Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Nedstem Samrøre-regjeringen for demokratiets skyld
Debattforum > Aktualitet > NRK Nyheter > Valgdebatt
Vidar
Det bør være helt tydelig og klart for alle velgere nå at AP/SV/SP har solgt de folkevalgtes minister-post til LO.

Her er et utdrag av dokumentasjonen
http://www.nrk.no/programmer/tv/brennpunkt/4980021.html

”Jens Stoltenberg bekrefter at det er naturlig at LO får en ministerpost. Samtidig åpner han for at LO får styreverv i offentlige institusjoner og bedrifter der Staten er eier.”

”LO gir rekordstore økonomiske bidrag til de rødgrønne i år: Over 13 millioner til Arbeiderpartiet, rundt 1,6 millioner til SV mens Senterpartiet har sagt ja til at LO kan støtte noen av partiets prosjekter.”

Dette er korrupsjon på banan-republikansk nivå.

Dette Stortingsvalget handler mest om å redde demokratiet fra Samrøre-regjeringen, bestående av AP/SV/SP/LO.

Derfor er oppfordringen til AP/SV/SP velgere, - stem blankt i år.
Øhrn
Vidar foretrekker sofistikert korrupsjon.

Kan Vidar snart svare på hvorfor fet ikke er innhabilitet at Kristn Clemet sitter i regjering?

Jeg har forøvrig mistet tellingen på hvor mange nye tråder Vidar har laget for å få fram det samme forslitte budskap.

Den sittende regjering MÅ vekk!!

Per Øhrn
Vidar
Sitat
Opprinnelig skrevet av Øhrn
Kan Vidar snart svare på hvorfor fet ikke er innhabilitet at Kristn Clemet sitter i regjering?
Per Øhrn [/B]

NRK har solid dokumentert LO's kjøp av ministerpost og styreverv til offentlige institusjoner.
Det er en anti-demokratisk korrupsjon av Stortingsvalget, hvor LO’s kapital overskjører folkevalget.
(Se referanser i det innledende innlegget.)

Når Per Øhrn viser til tilsvarende solid dokumentasjon for andre korrupsjonsanklager, skal jeg kommentere det. Men forløbig er det kun udokumenterte personlige anklager.

I mellemtiden bør til AP/SV/SP velgere stemme blankt i år.
Øhrn
Sitat
Opprinnelig skrevet av Vidar
NRK har solid dokumentert LO's kjøp av ministerpost og styreverv til offentlige institusjoner.
Det er en anti-demokratisk korrupsjon av Stortingsvalget, hvor LO’s kapital overskjører folkevalget.
(Se referanser i det innledende innlegget.)

Når Per Øhrn viser til tilsvarende solid dokumentasjon for andre korrupsjonsanklager, skal jeg kommentere det. Men forløbig er det kun udokumenterte personlige anklager.

I mellemtiden bør til AP/SV/SP velgere stemme blankt i år.

-----

Spørsmålet mitt lød om det ikke er et innhabilitetsproblem med en representant for NHO sittende i regjeringen.

At Vidar ikke vil svare på dette bekrefter at det er det!

Per Øhrn

STEM RV!
Vidar
Øhrn

Jeg kan godt se poenget ditt med å distrahere denne debattens tema med andre personer og andre saker.

Men denne debatten handler om å redde demokratiet fra anti-demokratisk, Stalinistisk, LO korrupsjon av demokratiske partier.

Hverken jeg eller noen andre forventer at en RV sympatisør, vil ta dette anti-demokratiske kuppet alvorlig og oppfordre demokratiet til å nedstemme det.

Men for all del. Lav din egen debatt hvor du kritiserer NHO denne aller siste dagen i Stortingsperioden. Jeg skal love å kommentere det når du fremskaffer like solid dokumentasjon for dine påstander, som NRK har dokumentert LO korrupsjonen.
Arrion
Så det er altså første gang du har hørt om forbindelsene mellom AP og LO - og du har ennå ikke hørt om forbindelsene mellom NHO og de borgerlige (stort sett bare H fra gammelt av, helt fra den tiden NHO het NAF.)

Da skjønner jeg at dette virker nytt og eksotisk.

