Videre fra første semi er jo:
Infinity og Torhild&Funkyfamily!
Min mening:
Infinity:
Birgitte Moe: Hun synger jo ganske så bra med en sån flott rytme i stemmen hennes, hun er jo utrolig flink syntes jeg.
Kjell G: Han synger desverre veldig rart og fældt, og det høres ut som han trykker no fældt et sted:), men han er en god gutt med godt humør og god humor.
Dans og Dansere: Utrolig flinke i rytme og de har lissom ting på rett sted.
Kostymer: Bra og fargerike og passer godt til låta.
Men låta "Hooked On You" mye like E-type/Aqua spesielt låta "Candyman" til Aqua.
Mitt terningkast til Infinity er en sterk 4.
Torhild&FunkyFamily:
Torhild: Sterk stemme mye lik Trine Rein's sin, hun er jo utrolig rutinert ved at hun har vært artist nå i over 20 år.
Hun gjør The Funky Family til noe bedre enn hva de egentlig er.
The Funky Brothers: Sorry men de står litt for mye rett opp å ned uten å bevege seg stort.
Mitt terningkast til Torhild&TheFunkyFamily er en svak 3.
The Blue Moon Band:
Bra og dårlig sang egentlig men refrenget er bra.
Mitt terningkast en 3.
Stian Joneid:
En helt okey stemme som gjør det han skal.
Mitt terningkast er en 1. (Sorry)
Marika Lejon:
Hun har noen bra toner og noen dårlige men jevnt over det hele så syntes jeg hun gjør det bra.
Låta er jo litt okey med litt sån ikke Norske rytmer osv.
Mitt terningkast er en sterk 2.
Marianne Solberg:
Sorry!
Mitt terningkast er en svak 1.
Her vil jeg gjerne gjøre som de gjør det i fotball osv med resultater av sån 1-null å sån:)
Av artister fra første semi i Alta i fjor mot årets artister som jeg rangerer opp mot hværandre er:
Trine Rein 1-3 Torhild&TheFunkyFamily
Jorun/Geir 3-4 Infinity
Arlene Wilkes 1-3 The Blue Moon Band
Mocci 0-2 Marika Lejon
Jannicke 4-1 Stian Joneid
Kirsti Carr 3-1 Marianne Solberg
Altså 2007 Alta semi vinner med 14-12 over Alta semi 2006.
Feks: Vi husker jo i fjor (2006) at Mocci ikke kunne synge og fremføre, det syntes jeg alle gjorde nokså greit i år.
Trine Rein's låt mot Torhild&FunkyFamily: Trine og Torhild nokså like i stemme men "Love On The Dancefloor" er en bedre låt enn hva Trine's sang var i fjor.
Infinity "Hooked On You" har mere fart enn "Lost&Found" til Jorun/Geir.
Arlene Wilkes vs Marika: Marika er bedre i låt men dårligere i stemme enn Arlene, nokså uavgjort mellom de 2.
Egentlig er det bare Jannicke og Jorun/Geir som var bra i fjor, i år er det okey med Infinity og Torhild&FunkyFamily videre til Oslo Spectrum.
Nå venter jeg på Bodø semi!
Hva jeg tror om Bodø:
Andreea med en flott ballade
Dusty Cowshit rølpe rølp med masse harry factor
Guri med en okey latino
Hazen med okey soft rock
Men jeg tror Dusty Cowshit går videre mye pga ultra Harry factor og dårlig Norsks smak når plutselig folk ser no morsomt no så stemmer de på det.
Heia Norge!