Sitat
Opprinnelig skrevet av Øystein
Dette er første tilbakemeldingen jeg ser om dette, så det har vært ukjent.
Men, for å kunne sjekke litt rundt dette må jeg vite mer.
- Gjelder dette alle sider her?
- Er det bestemte ganger dette skjer, eller helt vilkårlig?
- Har du forsøkt å fjerne alle cookies og temp-filer?
- Hvilke nettlesere og operativsystem gjelder dette på?
Det ble ikke gjort noen endringer på innstillingene under dette vedlikeholdet, så ingenting av det arbeidet bør påvirke sessions.
Model/Processor iMac/Intel Core 2 Duo
O/S System/Version : Mac OS X / 10.5.2 (9C7010)
Browser: Firefox 2.0.0.14
Jeg tillater kun session-cookies, så dette burde ikke vre problem (men finner ingen steder hvor det står noe om hvilke cookies som benyttes.).
Både cookies og temp(cache) 'cleares' når jeg avslutter browseren.
Problemet startet ved første innlogging etter siste annonserte "vedlikehold" - dette kan selvsagt vre en tilfeldighet.
Problemet virker tilsynelatende konstant.
Ved "svar på innlegg" så blir jeg bedt om å logge inn. Når jeg trykker "lagre svaret" så blir jeg igjen bedt om å logge inn (på nytt, altså).
Om jeg så logger inn (på nytt), så skjer følgende:
"Takk for at du logget inn....
.....
http://snakk.nrk.no/debatt/newreply.php?s=xxxxxxxx
Ingen thread er oppgitt. Hvis du kom hit via en lenke, vennligst gi beskjed til webmaster
"
Jeg kommer rundt problemet ved å gjøre "copy i hva jeg har skrevet (for å ikke miste dette). Deretter gå tilbake til forumets hovedside. Gjøre ny "besvar innlegg", logge inn (igjen), gjøre "paste" og umiddelbart deretter "lagre innlegget".
(PS: Samme problemet med dette svaret - som krevde flere innlogginger og cut&paste...)
Derfor trodde jeg at det kunne ha noe å gjøre med 'timingen' (at der er satt tidsintervall for en besvarelse). Om jeg er veldig rask fra jeg logger inn til jeg trykker "lagre" så går det greit. Ellers ikke.
Web-serverens log-file vil gi en clue om hva problemet skyldes. Eventuelt også forumets log-file, om det har sådannt.
Sitat
Ja, noen tar hånd om det teknologiske, og kjenner godt til denne forumløsningen.
Kommentaren om nett-tv har ingenting med forumet å gjøre, så den må rettes til andre.
OK. Men det er håpløst at alt er basert på Microsoft hos seerne/lytterne, når der finnes bedre løsninger. De få gangene jeg har sent en mail har jeg fått beskjed om at det blir forbedret... men årene har gått og Microsoft blir stadig sterkere hos NRK - og stadig verre løsninger (som Silverlight for eksempel).. Vel - glem det - vi klarer oss uten NRK tv.