Hvor mye kan en lege lyge for deg,før det får konsekvenser.Jeg klaget til fylkeslegen,for feildiagnose,feiloperasjon,og at legen løy til meg ,etter operasjonen.Han hadde ikke ført feil,i operasjonsbeskrivelsen,og han forsøkte og legge skylden på andre leger.
Han fikk bare et lite klask på fingrene,fra fylkeslegen,og at han måtte være snill gutt i fremtiden.
Jeg kommer til å sterke smerter resten av livet,og må reopereres,for å rette på noen av de feilene han gjorde,det blir min tiende operasjon.
Jeg syntes at legene slipper for lett unna,når de gjør slike ting!
Rolf Erik
04.11.05 - 10:36
Kjenner igjen din beskrivelse av en helt håpløs situasjon.
Dette er ikke en sak for fylkeslegen. (lege og fylkeslege er tross alt ingen stor forskjell) Den ene skal bare passe på at den andre følger lover og regler etc.
Du må ta kontakt med Pasientombud, juridisk hjelp, pasientskadeerstatning og innmelding til helsetilsynet.
Så kan fylkeslegen i ettertid gjøre den jobben han er satt til. Skulle du føle deg urettferdig behandlet i ettertid, så kan dette også minne som en sak for politiet.
Skulle noen av disse statsforvaltningene gjøre en slett jobb, eller at de faktisk ikke gjør jobben sin i det hele tatt, så tar du kontakt med sivilombudsmannen som er din representant, og som sørger for at statsforvaltningen gjør jobben sin.
Lykke til.
Rolf Erik,Takk for svar!Det var mye nyttige ting som jeg kan ta i bruk her.
Jeg har tenkt å politianmelde denne legen.Jeg kommer også til å sende klage til helsetilsynet,over den behandlingen jeg fikk av fylkeslegen.
Jeg håper det er andre som kanskje har vært i samme situasjon som kan svare.
Det finnes sikkert mange som ikke orker å ta opp kampen mot dette,da mange føler seg veldig sårbar,og ikke har ork til å ta kampen opp.Det er det jeg tror mange leger spekulerer i.
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst
klikk her.