Jump to content

Photo

Norway loves Sweden, Sweden loves Norway.

• Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,689 posts

Posted 12 May 2012 - 11:49 PM

Må bare gjøre litt opp for at jeg laget Sverige Hetser Norge-tråder tidligere i uka.
Det var tabloidjournalister og Infør-panelet.
Tooji og Loreen, det er noe helt annet. De elsker hverandre. Og de er tvers igjennom sympatiske mennesker. Og de har et par av de beste låtene i årets ESC etter min mening.
Så nå er jeg bare warm and fuzzy når det gjelder Sverige/Norge. Så måtte bare lage en positiv Norge/Sverige-tråd.
Det er virkelig i år det passer. biggrin.gif

#2 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 12 May 2012 - 11:54 PM

biggrin.gif

Jeg føler at for første gang noensinne i ESC-sammenheng, vel i år så fremstår vi ikke som to tvillinger for en gangs skyld, og takk og lov, gud og hvermann for det, endelig fremstår vi som det vi oppriktig er, nemlig TO ENEGGA TVILLINGER laugh.gif

Ikke et vondt øye forsmed og så videre med det. Jeg elsker det. Og det tror jeg oppriktig at hele resten av Norge og Sverige også gjør. smile.gif

#3 Lisa2

Lisa2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,647 posts

Posted 12 May 2012 - 11:54 PM

Sitat(Malene @ 12.05.12 - 23:49) <{POST_SNAPBACK}>
Må bare gjøre litt opp for at jeg laget Sverige Hetser Norge-tråder tidligere i uka.
Det var tabloidjournalister og Infør-panelet.
Tooji og Loreen, det er noe helt annet. De elsker hverandre. Og de er tvers igjennom sympatiske mennesker. Og de har et par av de beste låtene i årets ESC etter min mening.
Så nå er jeg bare warm and fuzzy når det gjelder Sverige/Norge. Så måtte bare lage en positiv Norge/Sverige-tråd.
Det er virkelig i år det passer. biggrin.gif

Er med på denne. Selvsagt elsker vi Sverige, og Sverige er egentlig veldig glade i oss og. Til og med STHML er positiv til Tooji nå, så da kan det bare gå en vei. biggrin.gif

#4 Toppboy

Toppboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,249 posts

Posted 12 May 2012 - 11:59 PM

Loreen & Tooji er så søøøøte atte. Og vi kommer nok til å gi hverandre douze points til buing fra salen. Slik det alltid har vært og alltid vil være med andre ord biggrin.gif

#5 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,689 posts

Posted 13 May 2012 - 12:00 AM

Sitat(eric82oslo @ 12.05.12 - 23:54) <{POST_SNAPBACK}>
biggrin.gif

Jeg føler at for første gang noensinne i ESC-sammenheng, vel i år så fremstår vi ikke som to tvillinger for en gangs skyld, og takk og lov, gud og hvermann for det, endelig fremstår vi som det vi oppriktig er, nemlig TO ENEGGA TVILLINGER laugh.gif

Enegga tvillinger, opplever de søskensjalusi? wink.gif

#6 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 13 May 2012 - 12:06 AM

Sitat(Malene @ 13.05.12 - 00:00) <{POST_SNAPBACK}>

Noe sånt ja, jeg vet ikke helt. biggrin.gif

Man skal ganske langt vekkistan for å finne første bløte spot på kartet hvor regionens innbyggere ikke er spesielt himmelfalne med et visst svensk-marrokansk stjerneskudd av et visst årstall. tongue.gif cool.gif Montengro og Bosnia er to av dem, kan synes. But then again, det er litt for enkelt til å si at sånn er det. wink.gif

#7 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 13 May 2012 - 12:10 AM

1. Primeal Scream:
2. Loreen, Euphoria, Nyhetsmorgon, TV4:

#8 Ilovelife1985

Ilovelife1985

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 582 posts

Posted 13 May 2012 - 12:25 AM

Va trevligt!! smile.gif Alltid hyggelig når to mennesker finner tonen, har god kjemi seg imellom. Er det nå jeg skal si: Det børjar värka kärlek banne mej.. Sverige ( 1968)

Det har vært noen fine og mindre fine øyeblikk mellom Norge og Sverige i esc gjennom årene..

