Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Ilder som kjæledyr
Debattforum > Arkiv > Avsluttede debatter > Kompis
SpoTTLuck
Er det noen flere enn meg som er 'hekta' på ilder?
runestav
Far (meg) og mor var mildt sagt skeptiske den dagen poden (22 år) kom hjemdragende med en ilderhvalp. Men, lille Ildar sjarmerte oss i senk. Vår datter (12) har nærmest adoptert ham. Hun og ilderen har et spesielt tillitsforhold. Jeg er sikker på at hun kunne vaske gulvet med ham uten at han protesterte. Og vi som trodde vi fikk en agressiv drapsmaskin av et rovdyr i huset. :eek:

NÅ har Ildar fått en venninne, Kathrine. Hun er født og oppvokst på en revfarm, og har mye mer av sine naturlig instinkter i behold. Men, de unge dyretemmerene i familien har lykkes godt her også.

Vi "gamle" ville neppe ha anskaffet Ilder på eget initiativ, men når vi ser hvilket forhold dyra og barna har er det verdt det selv om litt for mye av burstell etc faller på oss.

Det ligger et par bilder av Ildar på: http://www.stavaas.no/familien/johanna/johanna.htm
SpoTTLuck
Sitat
Opprinnelig skrevet av runestav
Far (meg) og mor var mildt sagt skeptiske den dagen poden (22 år) kom hjemdragende med en ilderhvalp. Men, lille Ildar sjarmerte oss i senk. Vår datter (12) har nærmest adoptert ham. Hun og ilderen har et spesielt tillitsforhold. Jeg er sikker på at hun kunne vaske gulvet med ham uten at han protesterte. Og vi som trodde vi fikk en agressiv drapsmaskin av et rovdyr i huset. :eek:

NÅ har Ildar fått en venninne, Kathrine. Hun er født og oppvokst på en revfarm, og har mye mer av sine naturlig instinkter i behold. Men, de unge dyretemmerene i familien har lykkes godt her også.

Vi "gamle" ville neppe ha anskaffet Ilder på eget initiativ, men når vi ser hvilket forhold dyra og barna har er det verdt det selv om litt for mye av burstell etc faller på oss.

Det ligger et par bilder av Ildar på: http://www.stavaas.no/familien/johanna/johanna.htm

Så hyggelig å se Ildar som så ut som en skikkelig koseklump.. :P
Det at ildere har fått rykte på seg som agressive drapsmaskiner er noe jeg jobber intenst med å forandre. Jeg er leder for en nystartet ilderforening, Midtnorge-ilder, og vi er i ferd med å etablere oss sterkt i Midtnorge med base i Trondheim.

Med tiden kommer vi med hjemmeside der alle ilderinteresserte kan stikke innom..

Personlig har jeg 12 ildere og 3 katter som samboere, for tiden er det 4 ekstra ildere som er her på 'ferievisitt', så man kan kanskje si at det er et ildrende liv her på Kattem.. :D
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst klikk her.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.