Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Valg 2009
Debattforum > Aktualitet > NRK Nyheter > Valgdebatt
atHenrik
Hva skal jeg stemme? - er kanskje mange som tenker. Å så gjorde jeg for noen uker siden.
Jeg sjekket opp hjemmesidene til de forskjellige partiene, så på gamle valgprogrammer osv.

Men jeg kom ut med ett heeelt klart svar: Kystpartiet.

Selv ble jeg litt overrasket! Men visste att det er riktig for meg å stemme selvom jeg langt ifra er noen sjømann. Kystpartiet har blitt mer landsdekkene og jobber på basis av att Norge er ett kystland og ikke kystfolk. (tror jeg) smile.gif

Råder andre også til å stemme dette partiet i 2009, så får vi jo se hvor gode de er til denne jobbe, for det ser hvertfall lyst ut i prog. dems.

De vil blant annet:
- Senke skatter og avgifter på basisbehov, som hus og mat.
- Privatisere NSB
- Bedre veier og togforbindelser
- Billigere kollektivtrafikk
- Et bedre helsevesen
- Nei til EU, ikke EØS, men en ny og bedre avtale.

Dette er hvertfall de punktene jeg fant som jeg syns er mens viktig for meg. Selv er jeg lege, og det helsetilbudet de vill gjennomføre er jo en fasit på bra et helsetilbud

Så forresten denne artikkelen om KP's ungdmosleder:
http://tb.no/article/20080423/NYHETER/784993263
leerhok
"Vi senker skatter og avgifter med X milliarder. Disse X bruker vi til følgende:......"

I US går dette under labelen woodoo-økonomi.
Grete F.
Når valgkampen er unnagjort, alle har sagt sitt og jeg har tenkt mitt, da går jeg inn i valglokalet, legger foran meg de 4-5 aktuelle partienes stemmesedler, lukker øynene og blander godt, før jeg -fremdeles med øynene lukket - bretter stemmesedlene sammen. Det er vel slutt på konvolutter nå, men på ett eller annet vis må jeg få bestemt meg for en av sedlene som jeg tar med meg ut til urna, de andre havner vel i søpla eller noe, og når jeg har gjort min borgerplikt og en eller annen valgdagsmåler står ute på trappa og spør hva jeg stemte, da kan jeg med handa på hjertet svare: Ett av de minst umulige partiene.

Men hvilket? Det vet nok selv ikke jeg.

Og samme kan det vel være, tenker jeg, det blir vel samme rotet, samme låsen på pengesekken, de samme beskyldningene i hytt og pine og den samme sutringa og "det var ikke vår feil" og "men dette har vi sagt/gjort/foreslått i maaaaange år!" uansett hvem som styrer og uansett hvem jeg stemmer på.
leerhok
Minner ellers om at en som stemmer, velger det minste av flere onder.
En som sitter hjemme, velger ingen av ondene.
maybeday
Sitat
Opprinnelig skrevet av leerhok
Minner ellers om at en som stemmer, velger det minste av flere onder.
En som sitter hjemme, velger ingen av ondene.

Hehe...; Partiprogrammer, markedsføring som ingen vil ha. varen holder ikke hva den
lover og burde minst ha 2 års angrefrist.

Resultatet av Partiprogram er summen av alle andre Partiprogram man ikke stemte på
dividert på antall partier...

Luremus forkledd som diplomat..

Internt kalles det hestehandel og kamelspising. Begge harde å svelge, men det metter på..
maybeday
men det metter på..PENSJONEN
leerhok
Da får du litt valuta for trygder og avgifter du har betalt i flere evigheter!
leerhok
I innlegget ovenfor skrev jeg først 4-bokstavers versjonen av fanden. Det ble automatisk omredigert til ****!!!!

Vi tester og ser hva de gjør med fa(nd)en og gigafaen.

De gikk begge glatt gjennom. Så nå må det ny programmering til!!!
maybeday
Sitat
Opprinnelig skrevet av leerhok
I innlegget ovenfor skrev jeg først 4-bokstavers versjonen av fanden. Det ble automatisk omredigert til ****!!!!

Vi tester og ser hva de gjør med fa(nd)en og gigafaen.

De gikk begge glatt gjennom. Så nå må det ny programmering til!!!
Lars
Gåte: Hva er forskjellen på "fisefornemhet" og dannelse ?

Det er ikke det samme; som noen synes å tro.
Nettine
Sitat
Opprinnelig skrevet av Lars
Gåte: Hva er forskjellen på "fisefornemhet" og dannelse ?

Det er ikke det samme; som noen synes å tro.

:eek: Det er ikke god dannelse å bruke ordet fisefornemhet fordi det består av to ord hvorav den ene er fise, noe som ikke er fornemt - selv ikke ovenfor fanden ?
maybeday
Er i et udannet lune, og prøver meg på engelsk; -FUCK!
maybeday
Sitat
Opprinnelig skrevet av maybeday
Er i et udannet lune, og prøver meg på engelsk; -FUCK!

Gikk bra det!
B-man
Jeg setter meg ned og sjekker ut hva de har stemt på de siste årene og hvem som stemmer på forslag som jeg er mest enig i, partiprogram er ikke noe særlig å se på. Alle lover gull og grønne skoger. Men når en ser hva de har gjort bakover i tid på stortinget gir det ett bilde av hva de vil gjøre i fremtiden også.

Søk for eksempel på pedofile på stortingets hjemmeside og her er ett dokument http://www.stortinget.no/dok8/2001/dok8-200102-045.html du kan søke på hva du vil og les gjennom, hva som er fremstilt, hvem som gjorde det, hvem som stemte for og imot. Temmelig bra opplegg...

osv. osv, det er ett hav av opplysninger om en gidder å se etter på internett så det er fullt mulig å få ett bilde av hva partiene virkelig står for, og virkelig gjør i slike saker.
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst klikk her.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.