Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Med unga på tur til Amsterdam
Debattforum > Arkiv > Avsluttede debatter > Ryk og reis
Roar Halten
Tenkte jeg skulle fyre av første tråd i dette forumet.

...og fortelle om min campingtur, sammen med kone og tre unger, til Amsterdam i sommer.

Amsterdam er ikke en enkel by og navigere seg fram i bil. Det er ikke mye struktur, for å si det mildt.
Søken etter en campingplass tok derfor over 3 timer og endte på turistkontoret.
På turistkontoret ble det behørig forklart at vi ville ha en stille campingplass, som passer for unger.
Damen dro elskverdig fram et kart over Amsterdam, og pekte; 'der er Amsterdams beste camping'
Det var bare tre å velge i, og de to andre var ikke mye å skryte av, kunne hun fortelle.

Da vi kom frem til campingplassen fikk vi en liten overraskelse.
Det var knapt et menneske over 20 år der. Over hele campingplassen hang det en eim av søt røyklukt.
På toalettene og dusjene var alt av belysning i ubehagelig blått.
Og overalt var det skiltet at tyngre narko ikke var tillatt.

Jeg har et nøkternt forhold til hasj. Har ikke hatt befatning med det selv, men jeg ønsker ikke å fordømme andre som bruker det.
Men dette ble litt i overkant for meg. Jeg tror faktisk vi var de eneste som ikke var ruset på denne campingplassen.
Og ungene ble en erfaring rikere...

Jeg skal spe på denne posten i ettermiddag med et par bilder.
justin_rocks
Hei Roar.
Høres ikke så gøy ut det der, men håper du fikk noe glede av byen i hvert fall; den har jo et mangfold av kultur, som vi her på berget ikke for vant til: en haug av museumer, fotball, lekker arkitektur og et inviterende uteliv (nederlenderne er utrolig hyggelige!)

i tillegg finnes det en haug av herberger som jeg mener gjør en campingplass overflødig.
Tor-Erling
Men hva fikk deg til å velge Amsterdam som campingby med unga?

Hasj, uteliv, red light district og sex museum er jo det som preger hele byen. Hvis ikke du skal se på hus og ta kanalbåt da. Jeg er ikke overrasket over at du fant hamperøykende hippiefjortiser på campingplassen altså...
Litmanen
, men Amsterdam har vel mer å by på en dette Thor-Erling. Jeg har ikke vært der selv, men det må jo finnes noe annet en dette stigmatiserte bildet av Amsterdam? Hva med tulipaner?
Roar Halten
Sitat
Opprinnelig skrevet av Tor-Erling
...ikke overrasket over at du fant hamperøykende hippiefjortiser på campingplassen altså...

Hehe! Jeg var faktisk forberedt på det, men ble tatt på senga allikevel. Amsterdam var ikke en dårlig opplevelse for familien. Tvert imot. Men campingplassen var det.
Roar Halten
Jeg skrøyt av at jeg skulle poste noen bilder.

Dette er fra campingen:

Campingplassen var delt i tre felt. To av felta var tomme og det nærmest resepsjonen var heeelt fullt. (som dere ser)

Far sjøl, med oppvasken i narkolys :D

Sunniva og Magnus på campingens spiseområde.
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst klikk her.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.