Sitat
Opprinnelig skrevet av Vidar
Øhrn
Jeg kan godt se poenget ditt med å distrahere denne debattens tema med andre personer og andre saker.
Men denne debatten handler om å redde demokratiet fra anti-demokratisk, Stalinistisk, LO korrupsjon av demokratiske partier.
Hverken jeg eller noen andre forventer at en RV sympatisør, vil ta dette anti-demokratiske kuppet alvorlig og oppfordre demokratiet til å nedstemme det.
Men for all del. Lav din egen debatt hvor du kritiserer NHO denne aller siste dagen i Stortingsperioden. Jeg skal love å kommentere det når du fremskaffer like solid dokumentasjon for dine påstander, som NRK har dokumentert LO korrupsjonen.
------
Inhabilitet i regjering er jo nettop saken du prøver å kjøre.
Du påstår at samarbeidet LO AP er korrupsjon.
Jeg hevder at den vi har i den sittende regjering er værre,
Det er samme sak.
Og du vedkjenner deg tydligvis det forholdet.
Det handler om å redde demokratiet. Vi kan ganske enkelt ikke ha representanter for et fåtall av rike sittende å styre oss alle. Vi vil ganske enkelt ikke ha NHO i regjering fordi det ikke er demokratisk.
Du er tydligvis betalt for å bedrive denne formen for negativ propaganda.
Jeg er egentlig ikke RV-sympatisør og det er første gangen jeg stemmer RV. Er 54år så jeg har hatt noen muligheter.
At jeg kommer til å stemme RV nå skyldes at det er den beste måte å få demokratiet til å fungere.
For det først vil RV bidra til å få fjærnet denne regjeringen. Dermed forsvinner NHO ut av regjeringen.
Den andre grunnen er at med SV i regjering forsvinner den viktigste av opposisjonen i stortinget. RV må overta den funksjonen og må derfor styrkes for å sikre demolratiet.
En stærk opposisjon fører til at større del av sakene må stortingbehandles. Det foregår i full offentlighet og ikke bak lukkede dører som i regjeringen.
Det sikrer debatt og at publikum får kjennskap til avgjørelser og hvem som stemmer hva i de aktuelle saker.
Slik skal et demokrati fungere.
SÅ DENNE GANG; STEM RV