NRK Underholdning
10.10.03 - 13:04
Artistene som er med i Beat for beat forteller om sine aller første musikalske opplevelser på
http://www.nrk.no/programmer/tv/beat_for_beat/3158900.html.
Har du selv et spesielt minne fra musikalske opplevelser i barndommen? Skriv det inn her og del det med andre!
mslecter
11.10.03 - 01:10
Hei!
Min aller første virkelig STORE musikk-opplevelse var da jeg, med et åpent sinn, lyttet til innspillinger av diverse operette-overtürer, innspilt av Berlin Philharmoniske med Herbert von Karajan som dirigent.
Dette fikk meg til å kjøpe en fiolin og begynne å ta spille-timer.
Etter det har jeg intet mindre enn 8 års utdannelse på fiolin og bratsj!
Jeg har tilogmed tatt litt fiolinmaker-utdannelse!
Ingenting har gitt meg mer enn min utdannelse innen klassisk musikk!!
ragnhildt
11.10.03 - 19:39
To klare musikalske inntrykk fra barndommen:
3 år gammel og hekta på sjiraff sangen: " she loves you, yeah, yeah, yeah " eller "Sjirafs ju, je je je"
Biltur etter å ha spydd, og etter å ha krangla ferdig ( etter mange timer) med brødrene mine. Sitter å døser og ser ut av vinduet mens kassetten med Tjaikovskji 5. symfoni går, og blander seg med motorduren.
Min første musikalske opplevelse var nok Smurfene og Geir Børresen altså de ekte Smurfene....Mener å huske Putte og vennene hans gikk på Nrk barne tv har i allefall LP.
Nå er favorittene Toren og Neil Sedaka
MiniMaria
27.12.06 - 23:33
Min første skikkelige musikkopplevelse må nesten være da jeg var på min første Musikal. Fame i 2003. Da sang Maria Haukaas Storeng så taket i Arenum Bergen løftet seg. Etter det har jeg vært ihuga Maria fan:) hun er kjempeflink!!
sotisnuppa
28.12.06 - 01:33
Sitat
Opprinnelig skrevet av Webgirl
Min første musikalske opplevelse var nok Smurfene og Geir Børresen altså de ekte Smurfene....Mener å huske Putte og vennene hans gikk på Nrk barne tv har i allefall LP.
Nå er favorittene Toren og Neil Sedaka
Det første jeg kan huske med Smurfene, er bilturer med mamma til og fra mormor, med smurfekasett. De ekte smurfene er best:P
Perelandra
28.02.07 - 14:27
Vel, jeg er kanskje ikke spesielt stolt av det, men jeg har en lang fartstid som Melodi Grand Prix-nerd. Derfor må jeg også svare at de årlige MGP-sendingene er blant mine første musikalske opplevelser. Jeg har et vagt minne om da ABBA vant i 1974 selv om jeg bare var litt over tre år på den tida. Men det som virkelig gjorde inntrykk på meg i barndommen var da den israelske sangen "Hallelujah" vant i 1979. Den sangen elsket jeg virkelig!
Livgivare
18.04.07 - 23:54
Mitt första band med Jerry Williams (Svensk rock-kung) som hade musiken till albumet One And One inspelat på sig. Herrejösses vad det bandet var bra, och när jag tänker tillbaka så var den musiken inte alls Hits-for-kids varning på. Annars kanske mina första minnen är lite mer grumliga. Jag var ju faktiskt 7 år när jag fick det bandet.
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst
klikk her.