jeg har bange anelser..
det virker som kaliber har blitt redusert til et sms-show for fjortiser..
et 2 timer langt gush:eek:, bare med bedre musikk..
jeg vil ha rune tilbake!!! (eller evt knut):sur:
jeg å, synes 14ytissene får det meste av makta..... det er kjedelig....
d2uTheEskimo
10.06.02 - 17:06
[QUOTE]Opprinnelig skrevet av Nasty D
jeg å, synes 14ytissene får det meste av makta..... det er kjedelig.... [/QUOT] Du er jo fjortiss selv?
Hvis du mener Kaliber er et fjortiss-program, må det bety at du synes det å sende SMS i seg sjøl er barnslig. I Kaliber prøver vi å ha en førstesak som folk kan mene noe om. Og de kan mene noe på sms. Vi har tatt opp spørsmål om Verdensbanken, homofili, junk-mail, og avisstreik, og jeg synes ærlig talt ikke dette er så fjortis. Tanken er at lytterene skal kunne ytre meningene sine, og sms er et fint medium.
Ellers har Kaliber fått mer samfunnsaktuelt stoff, og har stadig like gode reportasjer som før.
Dette er avgjørelser tatt av hele redaksjonen, og ikke bare meg som programleder, så innholdet hadde nok ikke vært så anderledes om Rune eller Knut hadde vært programleder. Hvis det er en trøst.
Guri
Sitat
Opprinnelig skrevet av Guri
Hvis du mener Kaliber er et fjortiss-program, må det bety at du synes det å sende SMS i seg sjøl er barnslig. I Kaliber prøver vi å ha en førstesak som folk kan mene noe om. Og de kan mene noe på sms. Vi har tatt opp spørsmål om Verdensbanken, homofili, junk-mail, og avisstreik, og jeg synes ærlig talt ikke dette er så fjortis. Tanken er at lytterene skal kunne ytre meningene sine, og sms er et fint medium.
Ellers har Kaliber fått mer samfunnsaktuelt stoff, og har stadig like gode reportasjer som før.
Dette er avgjørelser tatt av hele redaksjonen, og ikke bare meg som programleder, så innholdet hadde nok ikke vært så anderledes om Rune eller Knut hadde vært programleder. Hvis det er en trøst.
Guri
Programmet har blitt dritkjedelig etter at Rune sluttet..
Da var det faktisk morsomt og spennende å høre på Kaliber. Nå er det mer enn uutholdelig pause mellom Are og Odin og Karate..
fyllefant
26.06.02 - 17:34
Jeg mistenker folk som sier at Kaliber er kjedelig, for å være grunne tankeløse potetsekker. Alt de trenger her i livet er å bli underholdt og de vil ikke tenke selv. Kaliber er jo det beste programmet på Petre, hva gode saker angår.
Jeg synes det er dritkult å få litt gode nyheter og saker presentert på en litt annen måte enn det er overalt. Bra med godt kulturstoff. Absolutt Underholdning på TV2 blir jeg bare flau av å se på.
Guri Solberg er ikke Rune Nilson, og gudskjelov for det! Kanskje ikke like morsomt lenger, men det er mer interessant!
Sitat
Opprinnelig skrevet av fyllefant
Jeg mistenker folk som sier at Kaliber er kjedelig, for å være grunne tankeløse potetsekker. Alt de trenger her i livet er å bli underholdt og de vil ikke tenke selv. Kaliber er jo det beste programmet på Petre, hva gode saker angår.
Jeg synes det er dritkult å få litt gode nyheter og saker presentert på en litt annen måte enn det er overalt. Bra med godt kulturstoff. Absolutt Underholdning på TV2 blir jeg bare flau av å se på.
Guri Solberg er ikke Rune Nilson, og gudskjelov for det! Kanskje ikke like morsomt lenger, men det er mer interessant!
Det finnes interresante programmer fra før! Jeg sier ikke at jeg vil ha inn det ene øret og ut det andre programmer hele tiden, men Kaliber med Rune, var **** meg et program som ikke ga seg ut for å være et humorprogram, men som allikevel var morsomt. Må programmet endres til noe helt annet på grunn av programlederen? Ja, det virker sånn, fordi Guri klarer ikke å være morsom.. Kaliber var et program med "lur humor". Nå er det et, som du sier, kulturprogram. Ja, det er veldig bra med kulturprogrammer, men P3 får et nytt program nå! Kaliber er dødt.. Navnet burde endres til noe annet..
Kjedelig i forhold til hva det en gang var!
fyllefant
28.06.02 - 12:15
Kaliber er ikke noe humorprogram. Jeg vil heller tro at det er et kulturprogram med artige saker. Rune var morsom fordi han sa ting som ikke vi klarte å komme på selv. Og det var jævlig bra! Kanskje det er et poeng med navneskifte... Kaliber er jo et tøft navn.
