Hvor finner jeg mere informasjon om hvordan jeg kan begynne å utvikle egne spill? Evt, hvordan jeg kan modifisere eksisterende spill... Det må jo være en grei måte å starte på?
Finnes det open source spill, man kan dra litt lærdom av?
Du har jo RPGmaker som gir deg muligheten til å utvikle ditt eget RPG-spill.
ok. Sjekker ut rpgmaker.
Men, finnes det noen open-source spill, som lar en få et lite innblikk i hvordan logikken i spill egentlig fungerer?
Quake 2 og Duke Nukem 3D ligger jo ute med kildekode på grunn av alderen.
Kan du programmering?
Du må gå gradvis fram. Ikke hoppe rett i å lage DOom3 liksom.
Å lære seg å lage spill tar lang tid. Du må virkelig satse.
vel, har ikke sagt at jeg skal lage det neste doom3 heller.
Jeg vet det er syyykt mye arbeid bak slike spill, og har ingen planer om å trikse et ready-2-go 3d spill ut av hatten med det første.
I første omgang vil jeg bare samle litt info om dette. Hvordan lages det, hva slags verktøy brukes, og hvordan foregår egentlig tankeprosessen bak slik utvikling...
Sitat
Opprinnelig skrevet av skoen
Quake 2 og Duke Nukem 3D ligger jo ute med kildekode på grunn av alderen.
Jasså. Det er jo genialt :D
CeLeBrOrN
20.06.04 - 16:47
og hvor for man liksom tak i rpgmaker???
Om du virkelig har ambisjoner om å få jobb i spillindustrien... Så er det eneste som gjelder at du enten har:
1) En bra utdannelse .. og/eller
2) Er meget, meget, meget god i det du driver med
Ta deg en Bachelor eller Mastergrad i det du vil drive med.. så er du på god vei... :)
Jeg tar en Bachelorgrad på Hamar akkurat nå.. Og etter det håper jeg å få plass på en kunstskole i San Francisco. :)
RPG-Maker er det værste ps2 programmet som finnes (finnes ikke til pc)
Og om du skal lage et eget spill så start med og se hva andre har gjort med sine spill... prøv og lag f.eks et enkelt ping-pong spill eller noe.... er ikke så lett som det ser ut til!
Feks, jeg skal utdanne meg i Noroff.
Kom deg på en statlig støtta høgskole/universitet i stedet for private skoler som Noroff ... Det virker mye mer proft for en arbeidstaker at man har en Bachelor/Master i noe enn to år på en privatskole.
Sitat
Opprinnelig skrevet av Slugge
RPG-Maker er det værste ps2 programmet som finnes (finnes ikke til pc)
Og om du skal lage et eget spill så start med og se hva andre har gjort med sine spill... prøv og lag f.eks et enkelt ping-pong spill eller noe.... er ikke så lett som det ser ut til!
Ja, det vil bli noe sykt enkelt i første omgang. hehe.
Men, som du sier, så vil jeg se hvordan andre har gjort det i første omgang. Spesielt innen 3d spill, á la quake. Jeg skal få sjekket ut kildekoden til det, prøve meg frem med det tilåbegynne med.
andy4everZ
21.06.04 - 10:50
jeg har et program som man kan lage artige 2d spill med. last d ned herfra:
http://www.fileshack.com/browse.x?cat=1420
Mys.SmalHans
21.06.04 - 11:12
mener å huske noe som het clicknplay eller lignende.
Lagde en del slåssespill med den greia der :P
www.GameRoobie.com har for tiden en lang informativ artikkel angående akuratt det du spør om.
Tenshi :D
Sitat
Opprinnelig skrevet av Tenshi
www.GameRoobie.com har for tiden en lang informativ artikkel angående akuratt det du spør om.
Tenshi :D
Min personlige mening...: Den artikkelen som omhandler spillutviklingsstudier er veeeldig mangelfull og dekker dårlig de tilbud som finnes her til lands. Jeg kunne sikkert skrevet 10 sider om emnet ...
"Hadde jeg bare skrevet for en spillside" ... :P
jeg har lastet ned game-maker men jeg skjønner ikke hvordn man bruker det. kan noen komme med en enkel forklaring??
plizzzzzzzzzz:forvirret
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst
klikk her.