I virkeligheten er en stor del av systemet nettop basert på pressgrupper og organisasjoners tilknytning til partiene, ikke bare her, men i hele den vestlige verden.
Forskjellen er at tilknytningen mellom AP/LO er kjent, og har vært kjent i hundre år.
Mens de borgerlige pressgruppenes innflytelse (industri, finans og kristne) formelt ikke eksisterer - selv om alle vet at de også har eksistert i hundre år.

I historieboka kan du lese mer om opprinnelsen til de forskjellige partiene.
Vidar
Det pent kalt samrøret mellom regjeringspartiet AP og interesseorganisasjonen LO er langt fra ukjent.
Men det handler om hvor langt de kan drive inside-virksomhet og hva dagens velgere tolererer av overkjøring av de folkevalgte.
Dagens velgere finner nok dette betydlig mer besynderlig enn kaldkrigs-generasjonenen.

Som en liten oppfriskning til dagens situasjon er her et utdrag av dokumentasjonen
http://www.nrk.no/programmer/tv/brennpunkt/4980021.html
”Jens Stoltenberg bekrefter at det er naturlig at LO får en ministerpost. Samtidig åpner han for at LO får styreverv i offentlige institusjoner og bedrifter der Staten er eier.”
”LO gir rekordstore økonomiske bidrag til de rødgrønne i år: Over 13 millioner til Arbeiderpartiet, rundt 1,6 millioner til SV mens Senterpartiet har sagt ja til at LO kan støtte noen av partiets prosjekter.”

Dette Stortingsvalget handler mest om å redde demokratiet fra Samrøre-regjeringen, bestående av AP/SV/SP/LO.
Øhrn
Sitat
Opprinnelig skrevet av Vidar
Øhrn

Jeg kan godt se poenget ditt med å distrahere denne debattens tema med andre personer og andre saker.

Men denne debatten handler om å redde demokratiet fra anti-demokratisk, Stalinistisk, LO korrupsjon av demokratiske partier.

Hverken jeg eller noen andre forventer at en RV sympatisør, vil ta dette anti-demokratiske kuppet alvorlig og oppfordre demokratiet til å nedstemme det.

Men for all del. Lav din egen debatt hvor du kritiserer NHO denne aller siste dagen i Stortingsperioden. Jeg skal love å kommentere det når du fremskaffer like solid dokumentasjon for dine påstander, som NRK har dokumentert LO korrupsjonen.

------

Inhabilitet i regjering er jo nettop saken du prøver å kjøre.
Du påstår at samarbeidet LO AP er korrupsjon.
Jeg hevder at den vi har i den sittende regjering er værre,
Det er samme sak.
Og du vedkjenner deg tydligvis det forholdet.

Det handler om å redde demokratiet. Vi kan ganske enkelt ikke ha representanter for et fåtall av rike sittende å styre oss alle. Vi vil ganske enkelt ikke ha NHO i regjering fordi det ikke er demokratisk.

Du er tydligvis betalt for å bedrive denne formen for negativ propaganda.

Jeg er egentlig ikke RV-sympatisør og det er første gangen jeg stemmer RV. Er 54år så jeg har hatt noen muligheter.

At jeg kommer til å stemme RV nå skyldes at det er den beste måte å få demokratiet til å fungere.
For det først vil RV bidra til å få fjærnet denne regjeringen. Dermed forsvinner NHO ut av regjeringen.

Den andre grunnen er at med SV i regjering forsvinner den viktigste av opposisjonen i stortinget. RV må overta den funksjonen og må derfor styrkes for å sikre demolratiet.

En stærk opposisjon fører til at større del av sakene må stortingbehandles. Det foregår i full offentlighet og ikke bak lukkede dører som i regjeringen.
Det sikrer debatt og at publikum får kjennskap til avgjørelser og hvem som stemmer hva i de aktuelle saker.
Slik skal et demokrati fungere.

SÅ DENNE GANG; STEM RV
Arrion
At arbeiderbevegelsen fortsatt har noe gjennomslag i arbeiderpartiet (som sprang ut fra den samme arbeiderbevegelsen) er fortsatt ikke så veldig sjokkerende at det gjør noe. Problemet i Arbeiderpartiet har i mange år vært det motsatte. Hvis dette retter seg nå er ingenting bedre. Men da ligger svaret til venstre, ikke til høyre.
Vidar
Øhrn

Inhabilitet gjedler enkelt saker, hvor posisjonen ikke er utsatt. LO sin korrupsjonssak gjelder forhåndssalg av ministrerpost til en særinteresse-organisasjon fremfor de rettmessige folkevalgte.

