Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Skandale OL!!!!!
Debattforum > Arkiv > Avsluttede debatter > OL 2006
sports_idiot
Dette OL har vært skandaløst for Norge!!!!
Hittil har de bare to gull tror ikke det blir noen flere. Hva har gått galt? Hva med en liten opprenskning? Det hadde gjort seg!!!!!!!!
Oyvind_S
Det har ikke gått noe galt.. Jeg tror vi hadde fått flere gull hvis de hadde trent noen timer ekstra i uka frem til OL!!
VidarS69
Det er har vært alt for mye svartmaling i norsk media under OL. Når Aftenposten på forsiden av sitt OL-magasin hadde "Game over" er det helt bak mål. Det var heller "game over" for en viss journalist. Det skulle mye til for ikke å gjøre det "dårligste" vinter-OL siden 1988. Lille Norge har så langt tatt hele 18 medaljer. Det er langt, langt fra dårlig. Norge er også i dette OL bedre enn Sverige på alle måter unntatt når det gjelder antall gull. Man kan si at Sverige denne gangen fikk bedre uttelling på sine langt færre medaljesjanser enn Norge, men det betyr ikke at Sverige har vært bedre enn Norge i Torino-OL. Jeg unner Sverige den fremgangen de har hatt og det er bra for vinteridretten. Jeg håper Sverige vil komme seg i hurtigløp i årene som kommer. Den økte internasjonale bredden i vinteridrettene er velkommen selv om det fører til færre medaljer til land med de sterkeste tradisjonene.

I forhold til størrelsen på landet er Norge best også denne gangen, bare ikke så dominerende som tidligere. Nærmest Norge kommer Estland og Østerrike. Det gås ikke på ski og skøyter over hele Tyskland og USA, men det er vel likevel ikke tvil om at de har eller bør ha langt flere å velge mellom i sine uttak. De hevder seg i kraft av sin størrelse naturligvis i flere idretter enn Norge. Til tross for at Norge denne gangen ikke har hatt så god uttelling i forhold til antall medaljekandidater har Norge nesten like mange medaljer som USA og Russland! Det er mer enn godt gjort.

Et land som det er naturlig å sammenligne seg med og som bare er litt større enn Norge er Finland. Vi kan se hvor mange medaljer de har tatt og at ingen av dem er av gull.

Med håp litt mindre svartmaling fra norske aviser og fra NRK ønsker jeg dere en god avslutningshelg av OL!
Oyvind_S
Norge er ikke best i forhold til Størrelsen på landet..
Sverige er ikke mer enn dobbelt så mange som oss
og har vel 5 gull å vi har 2??
erikn
ol har godt bra vi har mange medaljer. dere må ikke tro at det er bare å reise ned og hente gull. synes utøverene har vært flinke.
VidarS69
Sitat
Opprinnelig skrevet av Oyvind_S
Norge er ikke best i forhold til Størrelsen på landet..
Sverige er ikke mer enn dobbelt så mange som oss
og har vel 5 gull å vi har 2??

Evner du ikke å se mer enn antall gull? Norge har klart flere medaljer og poeng enn Sverige. Skulle tro du var sportsjournalist ;-)
Antinorsk
Nu är det ju faktiskt så att i IOK:s medaljtabbeller går guld i första hand och det talar ju sitt klara språk! /-2 till Sverige och det håller i sig. Det är bara att inse att eran Lillehammereffekt har tagit slut och att ni kommer ta 0-3 guld i OS som ni gjorde förr i tiden.
alarik36
Nu har Norge haft en. Jag hoppas vi får rida på framgångens våg också i nästa OS.
polske_pål
Sitat
Opprinnelig skrevet av Oyvind_S
Det har ikke gått noe galt.. Jeg tror vi hadde fått flere gull hvis de hadde trent noen timer ekstra i uka frem til OL!!

OL var mislykket bare 2 gull,alt har jo gått så myye bedre etter OL!
Antinorsk
Ja en svensk vann ju i Kollen.
sports_idiot
Sitat
Opprinnelig skrevet av Antinorsk
Ja en svensk vann ju i Kollen.
Men bjørndalen vant 3 av 3.
Antinorsk
Jag menade ju inte i skidskytte din idiot. Jag menade ju naturligtvis Femmilen! Den enda seriösa tävlingen innanför Norges Gränser.
sports_idiot
Skikyting eller ikke Bjørndalen vant 3 av 3!
Antinorsk
Jo men säger man bara kollen så menar man ju den klassiska femmilen. Iaf här i Sverige eftersom den klassiska Backtävlingen inte är så stor i Sverige.
sports_idiot
Mener du Sødegren?
Antinorsk
Ja, kanske... Det är ju världens äldsta skidtävling. Och så hann vann. Vilken idrottsman det bevisar ju att han hade tagit OS-guld om det varit riktig femmil.
sports_idiot
Sitat
Ja, kanske... Det är ju världens äldsta skidtävling. Och så hann vann. Vilken idrottsman det bevisar ju att han hade tagit OS-guld om det varit riktig femmil.
Han var for svak på sluttenpå OL femmila.
Antinorsk
Ja det var ju det jagn menar med individuell start hade han vunnit.
sports_idiot
Sitat
Ja det var ju det jagn menar med individuell start hade han vunnit.
Hva er jagn?
Antinorsk
Oj jag menade jag alltså jeg jag råkade bara trycka feör fort (flink?)
på tangenterna.
tottenpop
Hei Antinorsk.Norge slo sveirge overlegent.Norge knuste Sveirge i medalje fordelingen og vi fikk flest poeng. Så Vi vant igjen
Antinorsk
Den officiella medaljtabbellen räknar guld i första hand och där fick vi 7 och ni 2. Sedan tog ju ni medaljer i Nordisk kombination och andra marginalidrotter.
7-2!
Inse att ni är ägda!
tottenpop
Sitat
Den officiella medaljtabbellen räknar guld i första hand och där fick vi 7 och ni 2. Sedan tog ju ni medaljer i Nordisk kombination och andra marginalidrotter.
7-2!
Inse att ni är ägda!

