Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Skihopping for menn?
Debattforum > Underholdning > Nytt på nytt
Lunda
FIS har bestemt at kvinnene ikkje får hoppe i Holmenkollen fordi det er risikabelt.
Kven er det eigentleg som tek avgjerdene i FIS? Menn frå 1800-talet?
innosense
men de er nok bare født i forrige århundre, eller til og med forrige årtusen...

Opprinnelig skrevet av Lunda
FIS har bestemt at kvinnene ikkje får hoppe i Holmenkollen fordi det er risikabelt.
Hvor har du dette fra? Det hoppet da vitterlig jenter i Holmenkollen i NM i år. Da var det forresten tre deltakere, og alle fikk medalje...
Oyvind_S
Erm.. innosense de fleste som er på NRK forumet ble født i sist årtusen tror jeg... tongue.gif

Jeg synes at damer skal hoppe!!! Det skal da være likestilling
Radar970
Sitat
Opprinnelig skrevet av Oyvind_S
Jeg synes at damer skal hoppe!!! Det skal da være likestilling
Og det får de jo også lov til. Men det var altså bare tre stykker som ville!
innosense
Sitat
Opprinnelig skrevet av Oyvind_S
Erm.. innosense de fleste som er på NRK forumet ble født i sist årtusen tror jeg... tongue.gif

ehh... å søren. Ble litt sent i går er jeg redd.
Nå er det jo enkelte, muligens ikke i dette forum, som later til å være født i går.
Uttrykket født i forrige århundre har på mange måter mistet sin injurerende kraft, i alle fall frem til ca. 2020. Hvilket jeg antar er noe av grunnen til at Lunda skarpsindig nok brukte 1800 tallet i sitt innlegg.
Kvinneskihopp, Ja takk!

Vegan = Norrønt ord for dårlig jeger
Ung Herre
Kvinner for hoppe i kollen ja. La de nå hoppe. Bedre det enn narko og annet faenskap. I mesterskap derimot må idretten vokse for at den skal tas med. Før dere kjefter på """"gubbene""" i FIS så tenk hvor morsomt det hadde vært med mesterskap med 7-8 utøvere. (som er antallet deltakere som har vært med i visse renn)
Lunda
Det er vel ikkje så freistande å satse tid, krefter og pengar på å bli dyktig i ein sport der ein ikkje har utsikter til å få delta i internasjonale meisterskap før ein når pensjonsaldaren?

Det vert litt som problemet med høna og egget. Kva må kome først: Meisterskapa eller rekrutteringa?
Kvifor kan ikkje kvinner stille i herreklassen, forresten, dersom problemet er at det er for få kvinner?
Radar970
Fordi de ville hoppet altfor kort. Kvinneklassen hopper vanligvis fra høyere bom enn herreklassen.

Dette til orientering.
Lunda
Vel, så kjem dei ikkje på pallen. Men det er då ikkje noko argument for at dei ikkje skal få delta? I så fall er det mange som burde nektast deltaking...
Radar970
Det er nok ikke fullt så enkelt. Som de fleste andre idretter har også hopp en herreklasse og en kvinneklasse. Man kan ikke bare flytte en eller flere kvinner over i herreklassen for et enkelt renn fordi publikum forlanger å se dem.

Kvinnene har sin egen internasjonale hoppturnering (Kontinentalcupen) som går gjennom hele sesongen, med renn i både Europa, Japan og USA. De to siste rennene i denne cupen ble forøvrig arrangert i Vikersund og Våler i forrige uke (5. og 8. mars).
Lunda
Har høyrt det før, alt saman. Der finst ikkje gode argument for at kvinneskihopp ikkje skal vere VM- og OL-grein. Beklager.
Ung Herre
La de hoppe for min del, ser ikke på uansett. Uansett kan man ikke se bort ifra at et mesterskap er idiotisk når det realistisk sett vil være 4-5 som kjemper om medaljene.
Radar970
Sitat
Har høyrt det før, alt saman. Der finst ikkje gode argument for at kvinneskihopp ikkje skal vere VM- og OL-grein. Beklager.
Det er jeg enig i, men det er ikke det denne tråden handler om. Det burde du vite, du startet den faktisk selv.

Og blablabla til deg også.
Lunda
Sitat
Opprinnelig skrevet av Radar970
Det er jeg enig i, men det er ikke det denne tråden handler om. Det burde du vite, du startet den faktisk selv.

Det KAN vere at eg berre er utruleg dårleg til å uttrykkje meg på prent, og at du rett og slett har misforstått meg heile tida...
Radar970
Sitat
Det KAN vere at eg berre er utruleg dårleg til å uttrykkje meg på prent, og at du rett og slett har misforstått meg heile tida...
OK. Du skrev altså "Holmenkollen", men mente "VM og OL". Det burde jeg jo ha forstått... tongue.gif
Lunda
Ein må alltid ta høgde for at debattantane på slike debattsider lir av graverande dysleksi...
sports_idiot
Det ere fordi at det er for få hoppere med.
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst klikk her.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.