Forskjellen mellom juryene og seerne? |
Velkommen ( Logg inn | Bli medlem )
![]() ![]() |
Forskjellen mellom juryene og seerne? |
27.05.12 - 02:28
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 557 Ble medlem: 17.02.2011 Bruker nr.: 46 408 |
Vet noen når man får sett forskjellen mellom hva juryene og seerne stemte?
Tror noen at det utgjør stor forskjell på resultatet? |
|
|
|
27.05.12 - 04:20
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 166 Ble medlem: 23.03.2005 Fra: Oslo Bruker nr.: 24 235 |
|
|
|
|
29.05.12 - 12:51
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 209 Ble medlem: 15.03.2012 Fra: Sandefjord Bruker nr.: 72 185 |
Bumper denne opp litt! Håper noen legger ut link når/hvis dette blir offentliggjort!
|
|
|
|
29.05.12 - 14:25
|
|
|
Aktiv bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 53 Ble medlem: 02.04.2012 Bruker nr.: 72 367 |
Hei
prøv dette link : www.eurovision.tv Her kommer resultaterne sikkert - så snart de forelægger. Men desværre offentliggør EBU ikke alle stemmer fra hvert land. I øvrigt synes jeg ikke juryerne gør deres arbejde. Jeg synes bestemt de russiske babusjkas var charmerende, men en jury bør se på sangens komposition og på den vokale præstation, og her SKAL Rusland have 0 point uanset charme og X-faktor. Derfor er deres 2.plads faktisk en skandale, uanset om de så har fået 90% af SMS stemmerne. |
|
|
|
29.05.12 - 14:40
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 209 Ble medlem: 15.03.2012 Fra: Sandefjord Bruker nr.: 72 185 |
Hei
prøv dette link : www.eurovision.tv Her kommer resultaterne sikkert - så snart de forelægger. Men desværre offentliggør EBU ikke alle stemmer fra hvert land. I øvrigt synes jeg ikke juryerne gør deres arbejde. Jeg synes bestemt de russiske babusjkas var charmerende, men en jury bør se på sangens komposition og på den vokale præstation, og her SKAL Rusland have 0 point uanset charme og X-faktor. Derfor er deres 2.plads faktisk en skandale, uanset om de så har fået 90% af SMS stemmerne. At EBU ikke offentliggjør alle stemmene fra hvert land gir en bismak hos meg.. Og du har helt rett ang. jurystemmingen. Det er ingenting ved det russiske bidraget som kan tilsi ett eneste poeng fra en jury. Ja, vi ønsker oss alle en bitteliten babuschka fra Russland, men der stopper også alt. |
|
|
|
30.05.12 - 00:25
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 696 Ble medlem: 25.01.2008 Bruker nr.: 38 472 |
Hm... Stemmene fra juryene og seerne hver for seg har ikke blitt offentliggjort enda, iallefall ikke på denne siden www.eurovision.tv..
Egentlig merkelig, trodde de ble offentliggjort 1-2 dager etter finalen i fjor. Håper at de blir offentliggjort. Jeg synes det er morsomt å se hvordan juryen og televoterne stemmer. Og jeg tror det er litt viktig og. I fjor for eksempel, så var vi så opphengte i de tekniske problemene som oppstod i enkelte land under de første landene i semi 1. Og vi trodde det ødela for Stella. Men når vi så hvordan jury og publikum hadde stemt, så fikk vi jo dette avkretftet, siden det var juryen som ikke ville ha oss videre og de stemmer ut i fra generalprøven. Selv om noen fortsatt ikke har fått dette med seg, så tror jeg det er viktig å få slike ting på plass. Da slipper man å ha det gående at teknikken ødela for Norge, Tyrkia, Armenia (når den i realiteten ikke gjorde det..). |
|
|
|
30.05.12 - 01:15
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 149 Ble medlem: 21.03.2012 Fra: Sørlandet/Oslo Bruker nr.: 72 249 |