Nej, du kan ikke bare regne med guld medaljenere. Vi fikk sammelakt fler medaljer og poeng enn Svenskene. VI SLO DERE SAMENLAGT.Det er den sammenlagte poeng summen som teller.VI SLO DERE IGJEN BARE INNRÖM DET
Antinorsk
Om du går in på IOC:s hemsida www.olympic.org och klickar på Olympic Games. Sedan klickar du på Turin 2006 Sedan klickar du på Meda table och ser att Sverige är 6:a pch Nporge är på trettonde plats!Kan ni sluta älta och inse att ni fått storstryk av dessa länder
Tyskland
USA
Österrike
Ryssland
Kanada
Sverige
Sydkorea
Schweiz
Italien
Frankrike
Holland
Estland
7 guld är alltid mer än 2
tottenpop
Sitat
Om du går in på IOC:s hemsida www.olympic.org och klickar på Olympic Games. Sedan klickar du på Turin 2006 Sedan klickar du på Meda table och ser att Sverige är 6:a pch Nporge är på trettonde plats!Kan ni sluta älta och inse att ni fått storstryk av dessa länder
Tyskland
USA
Österrike
Ryssland
Kanada
Sverige
Sydkorea
Schweiz
Italien
Frankrike
Holland
Estland
7 guld är alltid mer än 2

Ok!Jeg har foestått at det ikke går å forklare en svenske noe så enkelt at vi fikk 19 MEDALJER og sverige 14. Vi fikk fler poeng.Jeg gjentar vi fikk fler POENG, for sikretskyld så sier jeg det en gang til,vi fikk fler POENG og MEDALJER dermed slo vi dere.(Dere betyr er)
Har du fått med deg det nå at Norge fikk fler MEDALJER og POENG enn sverige.Jeg håber du fikk med deg det.

Jeg har ikke så store forventinger til en svenske, men jeg kan jo forsöke.Selv en ape kan jo foestå en hel del, hvis man gjentar det mange nok ganger .he,he,he....
Norge fikk fler medaljer og POENG enn sverige.
Antinorsk
Sitat
Opprinnelig skrevet av tottenpop
Ok!Jeg har foestått at det ikke går å forklare en svenske noe så enkelt at vi fikk 19 MEDALJER og sverige 14. Vi fikk fler poeng.Jeg gjentar vi fikk fler POENG, for sikretskyld så sier jeg det en gang til,vi fikk fler POENG og MEDALJER dermed slo vi dere.(Dere betyr er)
Har du fått med deg det nå at Norge fikk fler MEDALJER og POENG enn sverige.Jeg håber du fikk med deg det.

Jeg har ikke så store forventinger til en svenske, men jeg kan jo forsöke.Selv en ape kan jo foestå en hel del, hvis man gjentar det mange nok ganger .he,he,he....
Norge fikk fler medaljer og POENG enn sverige.

Ja men SVERIGE fick 7 guld och Norge fick 2! I medaljtabellen räknas guld i första hand och i den kom vi 7 placeringar före er! Det här bevisar ju bara att norgehistorierna man drog som liten stämmer.
dfdss
Sitat
Jo men säger man bara kollen så menar man ju den klassiska femmilen. Iaf här i Sverige eftersom den klassiska Backtävlingen inte är så stor i Sverige.

Det stemmer det, men nå skriver du tross alt på ett norskt debatt-forum og Holmenkollen er hele området. Det er da noe alle vet
dfdss
Sitat
Ja men SVERIGE fick 7 guld och Norge fick 2! I medaljtabellen räknas guld i första hand och i den kom vi 7 placeringar före er! Det här bevisar ju bara att norgehistorierna man drog som liten stämmer.

Dessuten, hvis du skal diskutere sport er du helt sikkert mer enn velkommen her, men hvis du skal "bruka norgehistorierna man drog som liten" her, kan du heller pigge av. Kom tilbake når du har blitt voksen for jeg kan f* ikke innbille meg at du er over 20 !

Hilsen en nordmann som faktisk er 50% svensk (og litt flau over det i dette forumet) !!
Hi Star
Sitat

Sverige fikk mange gull fordi de har en NORSK trener i langrenn;)
Antinorsk
Sitat
Opprinnelig skrevet av Hi Star
Sverige fikk mange gull fordi de har en NORSK trener i langrenn;)

Nu är ju inte Inge Braaten så värst inblandad i Sprintlandslaget utan det var Ola Rawald som låg bakom de gulden och han är helsvensk. Förresten att säga att Norge slog Sverige i OS för att de fick fler poäng är som att påstå att någon har vunnit en fotbollsmatch för att den hade flest skott på mål när det är målen som räknas. I IOC:s officiella medaljtabell räknas i första hand guld andra hand silver och tredje hand brons. Vi vann över er och det var så jävla skönt efter allt förtryck från Norsk media under 90-talet.
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst klikk her.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.