Hei,
Jeg er 32 år og vet fremdeles ikke hvem min far er. Jeg har noen vage antakelser, men etter å ha fulgt noen spor sitter jeg hver gang igjen skuffet og såret og det tar år før jeg plukker opp tråden igjen.
Hvilke rettigheter har jeg? Hvem kan hjelpe meg med slikt?
2enebarn
20.02.07 - 22:00
Har du tatt kontakt med diverse offentlige kontorer? Det er flere steder hvor det skal stå navnet på begge foreldrene......(såfremt din mor ikke har opplyst dette noengang)
- Folkeregisteret
- Fødselsregisteret
- kirkebøker/dåpsprotokoller
- Bidragsfogden/trygdekontor
Du kan ta kontakt med fylkesmannen der du bor, de er administratorer over bl.a. adopsjonsregisteret, hvis det er aktuelt og kan også hjelpe deg med å finne deg og dine i fødselsregisteret.
-Men du kan nok også selv ta kontakt med Statsarkivene for å sjekke fødselsregisteret (du må ant møte opp fysisk)
-Ta kontakt med sykehuset du ble født på eller kommunen du bor i, så vil de fortelle deg hvor fødselsregisteret for fødestedet ditt er.
-Folkeregisteret kan du selv snakke med, og be om å få alle opplysninger som står på deg, det samme gjelder trygdekontoret.
ALLE HAR KRAV PÅ Å VITE HVEM, HVA, HVOR OM SEG SELV OGSÅ HVEM SOM ER SINE FORELDRE !!
Lykke til!