Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Svart eller kvit....?
Debattforum > Arkiv > Avsluttede debatter > Herreavdelingen
Bomstart
Den siste tids hendinger har ført meg i eit par begravelsar.
(-Hadde i prinsippet ikkje tenkt å gå i nokon, sidan dei ikkje kjem i min.....)

Av gammal vane stilte eg i kvit skjorte, og ellers "pen og ren" i tøyet. Men i "køen" ved inngangen registrerte eg at fleire stilte i svarte skjorter. Er dette trend, eller er det berre ekstra sterk uttrykk for sorg......

Stiller ein ekte herre i svart skjorte i begravelser ?
runestav
Eg er vel ikkje den rette til å kome med sterke utsagn når det gjeld klesplagg. Det er ofte slik at det skal vere ein kontrast mellom skjorte og jakke. Svart skjorte krev etter mitt syn ein lys jakke. Lyse jakkar i ei gravferd? Eg trur ikkje det nei.
Kvit skjorte og mørk jakke er framleis korrekt antrekk - trur eg.
Ung Herre
NEI NEI NEI.

Skal man vise respekt så det er sort dress - uten mote striper, sorte dressko, hvit skjorte. Slips kan varriere, men klasikkeren er rød.

Slikt er det bare.
Bomstart
Sitat
Opprinnelig skrevet av Ung Herre
NEI NEI NEI.

Skal man vise respekt så det er sort dress - uten mote striper, sorte dressko, hvit skjorte. Slips kan varriere, men klasikkeren er rød.

Slikt er det bare.

Pokker òg......dressjakka hadde striper.....dressbuksa til bestedressen hadde gøymt seg.
Mangel på respekt altså, riktig skjorte, bukse og sko, men så....

Finst det botsøvelser for dette..?
runestav
Bomstart:

Så lenge du ikkje mottek klage frå hovedpersonen er det ingen grunn til anger eller bot. At du møter opp og tek farvel syner respekt både for den som dreg og dei som er att. Kleskodane er eigentleg nokså uviktige i denne samanhangen.
Bomstart
Sitat
Opprinnelig skrevet av runestav
Bomstart:

Så lenge du ikkje mottek klage frå hovedpersonen er det ingen grunn til anger eller bot. At du møter opp og tek farvel syner respekt både for den som dreg og dei som er att. Kleskodane er eigentleg nokså uviktige i denne samanhangen.

Puh...er i grunnen hjartans einig med deg, Runestav. Det er ikkje alle som har stripefri dress, eller høve til å skifta før dei går i gravferd. Men dog...dongeri og t-skjorte får du ikkje meg til å stilla i, sjølv om eg har sett det og. Ein er då ein Herre.
runestav
Som gamal sjømann kjenner eg uttrykket "bomstart" frå store skipsmotorar når dei ein sjeldan gong ikkje fekk start på fyste forsøket. Er det der du har henta namnet du brukar - eller kan det ha med hanggliding eller noko innan ekstremsportå gjere?
Bomstart
Sitat
Opprinnelig skrevet av runestav
Som gamal sjømann kjenner eg uttrykket "bomstart" frå store skipsmotorar når dei ein sjeldan gong ikkje fekk start på fyste forsøket. Er det der du har henta namnet du brukar - eller kan det ha med hanggliding eller noko innan ekstremsportå gjere?

Kjem nok frå hang- og paragliding ja....Det er eit startforsøk som ikkje er vellukka...........på samme måten som at ein mislukka landing heiter "ankomst".
Ellers er jo alle landingar innan motorfri luftsport å rekna som naudlandingar, sidan du ikkje får eit nytt forsøk........

Ikkje at eg ville latt væra å prøva av den grunn.

Når det gjeld bomstart av motorar har eg berre prøvd det på simulator.
Det er vel berre der du kan ha kjeleksplosjon, og skuta durar vidare i 30 knop......
annabell
Sorry, datt ut etter bare litt skumlesing...:kul:
hotrodder
Jeg er innehaver av kun en dress som hverken er sort eller lys. Den er litt sånn ubestemmelig grå-grønn, diskrè, ikke "blank".
I begravelse ville jeg nok stilt i sort, enkel skjorte til den dressen.
Blir det feil?
EspenAndersen
Sitat
NEI NEI NEI.

Slikt er det bare.

Så Jenst Stoltenberg er konstant på vei til begravelser da?