Hm... Stemmene fra juryene og seerne hver for seg har ikke blitt offentliggjort enda, iallefall ikke på denne siden www.eurovision.tv.. Egentlig merkelig, trodde de ble offentliggjort 1-2 dager etter finalen i fjor. Håper at de blir offentliggjort. Jeg synes det er morsomt å se hvordan juryen og televoterne stemmer. Og jeg tror det er litt viktig og. I fjor for eksempel, så var vi så opphengte i de tekniske problemene som oppstod i enkelte land under de første landene i semi 1. Og vi trodde det ødela for Stella. Men når vi så hvordan jury og publikum hadde stemt, så fikk vi jo dette avkretftet, siden det var juryen som ikke ville ha oss videre og de stemmer ut i fra generalprøven. Selv om noen fortsatt ikke har fått dette med seg, så tror jeg det er viktig å få slike ting på plass. Da slipper man å ha det gående at teknikken ødela for Norge, Tyrkia, Armenia (når den i realiteten ikke gjorde det..). Enig at dette er viktig å vite, så håper det blir offentliggjort snart. Tror nok at både seerne og jury hadde samme favoritt i år, men Russland var nok nærmere Sverige hos seerne og langt nede hos juryen. For Norges del tror jeg vi var litt mer populære hos seerne enn juryen, selv om jeg ikke tror vi tok de heller helt med storm. Og hvis det er tilfelle, at juryen har ødelagt litt for oss to år på rad, blir det viktig i forhold til hvilken rolle juryen i mgp skal ha til neste år siden den til nå har hatt veldig lite å si. |
|
|
|
30.05.12 - 01:57
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 149 Ble medlem: 21.03.2012 Fra: Sørlandet/Oslo Bruker nr.: 72 249 |
Jeg trodde faktisk det i fjor ble offentliggjort bare et par dager etter finalen, så jeg lette litt for å finne ut når det ble offentliggjort og fant dette: http://www.eurovision.tv/page/news?id=3671...nd_jury_results
Hvis denne datoen stemmer ser det ut som om vi må belage oss på å vente en uke til... |
|
|
|
30.05.12 - 23:17
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 370 Ble medlem: 20.05.2009 Bruker nr.: 40 485 |
kan hende at folk venter forgjeves.
|
|
|
|
30.05.12 - 23:36
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 527 Ble medlem: 14.03.2007 Fra: Oslo Bruker nr.: 35 886 |
Treige EBU er med å opplyse om televoting vv Jury. De stemte vel ikke over ens. Jeg hater jury. Jeg tror jury ødela ganske mye også i år for Norge. Men ikke nok til at vi ikke ble med i finalen. Heldigvis....
|
|
|
|
30.05.12 - 23:58
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 696 Ble medlem: 25.01.2008 Bruker nr.: 38 472 |
kan hende at folk venter forgjeves. Jeg tror du har litt rett AndreasAspenberg. Jeg har mine mistanker om at disse tallene ikke vil bli offentliggjort siden de ikke har blitt det nå. I fjor kom de et par dager etter esc-finalen. Og det har vært diskutert hvert år om EBU skal offentliggjøre jurye- og publikumstemmene, fordi de er redde det skaper mer debatt. Jeg tror tallene ble offentliggjort et år ved en feiltakelse. I fjor ble de offentlggjort for å avkrefte at de tekniske problemene hadde satt en stopper for telestemmerne på Armenia, tyrkia og Norge i semi 1. Det var juryen som ikke ville ha disse bidragene med til finale. I år ser de kanskje ingen grunn til å offentliggjøre tallene. Noen land kan man kanskje mistenke hadde valgt bidrag ut i fra å tilfredstille juryen, og vi hadde en haug av ballader med. Men jeg synes det er synd hvis de ikke offentliggjøres. Det er litt viktig tror jeg å følge med stemmegivningen både fra juryer og publikum, spesielt når det spekuleres i om enkelte land kjøper juryene. |