1985: Norge og Sverige utvekslet 12 poeng for første gang!! Og det var absolutt fortjent, for begge land hadde noen sjarmerende, flinke damer som sang fine, fengende, gladlåter!! biggrin.gif

1988: Norge gav Sverige 12 poeng for den heller middelmådige sangen, hvorpå den irske mannlige programlederen Pat Kenny sa noe sånt som: En fin liten nabogest der.. rolig rolig sa Terry Wogan.. laugh.gif

1994: Var forøvrig ett fantastisk esc år!! Så historisk og fint på mange måter, blant annet mange sanger med det året, Norges fine duett med Bettan og Jan Werner, Irland vant for 3 gang på rad og det beste pauseinnslaget noensinne i esc Riverdance ble lansert!! smile.gif Stor glede i heimen!!
Sverige hadde Roger Pontare og Marie Bergman, der sistnevnte gestikulerte/gapte noe så fruktansvärt med munnen, så ut som hun hadde hatt ett visst kjønnsorgan i kjeften for mange ganger.. laugh.gif Jan Werner gapte også mye under duett, men ikke så ille som Bergmann.

1995: Sverige og Norge hadde vakre sanger og kom som i 1985 på 1 og 3 plass, men denne gangen fikk Ikke Norge poeng alls fra Sverige.. sad.gif

Så er det mange andre øyeblikk mellom Norge og Sverige i esc, men jeg orker ikke kommentere mer og gir stafettpinnen videre til de som eventuelt har lyst å kommentere mer ang dette..

#9 Lisa2

Lisa2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,647 posts

Posted 13 May 2012 - 12:29 AM

Jeg husker så godt det øyeblikket i 1985 når Lill Lindfors skulle introdusere Norge. Hun sa bare: "Nu kommer Nårje" - med et megetsigende smil og glimt i øyet og hele salen jublet. Da fikk jeg gåsehud og begynte virkelig å få troen på at det her går veien. Det var helt tydelig at Sverige ønsket oss alt godt det året. smile.gif

#10 KIELIA

KIELIA

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,883 posts

Posted 13 May 2012 - 12:30 AM

Ga ikke Sverige 12 p til Jostein Hasselgård i 2003? Norge fikk første 12èrn og gikk selvfølgelig da opp i ledelsen! Det var helt ubeskrivelig!! rolleyes.gif

#11 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,689 posts

Posted 13 May 2012 - 12:30 AM

Sitat(Ilovelife1985 @ 13.05.12 - 00:25) <{POST_SNAPBACK}>
Va trevligt!! smile.gif Alltid hyggelig når to mennesker finner tonen, har god kjemi seg imellom. Er det nå jeg skal si: Det børjar värka kärlek banne mej.. Sverige ( 1968)

Ååh. Den er helt fantastisk. biggrin.gif

#12 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,689 posts

Posted 13 May 2012 - 12:32 AM

Sitat(KIELIA @ 13.05.12 - 00:30) <{POST_SNAPBACK}>
Ga ikke Sverige 12 p til Jostein Hasselgård i 2003? Norge fikk første 12èrn og gikk selvfølgelig da opp i ledelsen! Det var helt ubeskrivelig!! rolleyes.gif

JA! Det gjorde de! Og jeg elsker dem for det. biggrin.gif

#13 STHLM

STHLM

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,572 posts

Posted 13 May 2012 - 01:38 AM

Sitat(Malene @ 13.05.12 - 00:00) <{POST_SNAPBACK}>

Jovisst det gör som. Jag är själv enäggstvilling. wink.gif

Trevlig tråd!!! Jag hoppas både Tooji och Loreen gör det bra i Baku. Men glöm inte att vi har Island som är väldigt bra också. Detta kan bli ett riktigt bra Norden år. smile.gif

Edited by STHLM, 13 May 2012 - 01:39 AM.

#14 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,689 posts

Posted 13 May 2012 - 01:41 AM

Sitat(STHLM @ 13.05.12 - 01:38) <{POST_SNAPBACK}>
Jovisst det gör som. Jag är själv enäggstvilling. wink.gif

Er du? Så spennende. smile.gif
Ja norden er sterk i år. Håper på ESC i norden neste år.