EspenA
Ung Herre
I etterpåklokskapen kan jeg rette meg til at striper kan gå så lenge de ikke er overmarkert.

Og hadde noen møtt opp i min begravelse i grønn dress hadde jeg snudd meg i grava tror jeg. det skal være mørkt.
EspenAndersen
Sitat
I etterpåklokskapen kan jeg rette meg til at striper kan gå så lenge de ikke er overmarkert.

Og hadde noen møtt opp i min begravelse i grønn dress hadde jeg snudd meg i grava tror jeg. det skal være mørkt.

Håper for guds skyld at du ikke har jobb i forsvaret eller av en eller annen grunn får begravelsen din på statnes bekostning, da er det alltid en tulling i grønn dress som dukker opp.

Jeg for min del kan godt tenke meg en litt fargesprakende begravelse, ikke en sånn trøtt kjedelig en. Får å lage en litt god stemmning så vil jeg gjerne kremeres på St-hans aften....

EspenA
Ung Herre
Litt anerledes -kansje det. Jeg var i begravelse til en svært eksentrisk bestefar til en venn av meg. Han ble 87 og leide inn rockeband i begravelsen til å spille: give me 10minuts more before I die. En del av kronasjen han etetrlot seg ble også satt av til gravøl. Han ville at vi skulle ha en liten fest etter det triste besøketi kirken.

Dog skulle alle gå i svart.
Irilar
Jeg synes det er litt sårende når folk kommer i begravelsen med fargeglade, blomstrete kjoler. Man går jo ikke på fest, men for å riktig få leve ut sorgen over at noen har daua. Stemning har en del å si her, så fargervalg er etter min mening viktigere enn hvor pen man er i tøyet. Er man så fattig at man ikke kan koste på seg en svart dress/kjole for slike anledninger, ja da får man heller ta på seg den svarte olabuksa enn den rosa paljettbefengte diskodressen.
Bomstart
Sitat
Opprinnelig skrevet av Irilar
Er man så fattig at man ikke kan koste på seg en svart dress/kjole for slike anledninger, ja da får man heller ta på seg den svarte olabuksa enn den rosa paljettbefengte diskodressen.

Ingen fare.....har aldri hatt diskodress. Svart dongeri derimot....

Men folk burde vera meir skamfull over eit tynnslete samvet og rufsete moral, eller ei tynnslete bukse og rufsete hår......
annabell
Mista tråden her jeg...:kul:
Bomstart
Sitat
Opprinnelig skrevet av annabell
Mista tråden her jeg...:kul:

Trudde det var det som var gjennomgåande her eg......
annabell
Kleskoder er en ting, men de fleste følger vel sitt instinkt og tar på noe mørkt og passende. Og er en en litt utenfor den nærmeste famileie, så kommer en i det en går i. Ferdig med det. Den døde ser ikke, det er for de pårørende en kler seg.
Bomstart
Sitat
Opprinnelig skrevet av annabell
Den døde ser ikke, det er for de pårørende en kler seg.

Vel, det er det vel ingen nolevande som trygt kan seia......

Men er det framleis slik at om ein ikkje er i nær familie, så er det greit at nokon i slekta "representerer" slekta i gravferda ?

Er det ikkje slik at ein "følger sitt instinkt", og går der ein føler at det er det rette, og ikkje for å representera ......
Kronisk
jeg må innrømme at den svarte dongeribuksa har gjort tjeneste i gravferd, men jeg synes at hvis Buksa er ren, hel og pen skulle det ikke ha noe å si ... værre hadde det nok vært om buksa var tydelig sliten og kasnkje til og med lukta enten fjøs eller hydraulikkolje ... eller om den luktet Gir-boks ..
fantirsk
Lukt fra hydralikkolje eller aske kommer vel naturlig hvis det var slik man fikk de lyse dongeribuksene svarte...
Alx
Jeg tror jeg hadde satt pris på gravøl, sang og dans rundt kista på ekte irsk vis...
Og kleskode - som til en fest.

Jeg har ingen planer om å legge inn årene før jeg er ferdig med alt, så da kan mine venner godt feire at jeg endelig ble ferdig...
runestav
Fredag skal jeg i begravelse og følge en gammel nabo til hans siste hvilested. Antrekket og humøret blir i den mørke enden av skalaen ja. sad.gif
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst klikk her.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.