Jump to content

Photo

Min dom om alle

• Please log in to reply
78 replies to this topic

#41 Miss Daisy

Miss Daisy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 861 posts

Posted 06 May 2012 - 12:25 PM

Sitat(KIELIA @ 06.05.12 - 12:09) <{POST_SNAPBACK}>
Vi jenter vil bli verdsatt for den vi er, våre talenter og verdier, ikke akkurat for hvordan vi ser ut i påsprøytet sort bengalakk etterfulgt av innsmøring av olivenolje!

laugh.gif laugh.gif Nei, det er ikke så altfor ofte jeg kler meg i det antrekket

#42 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 06 May 2012 - 12:37 PM

Sitat(Miss Daisy @ 06.05.12 - 12:25) <{POST_SNAPBACK}>
laugh.gif laugh.gif Nei, det er ikke så altfor ofte jeg kler meg i det antrekket

laugh.gif

Et veldig upraktisk antrekk.

#43 KIELIA

KIELIA

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,883 posts

Posted 06 May 2012 - 12:55 PM

Sitat(Malene @ 06.05.12 - 12:37) <{POST_SNAPBACK}>
laugh.gif

Et veldig upraktisk antrekk.

laugh.gif laugh.gif
Hvofor ikke like godt innføre kroppsmaling?
Tar ikke mye plass i kofferten det? tongue.gif

#44 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,429 posts

Posted 06 May 2012 - 01:27 PM

Sitat(KIELIA @ 06.05.12 - 13:09) <{POST_SNAPBACK}>
Vi jenter vil bli verdsatt for den vi er, våre talenter og verdier, ikke akkurat for hvordan vi ser ut i påsprøytet sort bengalakk etterfulgt av innsmøring av olivenolje!

Det fins så mange sterke, flotte, vakre jenter i europa, som kan brukes til langt mer enn et hastig blikkfang.

Akkurat sånn er det!! smile.gif

#45 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 8,467 posts

Posted 06 May 2012 - 01:46 PM

Sitat(Malene @ 06.05.12 - 12:10) <{POST_SNAPBACK}>
Den har allikevel trekkspill og sekkepipe med i lydbildet. Hvor mange poplåter på hitlistene har det? Det er popmusikk med etnisk folkemusikk innblandet. Og vokalisten synger refrenget lyst og uskyldsrent. Da blir catsuiten malplassert i mine øyne.
Jeg driver ikke å moraliserer her, jeg har ikke noe imot at artister kler seg sexy og viser mye hud.
Jeg syns bare ikke at vokalisten til Romania kler seg i samsvar med musikken hun synger akkurat i denne videoen. Det blir kulturkollisjon for meg.

Jeg synes dette vitner om en smule diskriminering av Øst-Europa. De har en annen kultur, og det er helt greit.

#46 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 06 May 2012 - 01:49 PM

Sitat(KingCreole @ 06.05.12 - 13:46) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg synes dette vitner om en smule diskriminering av Øst-Europa. De har en annen kultur, og det er helt greit.

Nei. Jeg tror de prøver å tilpasse seg vesten, og ikke klarer det helt. De tror vi er mye mer sexfiksert enn vi egentlig er.

#47 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 8,467 posts

Posted 06 May 2012 - 01:52 PM

Sitat(Malene @ 06.05.12 - 13:49) <{POST_SNAPBACK}>
Nei. Jeg tror de prøver å tilpasse seg vesten, og ikke klarer det helt. De tror vi er mye mer sexfiksert enn vi egentlig er.

Det er ingen som bryr seg nevneverdig når Britney, Rihanna eller hvem det nå er som viser seg frem i en musikkvideo. Så der er jeg uenig.

#48 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,429 posts

Posted 06 May 2012 - 01:54 PM

Sitat(Malene @ 06.05.12 - 12:41) <{POST_SNAPBACK}>
Jo, men de kler seg i lakk og lær og viser mye hud når de synger sanger som handler om sex. I øst virker det som de kler seg slik uansett hva de skal synge om og til alle musikksjangre.
Feks årets bidrag fra Romania, lakk og lær kræsjer med trekkspill og sekkepipe. Men de kjører hud og kropp-stilen allikevel. I vest ville man ikke gjort det.

Jeg er ikke så sikker på om vi kan kategorisere sånt. Disse amerikanske stjernene som vi mener her synger jo ikke alltid om sex, men hele imagoen deres er basert på sex. I årets MGP hadde vi Silya Nymoen, som i fölge sine egne ord sang ikke om sex, men om å overkomme vanskelige tider. Vi vet alle hvordan sceneshowet var.

#49 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 06 May 2012 - 01:59 PM

Sitat(KingCreole @ 06.05.12 - 13:52) <{POST_SNAPBACK}>
Det er ingen som bryr seg nevneverdig når Britney, Rihanna eller hvem det nå er som viser seg frem i en musikkvideo. Så der er jeg uenig.