#15 harlekin

harlekin

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 13,686 posts

Posted 13 May 2012 - 03:14 AM

Jada, de er så søte så.
Men det er foreløpig ikke nok til vekke tilbake tommelen min som eventuelt skal taste nummeret jeg skal stemme på i semien for å gi støtte til Sverige. Den sovnet veldig for noen uker siden, og sover godt.
Men jeg er sikker på at mange nok andre kommer til å stemme på Sverige. Og Loreen er helt sikkert ei ålreit jente hu smile.gif

#16 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,689 posts

Posted 13 May 2012 - 12:01 PM

Sitat(harlekin @ 13.05.12 - 03:14) <{POST_SNAPBACK}>
Jada, de er så søte så.
Men det er foreløpig ikke nok til vekke tilbake tommelen min som eventuelt skal taste nummeret jeg skal stemme på i semien for å gi støtte til Sverige. Den sovnet veldig for noen uker siden, og sover godt.
Men jeg er sikker på at mange nok andre kommer til å stemme på Sverige. Og Loreen er helt sikkert ei ålreit jente hu smile.gif

Hovedsaken er at jeg i år ikke kommer til å la media påvirke meg i noen retning. Det er Loreen som representerer Sverige, ikke tabloidjournalister.

#17 alfiboy

alfiboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,435 posts
  • Interests:MGP
    MF
    ESC
    Reiser
    film
    Musikk
    Interiør
    Matlaging
    Svømming

Posted 13 May 2012 - 12:28 PM

Sverige og Norge elsker hverandre i eurovision. De gir mest poeng til hverandre. Det viser jo statistikken.

Men sverige leder jo ann da. De har hatt de beste låtnene til nå. De er jo tross alt på en fin 4-5 plass igjennom tidene, mens norge ligger på en 11-12 plass igjennom tidene. Så de er jo storebror da. hehe...

Sverige er flinke til musikk. Det ser vi jo når hele 9 land utenom Sverige velger svenske låtskrivere for sine nasjoners låter.

Jeg håper bare Norge slår Sverige i år. Det er jo lov å håpe. Da skal jeg feire gitt.

Jeg vil heller at Island skal vinne enn sverige i år. De har en bedre låt, og har aldri vunnet før. Men alle mest unner jeg Tooji en seier. hehe.... not suprise hehe

#18 Eurogirl

Eurogirl

Aktiv bruker

• Registrert bruker
  • 77 posts

Posted 13 May 2012 - 02:04 PM

Sitat(alfiboy @ 13.05.12 - 12:28) <{POST_SNAPBACK}>
Sverige og Norge elsker hverandre i eurovision. De gir mest poeng til hverandre. Det viser jo statistikken.

Men sverige leder jo ann da. De har hatt de beste låtnene til nå. De er jo tross alt på en fin 4-5 plass igjennom tidene, mens norge ligger på en 11-12 plass igjennom tidene. Så de er jo storebror da. hehe...

Sverige er flinke til musikk. Det ser vi jo når hele 9 land utenom Sverige velger svenske låtskrivere for sine nasjoners låter.

Jeg håper bare Norge slår Sverige i år. Det er jo lov å håpe. Da skal jeg feire gitt.

Jeg vil heller at Island skal vinne enn sverige i år. De har en bedre låt, og har aldri vunnet før. Men alle mest unner jeg Tooji en seier. hehe.... not suprise hehe

Har ikke bestemt meg for om og hvor mange ganger jeg i så fall skal stemme på Sverige...

Hvis svenskene (låtskriverne) skal vinne, er det likeså greit at de vinner med nettopp Sverige, istedet for halvfabrikata. Men ja, jeg og heier på Island, selv om jeg ser at det kan bli litt umulig...

#19 Zappa (the Viki

Zappa (the Viki

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,205 posts

Posted 13 May 2012 - 02:21 PM

Oh Hildrande Duh....... mellow.gif Det var da voldsomt.

Av de nordiske blir det Island for meg i år.

Edited by Zappa (the Viki, 13 May 2012 - 02:22 PM.

#20 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,689 posts

Posted 13 May 2012 - 02:27 PM

Sitat(Zappa (the Viki @ 13.05.12 - 14:21) <{POST_SNAPBACK}>
Oh Hildrande Duh....... mellow.gif Det var da voldsomt.

Av de nordiske blir det Island for meg i år.

Det blir det definitivt ikke for meg.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users