KosOgKaos
16.01.07 - 17:55
I program 2 så vi at mange familier har ulikt syn på hva som sømmer seg i forhold til nakenhet sammen med barn. Synes du det er greit å bade naken sammen med barna dine, og er det forskjell på om mamma eller pappa gjør det? Hva mener du?
tur_marie
16.01.07 - 21:43
Jeg er sikkert for ung til å skrive om dette siden jeg er ei jente på 14 år, men jeg gjør det likevel.
Jeg har sett pappa bade naken mange ganger og for meg er det helt greit. Har jo ikke sett han så mye nå som jeg er i puberteten, og det synes jeg er bra, for nå blir jeg bare flau og sånn. Men det har liksom vært et tegn at kroppen er ikke tabu, det at jeg har sett han naken.
Mamma derimot, har alltid prøvd å skjule kroppen sin, det er nok noe hun har fra da hun var barn, men uansett, jeg synes det hadde vært bedre om jeg hadde sett henne naken mer enn en gang siden jeg fylte fire hvis du skjønner. Det at hun ikke viser kroppen sin gjør på en måte at jeg føler at det er noe feil med min også. Dette er ikke noe problem, det er bare noe jeg synes dere bør tenke over.
Så jeg synes at foreldre bør bade nakne og at det er helt greit at barna ser det, ihvertfall til barna begynner å komme i den perioden da det er flaut å se sånt.
Håper dere skjønte noa av det her da, for det blei litt rotete...