Min påstand er at Hasj ikke bare er skadelig, men at det finnes positive ting med bruk av hasj også.
Som i mitt tilfelle så har jeg nå ikke røyket hasj på 3 år, men jeg gjorde det nesten daglig i over 10 år. Jeg opplevde en del negative ting, som f.eks. at det på slutten nesten ikke virket på meg lenger, men at jeg bare ble "meg selv/normal" når jeg røyket. Samtidig så var det ikke så lett å slutte med det - det var en psykisk avhengighet som var ganske stor.
MEN når det er sagt, så har jeg også opplevd ting jeg mener er positivt; jeg føler at jeg har blitt bedre kjent med den jeg er, dvs. hasjen hjalp meg å "finne meg sjæl". Ofte (spes. i tiden etter jeg prøvde MDMA) så fikk jeg dype religiøse opplevelser, hvor jeg følte å være i kontakt med en høyere del av meg selv. Dvs. jeg følte det som om Gud var i samme rom som meg, som han var en del av meg. Dette er veldig vanskelig å beskrive med ord, men det var uten tvil takket være hasjrusen at jeg klarte å etablere denne koblingen i mitt sinn. Dessuten så var det mye mer intenst å f.eks. se en film, spille et dataspill eller høre på musikk. Enkelte ganger så føler en seg "i ett" med musikken, får gåsehud og det er som en befinner seg i punktet mellom våkenhet og søvn.
Slikt sett så er hasj et unikt rusmiddel, og for min del så likte jeg den mye bedre enn alkoholens rusvirkninger. Der hvor alkoholen førte til at jeg ble utagerende og bråkete (aggresjon), så fikk hasjen meg til å føle meg mer "i ett" med alle mennesker (alt levende) og på en følsom måte. Jeg følte meg snillere og som et medmenneske, tenkte positive tanker om andre.
Det er slik at hasj kan kombineres med andre rusmiddler og dermed skape ny innsikt gjennom dette. I mitt tilfelle så har jeg flere ganger hatt positive opplevelser med hasj og lsd/ecstasy, hasj og opiater, hasj og alkohol (gjør at alkoholrusen blir litt mer human), hasj og kokain (fikk da også en religiøs opplevelse, med at jeg følte jesusenergien strømme gjennom meg).
Er spent på andre personer sine meninger omkring dette... Hvorfor skal hasjen hele tiden rakkes ned på og de positive egenskapene ikke snakkes om. Det bare medfører at folk mister respekten for alle som driver såkalt "opplysningsinformasjon".