Hvis dere trenger humor, så er jo karate og are og odin fortsatt morsomt. Og P4 er sikkert artig det også.
Sitat
Opprinnelig skrevet av fyllefant
Kaliber er ikke noe humorprogram. Jeg vil heller tro at det er et kulturprogram med artige saker. Rune var morsom fordi han sa ting som ikke vi klarte å komme på selv. Og det var jævlig bra! Kanskje det er et poeng med navneskifte... Kaliber er jo et tøft navn.
Hvis dere trenger humor, så er jo karate og are og odin fortsatt morsomt. Og P4 er sikkert artig det også.
Ja, men selv om det er et kulturprogram betyr det ikke at det må være kjedelig.. Den eneste grunnen til å høre på Kaliber nå er nettopp fordi karate kommer etterpå. Men 2 timer med kaliber blir ofte ALTFOR langtekkelig. Rune gjorde ikke programmet til noe humorprogram men kultur til noe morsomt og interresant.
Sitat
Opprinnelig skrevet av Stephan
Programmet har blitt dritkjedelig etter at Rune sluttet..
Da var det faktisk morsomt og spennende å høre på Kaliber. Nå er det mer enn uutholdelig pause mellom Are og Odin og Karate..
Haha, beste kommentaren jeg har hørt på lenge
Sitat
Opprinnelig skrevet av Ben
Haha, beste kommentaren jeg har hørt på lenge
:P
Det stemmer jo.. det er det værste..
Helt enig i de fleste innleggene her. kaliber er ikke Kaliber lenger. SMS er ett fiffig medium det, men nå synes jeg kaliber består mest av å gjenta SMS-sak og SMS-nummer og SMS-kodeord osv mellom annenhver låt. DET er ikke særlig morsomt å høre på i to timer. Jeg synes også programmet i sin helhet er blitt veldig tammt.
Sitat
Opprinnelig skrevet av snowona
Helt enig i de fleste innleggene her. kaliber er ikke Kaliber lenger. SMS er ett fiffig medium det, men nå synes jeg kaliber består mest av å gjenta SMS-sak og SMS-nummer og SMS-kodeord osv mellom annenhver låt. DET er ikke særlig morsomt å høre på i to timer. Jeg synes også programmet i sin helhet er blitt veldig tammt.
Hvem får sagt en mening, som er saklig, om et verdensproblem, eller litt mindre, med 160 tegn? SMS er egentlig bare noe tull i det hele tatt, og skal brukes til å gi små beskjeder, ikke redde verden og dens innbryggere fra undergrunnen.
Stephan
Hei igjen Stephan!
SMS er bare én av mulighetene til å ytre seg på Kaliber. Det er fullt mulig å sende mail også. Vi har også begynt med å ringe opp endel av de som sender inn, så de kan ytre seg på lufta.
Så har man jo dette forumet også da...
Guri
Sitat
Opprinnelig skrevet av Guri
Hei igjen Stephan!
SMS er bare én av mulighetene til å ytre seg på Kaliber. Det er fullt mulig å sende mail også. Vi har også begynt med å ringe opp endel av de som sender inn, så de kan ytre seg på lufta.
Så har man jo dette forumet også da...
Guri
Shit! Det kom fort!..:P
Vel, ja, du har vel rett. Jeg er vel irriterende nå.. Men, ja, sms blir mer som å slenge ut "fuck snuten!!" og det var det.. SMS blir vektlagt veldig mye.
Ellers, ja, vet du om noen sjekker de andre forumene på u-punkt? Har en følelse av at det ikke er noe du eller de fleste andre har noe med, men det er utrolig liten respons (0) fra de som har satt opp noen debatter der.
Ha en fin sending. =)
Stephan
(p3 er noe annet i sommerferien :) Det var godt ment)
Kari Finstad
17.07.02 - 11:49
Vel ...
Når man kan sende sms til Amnesty for å sette navnet sitt på en underskriftsliste mot dødsstraff, så er det faktisk en måte å forandre verden på. Det er en bitteliten ting å gjøre, men det gjør den slett ikke noe mindre betydningfull.
Sms kan altså brukes til meget mer enn å sende klemzzz til hverandre.
mvh Kari,
musikkprodusent, Petre
Sitat
Opprinnelig skrevet av Kari Finstad
Sms kan altså brukes til meget mer enn å sende klemzzz til hverandre.
Haha
Hmm, var bra sending mandag. Spesielt det innslaget med Finn haha, genialt.
Vil gjerne høre mer av Totto og Finn :)
Er jo stort sett bare en gang i uken med Totto's platesortering, og i dag var ikke Finn en gang med :(
Finn er jo snart pop-stjerne, så jeg må la ham hvile av og til slik at han ikke tar av...
Hehe ok, men ikke la han ligge på latsiden for det. Gjør gjerne flere intervjuer med han og gruppa hans :)
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst
klikk her.