Denne samrøre-regjeringens korrupsjon er vel dokumentert her i NRK. Dine anklager mot den sittende borgerlige regjering er ikke dokumentert, og vil tydeligvis ikke bli det heller. Det er kun tilslørende påstander.

Mitt utgangspunkt for kritikken er som varm støtter av menneskerettighetene. Menneskerettighetene må bli fundamentet for samfunnsutviklingen i dette århundrede, så vi kan legge den kalde krigen bak oss. Norge har gjort en usedvanlig bragd ved å vedta den overordnede Menneskerettsloven http://www.lovdata.no/all/nl-19990521-030.html . Men LO er ingen beskytter av menneskrettighetene. LO selger litt av dem til et utvalg av folket. I LO er menneskerettsloven som helhet et tabu-tema.

Personlig har jeg 20 års erfaring fra LO sin skyggeside. Jeg kjenner godt konsekvensene når LO korruperes og de store millioner dras frem. Samfunnsmessige og personlige skader blir mangedoblet og uopprettelig. Det er for meg tydelig at du ikke vet hva du snakker om, når du direkte sier jeg er betalt for å motarbeide LO korrupsjon.

Den ensidige bekymringen din for at industriledere innfluerer kun gjennom NHO, er naiv. Det fører kun til at industriledere som AP mannen Røkke får fortrinn fremfor konkurrenter gjennom AP/LO. Men jeg er aldeles enig med deg i at fremtidens regjeringer skal ikke ha tvilsomme forbindelser til udemokratiske interesser, heller ikke NHO. Så synes jeg det er noe skitt om det virkelig har skjedd i fortiden.

Vidar
Arrion

Fundamentalt er LO republikansk og ikke sosialdemokratisk.
Det spiller liten rolle om republikanere er gule, røde, grønne, brune eller blå, - ei heller om det er banan-, sovjet-, eller folke-republikanere. Republikanere er republikanere.

LO bruker AP mest, fordi tradisjonene gjør det enklest.
Men beskyttelse av menneskeverdet ligger i menneskerettsloven, ikke i kaldkrigs-LO.

AP/SV/SP-velgere bør stemme blankt i år, for å beskytte demokratiet mot LO sin samrøre-regjering.
Arrion
Skjønner ikke helt hva begrepet "republikanere" har med dettte å gjøre. Kanskje du kan forklare hva du mener med det?

Og menneskeretter? Det er bl.a. en menneskerett å danne organisasjoner (organisasjonesfrihet) for å arbeide for en bestemt målsetting. Også arbeideres målsettinger!
Og hvor står at de ikke kan ha et parti i parlamentet? Det er sånn nesten alle partier startet! Høyre var opprinnelig embedsstandens parti, Venstre bønder og håndtverkeres, Bondepartiet (senere SP) også bøndenes, Arbeiderpartiet arbeidernes, osv. Det var opprinnelsen. Ting kan ha forandret seg siden. Men det er ikke noe nytt i at partier representerer forskjellige interesser!
Vidar
Fundamentalt er LO republikansk og ikke sosial-demokratisk.
Det spiller liten rolle om republikanere er gule, røde, grønne, brune eller blå, - ei heller om det er banan-, sovjet-, eller folke-republikanere. Republikanere er republikanere. Selvom LO tar på sosialist trøya når de frir til SV, så kan bananrepublikk-trøya brukes i andre sammenhenger.

Organisasjonsfriheten er en av mange viktige deler av menneskrettighetene. Jeg støtter den fullt ut i demokratisk forstand. Det betyr også at jeg er imot LO sin maktdominans og mafiavirksomhet over arbeidstagere, og da særlig i offentlig sektor.

Det er helt legitimt for LO å gi partier penger. Men når de betaler med betingelser om å ta de folkevalgtes plass i regjeringen, er det korrupsjon på banan-republikansk nivå. LO planlegger selvsagt å få full valuta for pengene, ved å påvirke regjeringens beslutninger til egen økonomisk vinning.
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst klikk her.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.