Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Eurovision Song Contest Helsinki 2007!
Debattforum > Generelt > Melodi Grand Prix
Kent Sarpsborg
Ja som alle vet vil jo ESC 2007 være i Hartwall Arena i Helsinki Finland.

Hele 43 land har meldt seg på til ESC 2007, nye deltager land som Georgia,Tjekkia,og de 2 unions oppløste land Serbia og Montenegro vil vi se i Hartwall Arena neste år.

Irland har jo allerede bestemt at de skal sende bandet "DERWISH" et Irsk tradionelt band med masse av den Irske musikk i seg.
Sang er ennå ikke bestemt, men det Irske folk vil kunne få velge låt som de gjorde i år med "BRIAN KENNEDY".

I Sverige har artister som After Dark,Jessica Anderson,Drømhus osv meldt seg på til Melodi Festivalen 2007.

Jeg tror semifinalen til neste år vil bli bein tøff, det å få kvalifisert seg til finalen vil være super vanskelig.
Land som Serbia,Montenegro,Kroatia, er jo i semifinalen til neste år og vi kan jo nesten være sikre på at de kvalifiserer seg mye pga gode naboer som de så absolutt har mange av.
Nei det blir tøft for Norge til neste år, så vi må sende den beste låt for å kunne ha noen sjanser.
Håper NRK har gjort hjemmeleksen sin ang neste års ESC, ellers er jeg redd Norge vil være en semifinale vandrer i mange år til.

Ellers så hvis noen av dere der ute har noe info om den Norske MGP 2007 så please skriv inn her.

Heia Norge:)
Jopin
Interessant å se at Makedonia ikke fikk noe hjelp av sine jugoslaviske naboer i junior ESC i år. Så jeg tror ikke alle ex-jugoslaviske land nødvendigvis er "automatisk" med i finalen. Det eneste landet som med sikkerhet vil nå finalen er Serbia. Kroatia er vel også nesten inne, men jeg er neimen ikke sikker på om Montenegro eller Makedonia er sikre lenger nå som det er enda flere ex-jug land å fordele stemmer til...
Stian F
Kent: Du må huske på at det er ikke artistene det kommer an på - det er sangene. En bra artist kan ha en dårlig sang... bare se på MArtin Stenmarck med Las Vegas... men han er jo en kjempebra artist egentlig, utseendet med seg og stemmen ikke minst - og så shower han. Men sangen var skikkelig dårlig. og fortjente den plassering den fikk...

Drømhus er IKKE med i svenske melodifestivalen - derimot er Therese Grankvist med... Drømhus var et band, og Therese var vokalisten. Infinity er ikke med i MGP 2007 heller selv om at Birgitte Mo er med... ja,dvs hvis det blir Dolls of Disaster selv som skal fremføre låta si da.

Up tempo sanger behøver ikke å gjøre det bra - det har vi alle erfart... og ballader kan gjøre det kjempebra, det har vi også erfart. Sjanger spiller liten rolle bare sangen er skikkelig bra.
Kent Sarpsborg
Sitat
Opprinnelig skrevet av Stian F
Kent: Du må huske på at det er ikke artistene det kommer an på - det er sangene. En bra artist kan ha en dårlig sang... bare se på MArtin Stenmarck med Las Vegas... men han er jo en kjempebra artist egentlig, utseendet med seg og stemmen ikke minst - og så shower han. Men sangen var skikkelig dårlig. og fortjente den plassering den fikk...

Drømhus er IKKE med i svenske melodifestivalen - derimot er Therese Grankvist med... Drømhus var et band, og Therese var vokalisten. Infinity er ikke med i MGP 2007 heller selv om at Birgitte Mo er med... ja,dvs hvis det blir Dolls of Disaster selv som skal fremføre låta si da.

Up tempo sanger behøver ikke å gjøre det bra - det har vi alle erfart... og ballader kan gjøre det kjempebra, det har vi også erfart. Sjanger spiller liten rolle bare sangen er skikkelig bra.

Stian F!

Therese er med vet u:) det viste jeg også men jeg skrev desverre en liten feil som du så klart måtte rette på hehe:)
Martin Stenmarck er på ingen måte noen bra artist for meg, han er en sån deilig meg opplegg person så nei ikke no for meg.
Og han Stenmarck prøvde å bringe inn stemmer med å si "Come On Girls" nei det slår ikke an vet u, han trodde vel at alle damer som så på bare digget han.
Han kunne gjort det bedre med en annen fremtoning på scenen en å spille deilig playboy.
Ballader kan gjøre det kjempe bra Stian, men ikke fra Norge.
Norge har kun sendt bare ballader i nesten hele sitt ESC liv at det nå er på tide med å sende noe vi aldri har gjort før.
Birgitte Moe er med å hun synger for Dolls Of Disaster, å jeg vet at Infinty er slutt for flere år siden.
Det kan godt hende at Birgitte synger en up tempo låt, å det pga navnet på låten passer lissom ikke inn i Hard Rock/Gothic metall sjangeren.
Jeg blir veldig glad for at du svarte Stian, men du skriver som at jeg skulle vært født i går rett bak en dass.
Jeg elsker muikk å MGP å jeg som alle andre kan ta feil.
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst klikk her.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.