Jump to content

Photo

Deres Dom: Tyskland

• Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 OSLO/LISBOA2009

OSLO/LISBOA2009

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,591 posts

Posted 05 May 2012 - 12:13 PM

Fjorårets vertsland Tyskland har fått en fantastisk oppsving i ESC. Det skulle jo bare mangle når man tar hjem en seier og får være vertskap for verdens største underholdningsprogram. Konseptet Unser Star für... fikk fram Lena Meyer-Landrut og blir i år igjen brukt for å avle opp Tysklands nye stjerne, nå for Baku. I to show ble 5 av 10 artister stemt videre til finalerundene etter å ha framført en sang. Deretter røk to ut hver uke fram til de sto fire igjen, hvor de to siste utslåtte ble slått ut en etter en i samme runde. De to som sto igjen var 27 år Ornella de Santis og 21 år gamle Roman Lob. De fikk en egen sang hver, og to sanger som begge framførte. Det var til slutt Roman Lob som vant, med "Standing Still", som også Ornella framførte.
Roman ble født den 2. juli 1990 i fjorårets vertsby Düsseldorf. Han utforsket mange former for musikk når han var liten. Bestefaren hans spilte blant annet orgel i den lokale kirken og Roman sang som ung i barnehagekoret. Han har ifølge seg selv skrevet egen musikk siden han var åtte år, og han kan også spille piano. Til daglig jobber han i en butikk, men han sier selv at han fokuserer hovedsakelig på jobben for nå, siden det holder han litt nede på jorden. Han er også vokalisten i amatørbandet Rooftop Kingdom. Han har allikevel vært i rampelyset før, da han bare 16 år gammel ble blant de 20 beste i tyske Idol. Han måtte dessverre trekke seg grunnet stemmeproblemer. Men det er ikke første gang heller at Roman har interessert seg for ESC-deltagelse. I 2008 var han en del av et boyband som sendte inn et bidrag til den tyske finalen uten å bli valgt ut til finalen. Nå er han allikevel klar for ESC med bidraget "Standing Still", en stilren og tidsriktig ballade. Sangen er delvis skrevet av den velkjente britiske jazz/pop-sangeren Jamie Callum. Tyskland har startnummer 20 i finalen.

Live-versjon:
Studio-versjon:

Min dom:

Tja... huh.gif Jeg er faktisk ganske likegyldig til dette. Dette er jo ikke dårlig, men dette er ikke direkte en höjdare hellre. Gavin DeGraw er vel sikkert stolt, men denne kan vel gli inn blant de 15 beste om mulig. For denne har sikkert sin skare, men dette er neppe noen toppkandidat. Kan nok bli en tissepause her til gards også.

3/6

#2 Jetro

Jetro

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,157 posts

Posted 05 May 2012 - 12:36 PM

Årets beste låt etter Italia. Helt klart en vinnerkandidat for meg.

6 smile.gif

#3 Toppboy

Toppboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 6,733 posts

Posted 05 May 2012 - 12:56 PM

Dette er en av mine favoritter i år wub.gif Jeg er veldig svak for Jamie Cullums musikk, og jeg liker også veldig godt denne. Det er i og for seg en litt stillestående melodi der refrenget gjentas til det kjedsommelige, men jeg er likevel utrolig svak for denne typen pianopop. Det skader jo heller ikke at han som synger er cute as hell biggrin.gif

5/6

#4 ninus

ninus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 6,986 posts

Posted 05 May 2012 - 01:10 PM

Grusom, orker hverken å se fyrn eller høre låta mere enn de to gangene jeg trålet igjennom den. Den legger seg i bunnen sammen med Montenegro, Østerike og San Marino.

Terningkast: A big fat 0. Å nei, den finnes ikke på terningen. Får lukke øynene og taste 1 da se. dry.gif

Edited by ninus, 05 May 2012 - 01:11 PM.

#5 Vendelay

Vendelay

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,574 posts

Posted 05 May 2012 - 01:15 PM

Det är så enkelt, förutsägbart och ooriginellt att jag knappt vill erkänna att jag gillar det här... men det gör jag. laugh.gif Tror det framförallt är hans röst jag gillar, särskilt i verserna. Får lite samma mys-känsla som jag fick av Tom Dice med Me and My Guitar. Och låten är faktiskt riktigt fin.

Tärningskast 5

#6 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,753 posts

Posted 05 May 2012 - 01:18 PM

Det er ikke at det er noe galt, men tittelen virker som et appropos til de tre minuttene som har gått. Det skjedde ikke mye. mellow.gif

Terningkast 3.

#7 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,406 posts

Posted 05 May 2012 - 01:30 PM

Dette gir meg absolutt ingenting. Han synger det bare gjennom og flörter med kamera. Hans måte å fremföre på er for cheesy for min smak. Er ikke overbevist av vokalen heller. Sounden der hvor han synger "still" i refrenget er ikke fin, og det forstyrrer, fordi det er en så stor del av låten. I låten selv er det noe Aserbajdsjan i fjor -aktig, og det gjör meg bitte litt redd. Men tror ikke at Europa vil ha noe så intetsigende som vinner to år på rad.

