Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Testen er bare tull!
Debattforum > Arkiv > Avsluttede debatter > Test Nasjonen
Blondie
Testen er helt borti natta! For det første tar det tid å lese spørsmålene, som forøvrig er dårlig formulert og vanskelig å forstå.
Deretter virker det helt idiotisk at man må trykke på det svaret man mener er riktig, for deretter trykke "fortsett". Bare å avlevere et svar tar jo nærmere 10 sekunder.

I tillegg popper det opp enkelte svar noen steder - hvorfor gjør det ikke det på alle spørsmålene???

Hilsen Blondie, med en "IQ" på 115
205_T16_EvoII
Sitat
Opprinnelig skrevet av Blondie
I tillegg popper det opp enkelte svar noen steder - hvorfor gjør det ikke det på alle spørsmålene???

På eksemplene? Ellers er jeg stort sett enig i de andre punktene du nevner.

Jeg reagerte på at testen hadde nokså lav maksimumgrense. Har scoret høyere enn 142 (som var maksimum for aldersgruppen 16-19 år) på andre tester. :himle:
ingrid89
Sitat
Opprinnelig skrevet av Blondie
For det første tar det tid å lese spørsmålene, som forøvrig er dårlig formulert og vanskelig å forstå.

Hilsen Blondie, med en "IQ" på 115

Hvis du ikke skjønte at de spørsmålene med svar var eksempler, og at spm var vanskelige å forstå, tror jeg ikke du har en IQ på 115!

Dobbeltsjekk på www.illvit.com/hjernen/iqtest.asp
Blondie
At det var ekspempler viser igjen hvor dårlig testen er laget!!! Det burde stått med en annen farge - feks RØD. Når man sitter intenst konsentrert er det utrolig vanskelig å få det med seg!

Og ja, jeg scoret bra - for jeg fikk jo alle eksemplene riktig!
emiljah
Sitat
Opprinnelig skrevet av 205_T16_EvoII
På eksemplene? Ellers er jeg stort sett enig i de andre punktene du nevner.

Jeg reagerte på at testen hadde nokså lav maksimumgrense. Har scoret høyere enn 142 (som var maksimum for aldersgruppen 16-19 år) på andre tester. :himle:

Personli regerte jeg på att testen hade nokså høy minmumsgrense. Haa skåra mindre en 53 på andre tster... (som var minmum for aldergrupen 16 til 19 år)
205_T16_EvoII
Sitat
Opprinnelig skrevet av emiljah
Personli regerte jeg på att testen hade nokså høy minmumsgrense. Haa skåra mindre en 53 på andre tster... (som var minmum for aldergrupen 16 til 19 år)

Tester innen et spessielt emne, som du tilfeldigvis var dårlig i antar jeg? Hvis ikke, er jeg svært imponert over at du kan skrive på tastatur..
NiteHawk
Hei alle dere som leser dette.

Jeg er en irritert man mellom 20-34 år som prøver og prøver og prøver å komme inn i test nasjonen på nettet. Men klarer ikke. Tok jo testen på tv på lørdag og syntes det var morsomt. Skulle teste meg på nettet også. Rart at jeg fikk (med 6 gavepoeng) 134 i Iq. Men internett er bare internett. Kan noen sende meg eksakt adressen til selve testen?

Hilsen

Han som bare kan regne i hodet
205_T16_EvoII
http://www.nrk.no/programmer/tv/test_nasjonen/ Trykk på 'Ta testen her' i spalten på høyre side. Dersom du har sett fasit, er det litt juks å ta den på nytt, da ;)

Denne er litt mer "fullstendig", består bare av figur-oppgaver. Dersom du kan forklare meg systemet på oppgave 39, blir jeg målløs..!
http://mensa.dk/testiq.html
ingrid89
eller så kan du jo prøve illustrert vitenskap's test på www.illvit.com/hjernen/iqtest.asp
Fikk 123 der, veldig fornøyd!!
205_T16_EvoII
.
ingrid89
det ER den danske siden
205_T16_EvoII
nei, det ER den danske testen..

mensa.dk og illvit.com er ikke en og samme side, hvis det var noe problem knyttet til dette..
mellow
her på nrk testen fikk jeg 80poeng på Ilustrert vitenskap fikk jeg : 109 (http://www.illvit.com/hjernen/iqtest.asp) har fått 126på en englesk test for 2år siden, ser ut som om jeg blir dummere. heheh :D
Ante
Sitat
http://www.nrk.no/programmer/tv/test_nasjonen/ Trykk på 'Ta testen her' i spalten på høyre side. Dersom du har sett fasit, er det litt juks å ta den på nytt, da ;)

Denne er litt mer "fullstendig", består bare av figur-oppgaver. Dersom du kan forklare meg systemet på oppgave 39, blir jeg målløs..!
http://mensa.dk/testiq.html

Förbered dig på att bli mållös :) (oppgave 39)
1. Vi har en figurrotation: fyrkant-cirkel-triangel-fyrkant osv.
2. De två första kolumnerna går ett steg till höger och gör en figurrotation (se 1).
3. Den sista kolumnen går till den förstas plats, men förskjuts dessutom nedåt, dvs:
f=fyrkant
t=triangel
o=cirkel
rotation: f-o-t-f

t f o f f o t o o
o f o t t o t f f
t f t t f o t f 0

(Sista raden på testet)
Det finns säkert andra sätt att se sytem, men det här var det jag såg.
Den enda jag själv inte klarar är 35. Förklara gärna!
/Ante, svensk :P
ingrid89
Sitat
nei, det ER den danske testen..

mensa.dk og illvit.com er ikke en og samme side, hvis det var noe problem knyttet til dette..

illvit.com er en dansk side. Illustrert Vitenskap har ikke norske sider.
HIFme81
Sitat
Opprinnelig skrevet av Ante
Förbered dig på att bli mållös :) (oppgave 39)
1. Vi har en figurrotation: fyrkant-cirkel-triangel-fyrkant osv.
2. De två första kolumnerna går ett steg till höger och gör en figurrotation (se 1).
3. Den sista kolumnen går till den förstas plats, men förskjuts dessutom nedåt, dvs:
f=fyrkant
t=triangel
o=cirkel
rotation: f-o-t-f

t f o f f o t o o
o f o t t o t f f
t f t t f o t f 0

(Sista raden på testet)
Det finns säkert andra sätt att se sytem, men det här var det jag såg.
Den enda jag själv inte klarar är 35. Förklara gärna!
/Ante, svensk :P

Vi skal igrunn ikke offentligjøre svarene, men men....

Jeg tror dette er svaret på 35

Første rekke: summen av blå bestemmer de hvite delene av den midterste figuren, og summen av rød bestemmer de svarte. Alt dette ved å rotere en gang.

Dette er maskert helt frem til den siste rekken, hvor man tydelig kan se at summen av de røde fargene når man roterer en gang gir de svarte feltene, mens summen av de blå gir de hvite =), www.highIQsociety.com sin kulturfrie test er ganske morsom, du burde prøve den.... ;)

"Marilyn vos Savant has the highest recorded IQ of any human. She once solved a Rubik's Cube just by scaring it into alignment."
Querrulanten
Jeg forsøkte denne linken: http://www.illvit.com/hjernen/IQteststart.asp, som gav meg en IQ på 81.
Dette er visst skammelig lavt, men det er fredag så det er mulig jeg ser etter om jeg kan få til en liten økning etter noen pils.
ingrid89
tjihihihi....fikk 123;)

gått opp 5 "poeng" siden september på dette halvåret... Fortsetter det sånn, blir jeg geni lenge før 30-årene... ;)
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst klikk her.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.