Jump to content

Photo

Synger bestemødrene selv på CD?

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 vins

vins

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 126 posts

Posted 17 May 2012 - 09:13 AM

Er det flere enn meg som reagerer på at bestemødrene høres helt annerledes ut på CD enn live?
Synes de høres BETRAKTELIG mye yngre ut på ESC-CD`en, synes forskjellen er så påfallende at har vært inne på tanken om at det ikke er de som synger der men at det er "unge" stemmer som er manipulert litt til å høres litt eldre ut.. Snakkingen på slutten av sangen kan iallefall umulig være dem, ingen 60-eller 70-åringer har slik stemme!! (og alt det er ikke bare hun ene på 43..)
Vet man kan gjøre mye i studio men synes dette skurrer veldig!

Edited by vins, 17 May 2012 - 09:14 AM.

#2 Miss Daisy

Miss Daisy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 824 posts

Posted 17 May 2012 - 09:43 AM

Sitat(vins @ 17.05.12 - 09:13) <{POST_SNAPBACK}>
Er det flere enn meg som reagerer på at bestemødrene høres helt annerledes ut på CD enn live?
Synes de høres BETRAKTELIG mye yngre ut på ESC-CD`en, synes forskjellen er så påfallende at har vært inne på tanken om at det ikke er de som synger der men at det er "unge" stemmer som er manipulert litt til å høres litt eldre ut.. Snakkingen på slutten av sangen kan iallefall umulig være dem, ingen 60-eller 70-åringer har slik stemme!! (og alt det er ikke bare hun ene på 43..)
Vet man kan gjøre mye i studio men synes dette skurrer veldig!

Har lagt merke til det samme ja.
Og den pratinga, den gir meg veldig assosiasjoner til den russiske musikalfilmen "Med Grimm og Gru" som går hver julaften.

#3 Jetro

Jetro

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,157 posts

Posted 17 May 2012 - 09:55 AM

Det er jo menn med i studioversjonen også. Ante ikke det hadde noe med bestemødre å gjøre før de framførte dem. Men så burde jo alle vite at de har null og niks med sangen å gjøre, og at de bare er leid inn for å se koselige og gamle ut, til verdens mest rævva låt.

#4 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,406 posts

Posted 17 May 2012 - 10:10 AM

Jeg har nest ikke hört på den, fordi jeg liker ikke den versjonen. Jeg synes det er veldig usannsynlig at de ikke skulle vaere med. Men det kan vaere at de har tatt med andre stemmer i tillegg. I refrenget kan vi for eksempel höre veldig tydelig en mannstemme, som passer ikke inn engang.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users