|
|
|
31.05.12 - 01:22
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 596 Ble medlem: 15.01.2011 Bruker nr.: 44 281 |
Hm... Stemmene fra juryene og seerne hver for seg har ikke blitt offentliggjort enda, iallefall ikke på denne siden www.eurovision.tv.. Egentlig merkelig, trodde de ble offentliggjort 1-2 dager etter finalen i fjor. Håper at de blir offentliggjort. Jeg synes det er morsomt å se hvordan juryen og televoterne stemmer. Og jeg tror det er litt viktig og. I fjor for eksempel, så var vi så opphengte i de tekniske problemene som oppstod i enkelte land under de første landene i semi 1. Og vi trodde det ødela for Stella. Men når vi så hvordan jury og publikum hadde stemt, så fikk vi jo dette avkretftet, siden det var juryen som ikke ville ha oss videre og de stemmer ut i fra generalprøven. Selv om noen fortsatt ikke har fått dette med seg, så tror jeg det er viktig å få slike ting på plass. Da slipper man å ha det gående at teknikken ødela for Norge, Tyrkia, Armenia (når den i realiteten ikke gjorde det..). Det spørs om de blir det, kan hende det har skjedd ting som de ikke vil avsløre for offentligheten. Eller at de må pynte på tallene så de ikke skal bli avslørt. |
|
|
|
31.05.12 - 01:28
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 5 166 Ble medlem: 23.03.2005 Fra: Oslo Bruker nr.: 24 235 |
Det spørs om de blir det, kan hende det har skjedd ting som de ikke vil avsløre for offentligheten. Eller at de må pynte på tallene så de ikke skal bli avslørt. Hva slags type ting tenker du på da? Jeg tror de blir offentliggjort på mandag. Håper da det i hvert fall. De vil ikke ta glansen vekk fra Loreen ved å offentliggjøre slikt altfor tidlig, det er i hvert fall mitt ressonement. Hvis ikke de offentliggjør tallene i løpet av neste uke, så får vi begynne en underskriftskampanje! Dette innlegget har vært redigert av eric82oslo: 31.05.12 - 01:30 |
|
|
|
31.05.12 - 18:49
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 596 Ble medlem: 15.01.2011 Bruker nr.: 44 281 |
Hva slags type ting tenker du på da? Jeg tror de blir offentliggjort på mandag. Håper da det i hvert fall. De vil ikke ta glansen vekk fra Loreen ved å offentliggjøre slikt altfor tidlig, det er i hvert fall mitt ressonement. Hvis ikke de offentliggjør tallene i løpet av neste uke, så får vi begynne en underskriftskampanje! Det går jo rykter om at Tooji f.eks ble straffet pga meninger o.l. For å "forsvare" sisteplassen kan det hende de må få gjort slik at det ser ut som at juryen slaktet han. |
|
|
|
31.05.12 - 22:07
|
|
|
hmmm--- har snoket litt rundt om kring i gamle tråder på dette forumet, og funnet ut at jeg har tatt feil. Jeg har trodd at forskjellen mellom seerne og juryene ble offentliggjort et par dager etter finalen, men resultatet med jurye- og publikumstemmer hver for seg ble offentliggjort i fjor i slutten av mai nærmere bestemt den 25.5, da var 11 dager etter finalen. Året før da ble også esc arrangert i slutten av mai (i Oslo), og da ble ikke disse resultatene offentliggjort før i juni. Så vi må nok smøre oss med tålmodighet i minst en uke til.
|
|
|
|
01.06.12 - 01:34
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 988 Ble medlem: 06.09.2003 Bruker nr.: 13 438 |
Og i 2009 ble de ikke annonsert før i juli
|
|
|
|
01.06.12 - 01:48
|
|
|
Stor entusiasme blant svenske TV-seere i år (som vanlig).