Jo det er det. De får masse kritikk for å danse rundt i undertøyet hele tida. Pink lagde jo en video nettopp om disse jentene, som heter Stupid Girls. De som tror man må ligge innsåpet i bikini på bilpansere for å få respekt fra gutter, når det egentlig er omvendt. De får ikke respekt, de blir bare objektivisert.

#50 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 8,467 posts

Posted 06 May 2012 - 02:01 PM

Sitat(Malene @ 06.05.12 - 13:59) <{POST_SNAPBACK}>
Jo det er det. De får masse kritikk for å danse rundt i undertøyet hele tida. Pink lagde jo en video nettopp om disse jentene, som heter Stupid Girls. De som tror man må ligge innsåpet i bikini på bilpansere for å få respekt fra gutter, når det egentlig er omvendt. De får ikke respekt, de blir bare objektivisert.

Det er sikkert noen, men det er uansett ikke verre om en artist fra øst gjør det kontra en fra vest.

#51 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,429 posts

Posted 06 May 2012 - 02:02 PM

Sitat(Malene @ 06.05.12 - 14:49) <{POST_SNAPBACK}>
Nei. Jeg tror de prøver å tilpasse seg vesten

Jeg tenkte på dette også. Kanskje har Öst-Europa fått sånt rykte i ESC som de har i Norden fordi de var de förste som kom med "moderne" pop-bidrag til ESC.

Sitat(Malene @ 06.05.12 - 14:49) <{POST_SNAPBACK}>
De tror vi er mye mer sexfiksert enn vi egentlig er.

Vi er sykt sexfikserte, vi bare merker det ikke selv.

Jeg synes faktisk ikke at vi kan skjaere Europa i öst og vest helt så tydelig som det virker å vaere foreslått her. Også blir det fort sånn "vi" og "de andre" -utdeling, som jeg er ikke så glad i, kanskje fordi jeg har bodt i utlandet selv.

Edited by JuliaS, 06 May 2012 - 02:05 PM.

#52 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,429 posts

Posted 06 May 2012 - 02:05 PM

Sitat(Malene @ 06.05.12 - 14:59) <{POST_SNAPBACK}>
De...tror man må ligge innsåpet i bikini på bilpansere for å få respekt fra gutter, når det egentlig er omvendt. De får ikke respekt, de blir bare objektivisert.

Totalt enig her!!!

Sitat(KingCreole @ 06.05.12 - 15:01) <{POST_SNAPBACK}>
det er uansett ikke verre om en artist fra øst gjør det kontra en fra vest.

Enig. Jeg liker det ikke uansett hvem som gjör det.

Edited by JuliaS, 06 May 2012 - 02:07 PM.

#53 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 06 May 2012 - 02:05 PM

Sitat(JuliaS @ 06.05.12 - 13:54) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg er ikke så sikker på om vi kan kategorisere sånt. Disse amerikanske stjernene som vi mener her synger jo ikke alltid om sex, men hele imagoen deres er basert på sex. I årets MGP hadde vi Silya Nymoen, som i fölge sine egne ord sang ikke om sex, men om å overkomme vanskelige tider. Vi vet alle hvordan sceneshowet var.

Hvis du så på kostymet hennes, så forteller hun at det ligger mye makt i sex. En makt mange kvinner vet å bruke. Det er det pisken representerer i Silya sitt sceneshow.
Man kan ha et image bygd på sex uten å fremstå som utnyttet, eller som et offer. Ingen ser på Madonna som svak, selv om hun startet hele greia med å bruke BH som kostyme. Det er HUN som har kontrollen på sin karriere.
Som sagt, jeg har ikke noe imot at man spiller på sex, men det må være litt logikk i det.
Det jeg sier om Romanias vokalist er bare at jeg ikke syns antrekkene hennes i videoen passer til låta.

Edited by Malene, 06 May 2012 - 02:15 PM.

#54 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,429 posts

Posted 06 May 2012 - 02:26 PM

Sitat(Malene @ 06.05.12 - 15:05) <{POST_SNAPBACK}>
Hvis du så på kostymet hennes, så forteller hun at det ligger mye makt i sex. En makt mange kvinner vet å bruke. Det er det pisken representerer i Silya sitt sceneshow.
Man kan ha et image bygd på sex uten å fremstå som utnyttet, eller som et offer. Ingen ser på Madonna som svak, selv om hun startet hele greia med å bruke BH som kostyme. Det er HUN som har kontrollen på sin karriere.
Som sagt, jeg har ikke noe imot at man spiller på sex, men det må være litt logikk i det.

Hvem utnytter hvem, det er da et godt spörsmål. wink.gif De som bruker sex som maktvåpen, utnytter de dem som ser på?

Jeg synes at en blir utnyttet selv om en spiller på sex frivillig. De blir objektivisert uansett.

Jeg forstår hva du mener, men jeg er uenig. Jeg synes ikke at det er greit å spille på sex, uansett om man har kontroll over det selv eller ikke. Jeg synes ikke heller at det gjör noe godt til dem som gjör det. Det kan vaere vanskelig for oss å få tak i hvordan livet er til de store stjernene, men jeg synes at hvis vi ser på folk rundt oss, kan vi se hvordan det er. Spesielt hvis vi ser på hva som egentlig ligger i hjertet, og ikke tenker på suksess osv.

