Ser det er mange som har lagt inn fasitsvar, for å sjekke testen Det er nok tatt hensyn til dette, da det sies at INGEN kan har alle svar rett. De som prøver seg får dermed 70 i IQ fordi de er så dumme til å prøve å lure testen.
Et annet alternativ er at de som svarer med fasitsvar, er så dumme at de klarer å legge ut feile svar????
Hvem vet? Bare en teori jeg har. Jeg fikk 100, men trodde jeg skulle klare mer....
æ juksa ikkje, ka e vitsen me d da lissom..dumme di som hi gjori d altså
fekk 96 i IQ.
E d bra sidæn æ e 13 år gammel?
takk, d va d æ vill vit..;)
LinePine
28.11.04 - 11:59
Heisann! Kan siden ha regnefeil?? Jeg tok testen, og fikk 130 blank.. Er det mulig?!? Jeg er bare 12 år. Har jeg en IQ på 130 da!?!?!!! Så gøy....
Enten har du høy IQ eller så har du scoret høyt på å gjette deg frem, uansett høres det bra ut.
I slike tester er det tatt høyde for at ikke alle kan svare, og at man gjetter seg frem til svaret.
Dersom en gjetter seg frem til høy IQ, så har en vel høy IQ likevel, og kan komme langt med det (dersom resultatet blir bra hver gang man tester seg)
Lykke til. Mensa neste for deg................
LinePine
28.11.04 - 12:17
Åja... jeg har lixom ikke gjetta meg fram... Svarte så godt jeg kan! Åssen blir man medlem i MENSA?!? Det høres veldi' artig ut.!
;)
LinePine
28.11.04 - 12:34
Har gjort dt ;)
www.mensa.no
Du får et ganske stort tilleg for å være mellom 16-19 år og enda mer for å være eldst. Siden du er under 16 år, vil jeg anta at ditt tillegg egentlig skulle vært større...
I virkeligheten er det sånn at IQ-en minker med alderen, mens de tillegene du får pgs alder i denne testen, gjør at du i praksis vi ha tilnærmet lik IQ hele livet.
I stedet for å ta utgangspunkt i at gjennomsnittsdeltageren skal ha 100 i IQ, har de delt det inn i grupper; gjennomsnittsdeltageren i hver aldersgruppe har så "fått" 100 i QI. (De har først regnet ut at gjennomsnitts-IQ'en ligger på 100: det er vanlig med 85115 => er folk fordelt jevnt utover i dette intervallet blir gjennomsnitts-IQ 100)
De eldste i denne testen som hadde alle svarene riktig, vil ha en IQ på 155. Det sier noe om hvor mange riktig det forventes at deltagere i denne gruppene skal ha.
Noen som vet hvor en kan se hvordan de regnet ut IQ'en (alderstilleg ol.)?
deltagreen
28.11.04 - 14:41
Sitat
Opprinnelig skrevet av mikmarl
Noen som vet hvor en kan se hvordan de regnet ut IQ'en (alderstilleg ol.)?
Har ikke noe konkret om akkurat det, men vil tippe de har brukt noe standard internasjonal statistikk de har om forskjeller i prestasjon mellom aldersgrupper på slike tester. I tiillegg hadde de vel test med 150 personer i forkant for å finne ut hvor IQ 100 for alle skulle være og for å kalibrere inn standardavviket på 15 poeng.
Sitat
Opprinnelig skrevet av LinePine
Heisann! Kan siden ha regnefeil?? Jeg tok testen, og fikk 130 blank.. Er det mulig?!? Jeg er bare 12 år. Har jeg en IQ på 130 da!?!?!!! Så gøy....
I Dagbladet sto det at det kom ca. til å være 3% av Norges befolkning som fikk 130 eller høyere i IQ.
Fikk selv 131, men fatter ikke helt det med 3%. Jeg ser ikke på meg selv som å være übersmart, mer middelmådig. 94 % ville få mellom 75 og 130 trur jeg det var, og rundt 80 % ville få mellom 90 og 120. Er som sagt ikke helt sikker på at dette er de rette tallene.
Etter å ha sett at en 12 år gammel jente/gutt hadde en IQ på 130, mener jeg enda høyere at en av gruppene burde være "Ungdommer". Det er jo ikke en så stor forskjell mellom "Ungdommer" og "Kroppsbyggere". Mistforstå meg rett, nå mener jeg at ungdommer og kroppsbyggere kan defineres som så masse.
jeg fikk bare sett noen av svara i testen. bare de 38 første. jeg fikk 34 riktig.
er det noen som har svara?
Sitat
Opprinnelig skrevet av Kummi
jeg fikk bare sett noen av svara i testen. bare de 38 første. jeg fikk 34 riktig.
er det noen som har svara?
Jeg vet hva som er rett og feil da.. På en måte? Jeg noterte ned hva som var rett i forhold til det svaret jeg fikk.. Om du ønsker?
Tok du testen på Nrk1 da?
fikk 148 jeg da, og er 15 år det er jo ganske bra
148: d hi du sagt allerede..Bra d,fornøyd?
Sitat
Opprinnelig skrevet av ps2_fan
148: d hi du sagt allerede..Bra d,fornøyd?
heheheheheheheheheh :D Knas, ps2_fan!
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst
klikk her.