Nesten en toer, men det er nok pop-kvalitet her allikevel for at det blir..... Nei, det skal hålle med 2/6.

Edited by JuliaS, 05 May 2012 - 01:37 PM.

#8 Zappa (the Viki

Zappa (the Viki

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,039 posts

Posted 05 May 2012 - 02:01 PM

Likegyldige greier. Uengasjerende. Terningkast 2. Mere er det ikke å si om Tyskland i år.

#9 Emmet

Emmet

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,539 posts

Posted 05 May 2012 - 02:18 PM

Er enig med flere i at dette er litt uengasjerende, men samtidig er det godt pophåndverk med en fin melodilinje, og dessuten en ganske så overbevisende artist. Tyskland har et heldig startnummer og kan gjøre det bedre enn mange tror, men noen vinner ser jeg ikke denne som.

Låten har krøpet litt oppover min liste, og har nå karret seg opp på en (svak) 4'er.

#10 melodica

melodica

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 124 posts

Posted 05 May 2012 - 02:46 PM

Skjønner at denne har sider som appellerer til folk og at den kan komme farlig høyt i finalen.

Personelig blir den bare kjedelig for meg og den treffer ingen følelsesmessige strenger. Tror faktisk jeg vil velge å skru over på annen kanal hvis denne dukker opp på radion i en bil tur.

Hadde tenkt å gi den en 3'er, men i og med at den mer blir et pauseinnslag for meg så nøyer jeg meg med 2/6.

#11 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 08 May 2012 - 11:29 PM

Dette bidraget byr meg imot. Og det er hovedsaklig på grunn av at jeg får så sterke antipatier overfor vokalisten. Jeg har i utgangspunktet lite til overs for myke menn med skjegg og øredobber, og denne påtatte fromheten hans gjør meg rett og slett kvalm. Jeg kjøper det ikke, jeg liker det ikke, jeg tror ikke noe på det, og jeg vil ikke ha det. Likevel skal jeg være fair mot låtskriverne og innrømme at selve låten ikke er blant de verste i år, og så lenge jeg slipper å se Roman Lob så skal jeg nok takle at Tyskland antakeligvis kommer til å gjøre det ganske greit med denne.

Terningkast 1

#12 Laze

Laze

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,712 posts

Posted 08 May 2012 - 11:49 PM

Ganske grei låt. Flink artist, og veeeldig P4. Trur desverre Tyskland får 0 poeng i år. Noe som vil være ufortjent. Den er intetsigende og veldig lett å glemme desverre. "Standing Still" står stille, og vil ikke gå noe sted. 3

#13 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,099 posts

Posted 09 May 2012 - 07:43 AM

2/6. Det er så kjedelig. Men mindre irriterende enn feks Danmark, så 2+.

#14 Ejo

Ejo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 684 posts

Posted 09 May 2012 - 09:37 AM

Sitat(Toppboy @ 05.05.12 - 12:56) <{POST_SNAPBACK}>
Dette er en av mine favoritter i år wub.gif Jeg er veldig svak for Jamie Cullums musikk, og jeg liker også veldig godt denne. Det er i og for seg en litt stillestående melodi der refrenget gjentas til det kjedsommelige, men jeg er likevel utrolig svak for denne typen pianopop. Det skader jo heller ikke at han som synger er cute as hell biggrin.gif

5/6

Akkurat som jeg skulle ha skrevet det selv smile.gif 5 fra meg også.

#15 Miss Daisy

Miss Daisy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 824 posts

Posted 09 May 2012 - 11:25 AM

Årets kjedeligste: 1/6

#16 KIELIA

KIELIA

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,875 posts

Posted 09 May 2012 - 01:07 PM

Sitat(Toppboy @ 05.05.12 - 12:56) <{POST_SNAPBACK}>

5/6

Dattera mi på 14 likte denne, innledningsvis i allfall, for refrenget "står helt stille"! huh.gif

Enig med Toppboy og flere andre!

men kun en 4`er fra meg!

#17 knp

knp

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,555 posts

Posted 09 May 2012 - 01:32 PM

Fin radiolåt,og er et av Tysklands beste bidrag på mange år.5 fra meg. rolleyes.gif

#18 Doobedoo

Doobedoo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 617 posts

Posted 14 May 2012 - 11:32 PM

Helt grei låt, men ganske så kjedelig.

Terningkast 3

#19 jodlebirger2

jodlebirger2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,898 posts

Posted 14 May 2012 - 11:37 PM

Avslappende... og passer best på radioen en sen høstkveld... den er ganske fin hvis du hører den alene. Men med mange låter foran og bak så blir denne veldig anonym og kjedelig.... fordi den er så vanlig. Det er så utrolig mange i denne kategorien i år! Roman synger fint... Men det blir veldig uengasjerende.
Min dom: svak 3

#20 å2ril

å2ril

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 516 posts

Posted 15 May 2012 - 01:12 AM

Likte denne veldig godt første gangen jeg hørte den. Tenkte på den som en mulig "black horse", men ikke nå lenger. Ok men litt for kjedelig og lite engasjerende, men liker stemmen 4/6

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users