Sitat
Opprinnelig skrevet av SatyrKid
Noen blei kanskje overraska, men flesteparten av dere trekker vel bare på skuldra og tenker for dere selv; "Javel, det gjør han" eller no' slikt. Og hvorfor hører jeg på BM? Mest pga stemninga som musikken bringer.
Stemninger slik som kulde og mørke, av og til så finner jeg det bra å få inn disse stemningene. Og mange gode band (slik som Darkthrone f.eks) klarer å formidle disse stemningene via deres musikk, rytme og ikke minst deres lyrikk.
Det er vel ikke så innmari overaskende at en person som kaller seg SatyrKid og poster innlegg om hvor bra Lovecraft er digger metal?
Forøvrig er jeg enig at det er mye god stemningsmusikk derute. Det jeg personlig synes er interessant er hvor mye situasjonen man befinner seg i har å si for musikkopplevelsen. For eksempel kjøpte jeg en cd med Moonsorrow (Kivenkantaja) som jeg i utgangspunktet ikke var så begeistret for, men så satte jeg den på når jeg skulle sove og der satt det. Fine finske vuggesanger
Så har man også metal som formidler sol og varme heller enn kulde og mørke: Sepulturas Roots. Ah, hva er vel bedre om kvelden etter en het sommerdag...
Men det ser ikke ut som om det blir noe sommervarme med det første. Noen tips om metal som passer for en kald og forblåst sommerdag?