Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Den beste norske filmen?
Debattforum > Arkiv > Avsluttede debatter > Filmpolitiet
KrIzZy
Min favoritt film (av de norske) må være Detektor eller Mongoland..Kristoffer Joner er bare så konge! Andre enn meg som syntes at Heftig og Begeistret var drepende kjedelig?
fiola
*Frida med hjertet i hånden*

helt genial!
thomashj
Flåklypa Grand Prix. Det burde være hevet over en hver tvil.
KrIzZy
Hvordan kunne jeg glemme flåklypa? *skamme seg*
Rebellen
Elling er genial. Desidert beste, norske filmen.
Ben
Ja, definitivt Flåklypa Grand Prix.
Men er jo faktisk noen andre bra filmer, og har lyst til å nevne Norske Byggklosser. Glimrende av Wesenlund fra dedn tiden han var ung og morsom, og ikke gammel og kjip :)
thomashj
Sitat
Opprinnelig skrevet av Ben
Ja, definitivt Flåklypa Grand Prix.
Men er jo faktisk noen andre bra filmer, og har lyst til å nevne Norske Byggklosser. Glimrende av Wesenlund fra dedn tiden han var ung og morsom, og ikke gammel og kjip :)

Helt enig. Til tider hysterisk morsom faktisk!
Infernalsk
sweetwater
selv om bøkene var bedre
paperboy69
Seriøst folkens. Norge har laget seriøst mye dårlige filmer i de siste 10 årene. Etter det jeg har sett så suger norske filmer. De eneste som er bra er f.eks. Flåklypa Grand Prix, Olsen Banden (ikke Olsen Banden Junior), Døden på Oslo S, Stompa og flere andre gode klassikere fra 40- til 70 tallet.

Norge lager bare filmer som ikke inneholder humor, sjarm og underholdning lengere.

Sverige og Danmark er mye bedre på å lage filmer enn Norge. I det minste så prøver de å lage en film som folk kan holde seg våkne og le av. Ta foreksempel Kopps fra Sverige. Den var jo rett og slett jævlig bra laget. Bra story i det minste. Den dritter ut så og si alle seriøse og useriøse amerikanske action filmene.
Norge har mye å lære av f.eks. de svenske regisørene.

Så en bra Norsk film f.eks. i de siste 10 årsene har ikke vært noe som helst underholdene. Kanskje det finnes noen norske ikke komersielle filmer som dasser ut de komersielle filmene, men de får en ikke akkurat se på lerretet over hele Norge.
Men det sier jo litt om Norges film kultur satsing.

Når det gjelder "Heftig og Begeistret" så var det en bra film. Men det er ikke en film i seg selv men en dokumentar film.
Mraaah
Er jeg den eneste som synes at Flåklypa SUGER?
Vermillion
Sitat
Opprinnelig skrevet av Mraaah
Er jeg den eneste som synes at Flåklypa SUGER?

Ja.
Mraaah
Det var forsåvidt det jeg troddde.
Nissefar
Noen som så "salmer fra kjøkkenet"? Denne likte jeg godt. Stemningsfull, tidvis artig og veldig bra filmet! -mye blir sagt uten ord!
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst klikk her.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.