Så många röstade: Under finalen inkom 346 779 röster från svenska folket. Under semifinalen på torsdagen inkom 93 030 röster. Det betyr at i gjennomsnitt fikk hvert av de konkurrerende bidragene så mange svenske stemmer: I semi 2: 13 871 I finalen: 5 472 Så det skal nok mye til for å forandre på (den svenske) topp 10 rekkefølgen i finalen i det minste. Derimot for mindre land som San Marino, Island, Malta, Kypros, Albania, Moldova og Estland, er det en helt annen historie, så klart. Albania og Moldova har ikke så veldig liten befolkning, men de er veldig fattige, så de stemmer nok ikke så mye. Skjønner godt at Azerbaijan muligens kan ha sett sitt snitt til å infiltrere overnevnte lands stemmegivning til egen poengvinnings gunst. |
|
|
|
05.06.12 - 22:32
|
|
|
Fast bruker Gruppe: Registrert bruker Innlegg: 3 764 Ble medlem: 18.02.2011 Bruker nr.: 46 522 |
http://www.esctoday.com/?p=36597
Finland Jury/Total Jury voting Combined result Sweden 12 pts Sweden 12 pts Estonia 10 pts Estonia 10 pts Denmark 8 pts Russia 8 pts Spain 7 pts Iceland 7 pts Russia 6 pts Albania 6 pts Iceland 5 pts Denmark 5 pts France 4 pts Ireland 4 pts Germany 3 pts Spain 3 pts Albania 2 pts Serbia 2 pts Norway 1 pt Germany 1 pt Tyskland Jury/Total Sweden 12 pts Sweden 12 pts Estonia 10 pts Serbia 10 pts Iceland 8 pts Turkey 8 pts Denmark 7 pts Russia 7 pts Albania 6 pts Albania 6 pts Serbia 5 pts Denmark 5 pts Bosnia-Herzegovina 4pts Estonia 4 pts Spain 3 pts Iceland 3 pts Italy 2 pts Italy 2 pts Ireland 1 pt Greece 1 pt Utfra disse to ser det ut til at: Danmark gjør det bedre hos juryene Estland gjør det bedre hos juryene Spania gjør det bedre hos juryene Albania gjør det bedre hos folket Russland gjør det bedre hos folket Serbia gjør det bedre hos folket ...men vanskelig å si noe sikkert utfra bare to land |
|
|
|
05.06.12 - 23:12
|
|
|
http://www.esctoday.com/?p=36597 Finland Jury/Total Jury voting Combined result Sweden 12 pts Sweden 12 pts Estonia 10 pts Estonia 10 pts Denmark 8 pts Russia 8 pts Spain 7 pts Iceland 7 pts Russia 6 pts Albania 6 pts Iceland 5 pts Denmark 5 pts France 4 pts Ireland 4 pts Germany 3 pts Spain 3 pts Albania 2 pts Serbia 2 pts Norway 1 pt Germany 1 pt Tyskland Jury/Total Sweden 12 pts Sweden 12 pts Estonia 10 pts Serbia 10 pts Iceland 8 pts Turkey 8 pts Denmark 7 pts Russia 7 pts Albania 6 pts Albania 6 pts Serbia 5 pts Denmark 5 pts Bosnia-Herzegovina 4pts Estonia 4 pts Spain 3 pts Iceland 3 pts Italy 2 pts Italy 2 pts Ireland 1 pt Greece 1 pt Utfra disse to ser det ut til at: Danmark gjør det bedre hos juryene Estland gjør det bedre hos juryene Spania gjør det bedre hos juryene Albania gjør det bedre hos folket Russland gjør det bedre hos folket Serbia gjør det bedre hos folket ...men vanskelig å si noe sikkert utfra bare to land Man kan si mye bare ut ifra to land. Juryens poeng 1. Sverige - 24 2. Estland - 20 3. Danmark - 15 4. Island - 13 5. Spania - 10 6. Albania - 8 7. Russland - 6 8. Serbia - 5 9. Bosnia - 4 9. Frankrike - 4 11. Tyskland - 3 12. Italia - 2 13. Norge - 1 13. Irland - 1 Kombi-poeng 1. Sverige - 24 2. Russland - 15 (+9) 3. Estland - 14 (-6) 4. Serbia - 12 (+7) 4. Albania - 12 (+4) 6. Island - 10 (-3) 7. Danmark - 10 (-5) 8. Tyrkia - 8 (+8) 9. Irland - 4 (+3) 10. Spania - 3 (-7) 11. Italia - 2 (-) 12. Tyskland - 1 (-2) 12. Hellas - 1 (+1) Største jurypoengsankere (så langt) 1. Spania 2. Estland 3. Danmark 4. Island Største seerfavoritter (så langt) 1. Russland 2. Tyrkia 3. Serbia 4. Albania 5. Irland Bortsett fra Russland og Albania, hadde de andre tre over veldig bra startnummer. Morsomt at Rona gjorde det såååå bra blant TV-seerne selv i land så langt fra Albania som Tyskland og Finland!! Dette innlegget har vært redigert av eric82oslo: 05.06.12 - 23:13 |
|
|
|
05.06.12 - 23:17
|
|
|
|
|
|
|
![]() ![]() |
| Enkel visning | Tiden er nå: 20.06.13 - 01:42 |
|