Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Norges dårligste leder
Debattforum > Arkiv > Avsluttede debatter > Hurtigruten
kanutti
Det er fasinerende å se Ronny Gjøse i aksjon! For makan til dårlige lederegenskaper skal man lete lenge etter. Det er svært tydelig at han ikke har utdannelse innen lederskap eller har sovet seg gjennom den utdannelsen han eventuellt måtte ha tatt.
Det som forundrer meg er at man aldri ser de ansatte levere inn klage på Gjøse. Disse lojale, hardt arbeidende ansatte fortjener virkelig ikke en leder så fullstendig blottet for egenskaper man kan forvente.
Nå er dette et TV-program hvor man ikke får se en hel arbeidsdag, men hva man får se av denne mannen viser nok kunnskapsløshet til at jeg mener denne kritikken er berettiget. Det at han ikke vet hva en medarbeidersamtale er, viser bare at han ikke behersker det laveste nivå av lederskap.
I en episode bruker han medarbeidersamtale til å irettesette en ansatt. Hvor han burde visst at samtalen skal brukes til å finne ut hvordan medarbeideren har det på jobb. Hvordan kan Hurtigruten gi de ansatte et atraktivt arbeidsmiljø og beholde sine ansatte fordi de er fornøyd? Hvordan er han som leder, og hvordan kan han forbedre seg? Dette er spørsmål han ikke stiller.
Merkelig at Hurtigruten som burde ha et godt rykte har en ansatt som Gjøse.
En interessant serie!! NRK skal ha ros for den!.
BobKåre
Kan det tenkes at "medarbeidersamtalen" ikke var en medarbeidersamtale som vi kjenner det fra yrkeslivet men en samtale satt opp nettopp for å irettesette Renate?

Å kalle Gjøse for en dårlig leder uten å ha jobbet under han blir vel litt usaklig! Eneste grunnlag du har for det er jo de få innslagene du har sett på TV. Ikke glem at alt er klippet og redigert.
Man kan jo til og med "klippe" Mor Teresa til en prostituert!!

NRK har fulgt crewet i 12 mnd. Dette er klippet ned til 20 episeoder av ca 30min. Da sier det seg selv at de har plukket ut de sekvensene som kan "trigge" seerne mest og desverre er det stort sett de negative tingene.
Håper at vi fremover vil få oppleve mer flott natur og få innblikk i alle de POSITIVE øyeblikkene som jeg er sikker på er i flertall!!
kanutti
medarbeidersamtale var det lederen selv som innkalte til, og selv som brukte betegnelsen.

Jeg påpekte allerede i mitt innlegg at dette er redigert TV, men det skal da godt gjøres å klippe det til fiktive uttalelser. Så det blir vel nermest å sitere meg å påpeke at det er redigert.

Medarbeidersamtale var simpelthen et eksempel på alt vi har sett i de episodene som har gått over skjermen.

Av det posetive du etterlyser er vel noe at medarbeiderene i den bedriften er utrolig lojale, har høy arbeidsmoral og skaper et godt arbeidsmiljø seg mellom, av det man kan se i serien.

Ellers er jo naturopplevelsene noe som gjør hurtigruten så populær blandt nordmenn såvell som utenlandske turister. Det er en flott reise og en flott serie – etter min mening.
BobKåre
Jeg siterer deg ikke i det hele tatt. Les hva du selv skriver!

Du nevner at ikke man får følge han en hel arbeids dag. Nettopp derfor mener jeg at dine uttalelser er usaklige. Dine uttalelser er basert på noen få minutters innslag.

Medarbeidersamtaler gjennomføres 1 gang årlig i de fleste bedrifter og da på ALLE ansatte. Får ikke på noe tidspunkt inntrykk av at andre har blitt innkalt til noen samtale. Sitter med et inntrykk av at samtalen med Renate skyldes ting "bak kulissene" som vi ikke får ta del i. Derfor mener jeg at ting kan redigeres til å bli noe annet enn det det egentlig er!