Edited by JuliaS, 06 May 2012 - 02:41 PM.

#55 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 06 May 2012 - 02:44 PM

Sitat(JuliaS @ 06.05.12 - 14:26) <{POST_SNAPBACK}>
Hvem utnytter hvem, det er da et godt spörsmål. wink.gif De som bruker sex som maktvåpen, utnytter de dem som ser på?

Jeg synes at en blir utnyttet selv om en spiller på sex frivillig. De blir objektivisert uansett.

Jeg forstår hva du mener, men jeg er uenig. Jeg synes ikke at det er greit å spille på sex, uansett om man har kontroll over det selv eller ikke. Jeg synes ikke heller at det gjör noe godt til dem som gjör det. Det kan vaere vanskelig for oss å få tak i hvordan livet er til de store stjernene, men jeg synes at hvis vi ser på folk rundt oss, kan vi se hvordan det er. Spesielt hvis vi ser på hva som egentlig ligger i hjertet, og ikke tenker på suksess osv.

Helt greit å være uenig. smile.gif

#56 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,429 posts

Posted 06 May 2012 - 02:47 PM

Sitat(Malene @ 06.05.12 - 15:44) <{POST_SNAPBACK}>
Helt greit å være uenig. smile.gif

Enig her. smile.gif

#57 Doobedoo

Doobedoo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 617 posts

Posted 06 May 2012 - 04:11 PM

Sitat(Malene @ 06.05.12 - 12:10) <{POST_SNAPBACK}>
Den har allikevel trekkspill og sekkepipe med i lydbildet. Hvor mange poplåter på hitlistene har det? Det er popmusikk med etnisk folkemusikk innblandet. Og vokalisten synger refrenget lyst og uskyldsrent. Da blir catsuiten malplassert i mine øyne.
Jeg driver ikke å moraliserer her, jeg har ikke noe imot at artister kler seg sexy og viser mye hud.
Jeg syns bare ikke at vokalisten til Romania kler seg i samsvar med musikken hun synger akkurat i denne videoen. Det blir kulturkollisjon for meg.

Her er jeg litt uenig med deg Malene. Mener at lydbildet i Romanias bidrag kan minne om lydbildet i hiter som f.eks.

Ai Se Eu Te Pego

og Danza Kduro

http://www.youtube.c...feature=related

Tror det er noe ala dette rumenerne prøver å få til. Og som man ser så er lettkledde damer absolutt i fokus i denne typer låter rolleyes.gif

Når det er sagt, er det ingen tvil om at det går litt over stokk og stein i Romanias bidrag og at de absolutt burde ha tonet ned ålingen og vrikkingen en smule. Når jeg ser damer som Romanias vokalist, tenker jeg automatisk at hun nok ikke er så flink til å synge og derfor prøver desperat å vri fokus over på noe annet rolleyes.gif

#58 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 8,467 posts

Posted 06 May 2012 - 04:54 PM

Sitat(Doobedoo @ 06.05.12 - 16:11) <{POST_SNAPBACK}>
Når det er sagt, er det ingen tvil om at det går litt over stokk og stein i Romanias bidrag og at de absolutt burde ha tonet ned ålingen og vrikkingen en smule. Når jeg ser damer som Romanias vokalist, tenker jeg automatisk at hun nok ikke er så flink til å synge og derfor prøver desperat å vri fokus over på noe annet rolleyes.gif

Og hva med den greske vokalisten? Hun åler og vrikker da på seg minst like mye. Skjønner ikke at folk har hengt seg så opp i det rumenske bidraget. Det er helt tydelig en nedlatende holdning til Østeuropeiske damer som skinner igjennom her. dry.gif

#59 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,429 posts

Posted 06 May 2012 - 05:04 PM

Sitat(KingCreole @ 06.05.12 - 17:54) <{POST_SNAPBACK}>
Og hva med den greske vokalisten? Hun åler og vrikker da på seg minst like mye. Skjønner ikke at folk har hengt seg så opp i det rumenske bidraget. Det er helt tydelig en nedlatende holdning til Østeuropeiske damer som skinner igjennom her. dry.gif

Jeg setter også det der bidraget i den samme kategorien.

#60 Doobedoo

Doobedoo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 617 posts

Posted 06 May 2012 - 05:07 PM

Sitat(KingCreole @ 06.05.12 - 16:54) <{POST_SNAPBACK}>

Jeg tenker akkurat det samme om den greske vokalisten, at det er neppe stemmeprakten som er hennes force rolleyes.gif Det er en holdning jeg har som er basert kun på erfaring (og ikke fordommer) at de som spiller i oevrkant mye på sex har en ikke altfor god sangstemme. Vet man ikke kan skjære absolutt alle over en kam, men i 90% av tilfellene (minst) stemmer det jo! Madonna er jo kroneksemplet rolleyes.gif

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users