Hjelp - Søk - Brukere - Kalender
Full versjon: Si din mening!
Debattforum > Arkiv > Avsluttede debatter > Med rett til å velge
gerd polden
Hei dere unge der ute.
Dette debattforum er ditt forum. Her kan du komme med dine tanker, enten du er født og oppvokst her i landet, med norsk eller utenlandsk bakgrunn, eller nettopp er kommet.
Det er på tide at dere som er unge får en stemme i debatten om tvangsekteskap, eller arrangerte ekteskap under større eller mindre grad av tvang som også noen kaller det.
Dette debattforum skal være din mulighet til å komme til orde.

Hvordan ønsker du at det burde være? Hvordan ønsker du å finne den du vil dele livet med?
Hvilke problemer syns du er viktigst i forhold til ekteskap? Er du og dine foreldre enige i hvordan du skal finne en partner?

Du kan også sende inn direkte spørsmål som vi vil forsøke å svare på, eller du kan selv svare på innlegg som kommer fra andre.

God debatt!

Vennlig hilsen

Gerd Inger Polden
Journalist og ansvarlig for programmene
"Med rett til å velge"
fyllefant
Ingen skal tvinge noen til å gifte seg med andre.
Vi ungdommer i Norge har vår rett til å velge selv. Men er det så forferdelig bra? På vår vei mot dette valget møter masse rare folk som vi må sjekke opp, bli kjent med, rote med og bli dumpet av.

Jeg lurer noen ganger på om at det hadde vært bra hvis foreldrene mine valgte en søt jente til meg, så hadde jeg slippet date-helvete og vinglete og ubesluttsomme jenter. De skjønner jeg ingentinga, og har nå offisielt gitt opp å få meg kjæreste.
Dette er en enkel versjon av vårt hovedinnhold. For å se fullversjon med mer informasjon, formatering og bilder, vennligst klikk her.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.