Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: hvor i alle dager er den oppskriften hen??
Debattforum > Arkiv > Puls
trenejenta24
HVor i alle dager på puls sine sider finner jeg oppskriften på smootien de lagde i dagens program?? Den så så utrolig god ut! :-)
Eller er det kanskje noen av dere der ute som fikk den med dere i forbi farten??

På forhånd en stooor takk til alle som svarer!! smile.gif
O-Bus
Jeg har ikke den nøyaktige oppskriften på den som ble laget i programmet, men du trenger nesten ikke noen oppskrift for å lage smoothie, bare en fremgangsmåte.

I en blender tar du litt yoghurt (jeg pleier å bruke naturell Biola av den typen som selges i halvliterspakning, den drikkevarianten i literspakning som ble vist i programmet synes jeg blir for tynn).
Så tar du en skvett appelsinjuice, en banan pr porsjon og litt annen frukt eller bær du måtte ha i huset. Så vidt jeg husker fra programmet brukte de blant annet ananas og melon. Jeg pleier å bruke fryst bær fra fryseren (solbær, rips eller stikkelsbær, men jeg er så heldig å ha egen hage). Men fryst bær passer kanskje best når det er varmere i været enn nå, det gjør jo drikken kaldere (du tiner ikke bærene, blenderen klarer å knuse dem). Men ellers kan du bruke det du måtte ha for hånden, jeg skulle anta at også hermetisk ananas eller annen hermetisk frukt skulle gå bra, men det har jeg ikke prøvd. I programmet tror jeg de også brukte litt eplejuice.

Så lar du blenderen gå til alt er blandet.

Her kan du eksperimentere. Det kan nesten ikke gå galt. Men ha med banan og yoghurt. Bananen sørger for å mildne de ofte litt sure fruktene. Hvis du vil, kan du jo også ta i litt sukker eller honning, men ernæringsmessig er det uheldig med for mye av det.
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst klikk her.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.