At medarbeiderne er positive, lojale og stolte av arbeidsplassen sin er jeg ikke i tvil om. Det både ser og merker man. Det jeg etterlyser fra NRK er alle de POSITIVE tingene som jeg vet skjer hver dag. De hyggelig ting mannskapet finner på sammen. De hyggelige stundene de har med gjestene.
Thunderous
Ronny slutter jo i neste episode, så da kan vi fokusere på andre ting.

Jeg etterlyser også mer natur, og andre positive hendelser.
Jeg liker ikke at de fotfølger ansatte på Nille i ålesund, hvor de klager på dårlig økonomi. Ærlig talt, det er elendig underholdning, og skaper bare dårlig stemning.
Videre misliker jeg også og ta del i personalkonflikter. Det møtet de hadde i konferranserommet, møtet med renate, slarving i messa osv er totalt unødvendig å vise.
BobKåre
Enig med du i det Thunderous!!
amtech
Her sier Ronny selv at det _ikke_ var en medarbeidersamtale, men et rent møte, en irettesettelse: http://www.nrk.no/programmer/tv/hurtigruten/5160248.html
Grete F.
Sitat
Opprinnelig skrevet av Thunderous
Ronny slutter jo i neste episode, så da kan vi fokusere på andre ting.

Jeg etterlyser også mer natur, og andre positive hendelser.
Jeg liker ikke at de fotfølger ansatte på Nille i ålesund, hvor de klager på dårlig økonomi. Ærlig talt, det er elendig underholdning, og skaper bare dårlig stemning.
Videre misliker jeg også og ta del i personalkonflikter. Det møtet de hadde i konferranserommet, møtet med renate, slarving i messa osv er totalt unødvendig å vise.

Så du vil helst tro at Hurtigruta er en idyllisk arbeidsplass hvor alle bare koser seg og steller godt med hverandre?

I så fall søker jeg jobb der nårsomhelst, for da må det være en arbeidsplass som er one of a kind.

Og jeg har opplevd å bli irettesatt på medarbeidersamtale - ikke noe spørsmål om hvordan jeg hadde det og hvordan jeg kunne gjøre det bedre, men kort og godt en uproff leders personlige motvilje mot meg i bøtter og spann. To år på rad. Og jeg er helt trygg på at jeg egentlig gjorde en god jobb, og alle andre tilbakemeldinger fra kolleger var positive, så det var nok helst sjefen som ikke likte trynet mitt og ikke var proff nok til å se bak sin egen motvilje. Nå har jeg byttet arbeidsplass, men er i samme yrke og hadde inntil nylig de samme arbeidsoppgavene - før jeg ble headhuntet til en jobb et par hakk lenger opp i "hierarkiet" - så hva jeg gjør rett nå som jeg gjorde feil da, vet ikke jeg. Men jeg trives mye bedre, og får kanskje derfor litt mer inspirasjon til å stå på litt ekstra.

Dette bare for å fortelle at det finnes medarbeidersamtaler som brukes til å slakte arbeiderns innsat og uten noen anstrengelse for å forandre eller forbedre situasjonen.
Lady79
Heissann!!

Ville bare si at jeg selv har hatt Ronny Gjøse som leder da jeg jobbet på Radisson SAS i Stavanger. Han er en meget flink leder, og har de rette egenskaper til å være en god sjef.
Utdannelse har ikke alltid noe å si for hvor god leder enn er, men Ronny Gjøse har gått hotellhøyskolen i Stavanger så det er det ingenting å si på.

Alle må jo få ha sin mening, men jeg ønsket bare å tilvføye dette.

Ha en fin dag alle sammen.

Klem Lena smile.gif
Katie
Jeg har selv jobbet på m/s Midnatsol og kan bekrefte at Ronny ikkje er den mest egna personen til å lede så mange mennesker... På det året jeg jobbet der, var det få ganger han tok kontakt for å spørre hvordan det gikk, og en sjelden gang kunne han være så hyggelig å si "God Morgen". I mine øyne virket han veldig arrogant og veldig SJEF... Han bestemmer, ferdig med det... Benny derrimot er som solen i forhold. Hyggelig og blid, akkurat som julenissen... =)
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst klikk her.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.