jeg er en dame på snart 30 , som er ufrivillig barnløs, min forige eks og jeg prøvde i mange år å bli gravid uten å lykkes. vi var på sykehuset og sjekket oss , og testene hviste at det ikke var noe i veien med noen av oss. Noen år seinere blei det slutt med oss , og like etter fant han seg ei dame , og di har nå fått seg en sønn sammen. Nu har jeg haddt samboer i 2 år , og vi prøver å få barn sammen , han har to fra før , så vet at det ikke er noe galt med han.. Men nu begynner det å tærer på psyken min, gråter nesten hvær gang jeg får mensen, klarer nesten ikke å se gravide damer , og det e jo helt grusomt.
Hva skal jeg gjøre ?
Phil O. Sophus
18.04.07 - 13:42
hei takk for svaret, men fertillytets klinikk er ikke det for mennesker som ikke kan få barn? jeg kan få barn , men det skjer ingenting. prøvde linken din , men det var noe feil påm sia
Hva med å adoptere? Kunne ikke det være en løsning?
hmm. Jeg leste nå innlegget ditt om sjalusi. Kanskje kan det være psykiske årsaker som gjør at du ikke blir gravid. Kropp og sinn er jo ikke adskilt, de virker sammen.
Uansett får jeg en følelse av at du har ting du må rydde opp i før du kan/bør bli mor. Rådet du fikk om å oppsøke psykolog er ikke så dumt. Hvis du har økonomi til det da.
har vært inne på å adoptere , men syns det er for tidlig å tenke på , vi skal nu prøve ennu ei stund, jo mulig man stresser for mye med å tenke på å prøbve å få barn , hvis man prøver å ikke tenke for mye på det , så skjer det væl, hvis gud vill.
er det noen som kunne ha tenkt seg som sliter med det samme som meg, å pratet med meg? mailet til hverandre å støtttet hverandre? det hadde bare vært så godt å kunne få pratet med noen som har det slik som meg, vite at jeg er ikke alleine.
Phil O. Sophus
04.05.07 - 09:23
La kjønnshårene vokse under armer og i skrittet. Unngå bruk av parfyme og deodorant siden slikt kan tilstoppe hudens porer.
Det er viktig at porene slipper ut de riktige feromoner, og at hårene holder stoffer tilbake for behandling av bakterier som finnes naturlig utenpå huden. Unngå å bruke såpe og slikt under armer og i skrittet. Bare tørk vekk overskudd av svette og smuss på slike områder.
Dette gjelder begge parter.
Ved å følge disse råd vil en kvinne og en mann bli mer kompatible og det unngås at hverandres bakterieflora lett kan oppfattes som fiendtlige inntrengere. Da vil ikke sæd i skjeden hos en kvinne bli behandlet som en fare av kvinnens immunsystem og ha større sjanser for å nå frem til egget.
Menstruasjon og eggløssning og sædkvalitet blir regulert av svetteluktene; så sjansene for befruktning blir større om rådene følges.
http://www.abc.net.au/science/news/stories/s888984.htm
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst
klikk her.