Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Påskelabyrinten
Debattforum > Underholdning > Generell underholdning
sala
Påsken er ikke den samme uten P1s påskelabyring, men jeg begynner å lure på om den teknologiske utviklingen har ødelagt for programmet.

Nå får jo alle deltakerne hjelp på mobiltelefon, sms og internett. Den gamle tiden der deltakerne sto i en telefonkiosk på fjellet og resonnerte seg frem til svaret er forbi, og det er ikke like imponerende lenger. Man hører at deltakeren ikke har peiling - deretter kommer det et pip i en telefon - og de har plutselig svaret likevel. Fryktelig kjedelig og uinteressant.

Min forslag er at deltakerne kommer til studio - uten hjelpemidler.
Sally_Mace
Jeg har ikke fulgt med på Påskelabyrinten i år, men fikk med meg dagens program, og jeg må si meg helt enig med deg angående at de har et problem. Hun som var med i dag og klarte 10 (?) spørsmål var veldig flink. Veldig flink til å tørrprate. I mens hun pratet om løst og fast, fant slekt og venner ut av spørsmålet per internett eller hva de nå brukte. Dette ble etter hvert ganske kjedelig for oss som hørte på. Om alle er slik skal jeg ikke uttale meg om. Jeg tror også at det at folk må komme til studio vil ødelegge mer av sjarmen med Påskelabyrinten enn det SMS/internett gjør. Vi får vel heller bare godta at utviklinga har kommet dit den er i dag, og at vi må tilpasse oss deretter.
ninirollninirol
Kombinasjonsevne + intuisjon + brukbar allmennkunnskap i skjønn forening med en lett og helst solfylt påskeatmosfære er vel miksen som lokker landsmenn og landskvinner til P1 i disse tider. Eller er det en konkurranse i mobil- og pc-bruk vi står tidlig opp for å få med oss?
På vegne av vanvittig mange synes jeg man kan være så bakstreversk å forby mobil og pc som hjelpemiddel. Familie og venner med atlas og leksikon er bare hyggelig. Tror faktisk at også deltagerne både ville respektere og foretrekke gamlemetoden.

Lytterne kan etter sending være med på en SMS-labyrint. For å klare siste spørsmål måtte man i alle fall i går være i besittelse av meget godt oppslagsverk eller ditto pc. Kanskje burde en ha mulighet for oppgaveløsning uten slike verktøy? Se selv, for oppgaven lød og du befinner deg i Russland: "En svartkledd ballerina kommer bort og sier: Stykket vårt er verdenskjent. Første premiereby utenfor Russland er ditt mål."
Sally_Mace
Sitat
Opprinnelig skrevet av ninirollninirol
For å klare siste spørsmål måtte man i alle fall i går være i besittelse av meget godt oppslagsverk eller ditto pc. Kanskje burde en ha mulighet for oppgaveløsning uten slike verktøy? Se selv, for oppgaven lød og du befinner deg i Russland: "En svartkledd ballerina kommer bort og sier: Stykket vårt er verdenskjent. Første premiereby utenfor Russland er ditt mål."

Vi gikk for Paris, men det viste seg ikke å være riktig =( . Vet du hva svaret var ?
ninirollninirol
Sitat
Opprinnelig skrevet av Sally_Mace
Vi gikk for Paris, men det viste seg ikke å være riktig =( . Vet du hva svaret var ?

Hallo Sally_Mace,
Det var oppføring i Paris tidlig på nittenhundretallet, men noe før i Praha, 1907 om jeg husker rett (er ikke såå gammel).
Ellers fikk vi svarene av Viggo i slutten av dagens program.
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst klikk her.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.