Jump to content

Photo

Husk Eurovision Song Contest hemligheter i kveld.

• Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Lisa2

Lisa2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,647 posts

Posted 04 May 2012 - 08:36 PM

Del 2. Jeg har gledet meg hele uka. Det begynner kl. 0010 på NRK 1.

smile.gif

#2 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,689 posts

Posted 04 May 2012 - 09:06 PM

Jepp. smile.gif
Handler en del om øst-Europa sitt inntog i ESC denne gangen.

#3 Kirie

Kirie

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,240 posts

Posted 04 May 2012 - 09:23 PM

Takk for påminnelsen!

#4 Solsikken

Solsikken

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 602 posts

Posted 04 May 2012 - 09:38 PM

Eurovision Song Contest hva-da-for-no? huh.gif tongue.gif

#5 alfiboy

alfiboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,443 posts
  • Interests:MGP
    MF
    ESC
    Reiser
    film
    Musikk
    Interiør
    Matlaging
    Svømming

Posted 04 May 2012 - 09:44 PM

takk for påminnelsen. det er viktig å få med seg alt innenfor ESC. Hehe.. man er ikke fan for ingenting.

#6 Lisa2

Lisa2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,647 posts

Posted 04 May 2012 - 10:07 PM

Sitat(Solsikken @ 04.05.12 - 21:38) <{POST_SNAPBACK}>
Eurovision Song Contest hva-da-for-no? huh.gif tongue.gif

Det er et australsk program som tar for seg ESC-histoien i et historisk/politisk perspektiv. Del 1 gikk forrige fredag. Veldig spennende, morsomt og lærerikt program.

#7 KIELIA

KIELIA

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,883 posts

Posted 04 May 2012 - 10:16 PM

Sitat(Kirie @ 04.05.12 - 21:23) <{POST_SNAPBACK}>
Takk for påminnelsen!

såå sent.. unsure.gif Og jeg som skal tidlig opp på jobb i morra. sad.gif

Men skitt au tongue.gif

#8 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,689 posts

Posted 05 May 2012 - 12:18 AM

Brandenburger Tor! Hvor mye oppmerksomhet får Norge her? Har Statoil sponset dette? laugh.gif

#9 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 05 May 2012 - 01:13 AM

Rørende, jeg gråt flere ganger. rolleyes.gif (Selv om jeg har sett programmet en gang før smile.gif)

#10 Uregistrert-AlexanderMG_*

Uregistrert-AlexanderMG_*
  • Uregistrerte brukere

Posted 05 May 2012 - 08:32 AM

Sitat(eric82oslo @ 05.05.12 - 01:13) <{POST_SNAPBACK}>
Rørende, jeg gråt flere ganger. rolleyes.gif (Selv om jeg har sett programmet en gang før smile.gif )

Haha, trodde jeg var den eneste.

Burde vært flere programmer om ESC. Noen som tok for seg hvert år eller land osv. Men det er vel ikke underholdene nok for tv. sad.gif

Edited by AlexanderMG, 05 May 2012 - 08:32 AM.

#11 eurofant

eurofant

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,141 posts

Posted 05 May 2012 - 09:28 AM

Fins programmet på nettet?

#12 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,689 posts

Posted 05 May 2012 - 10:13 AM

Sitat(AlexanderMG @ 05.05.12 - 08:32) <{POST_SNAPBACK}>
Haha, trodde jeg var den eneste.

Burde vært flere programmer om ESC. Noen som tok for seg hvert år eller land osv. Men det er vel ikke underholdene nok for tv. sad.gif

Hadde vært artig med programmer som viser den musikalske, tekniske, kostyme og showmessige utviklingen. Og hvordan ESC faktisk har overlevd alle nyskapninger på TV-underholdningsfronten.

Det undrer meg litt at de som ble intervjuet angående det avviste helt at blokkstemming, politisk stemming og nabostemming er en faktor når det gjelder hvem som gjør det bra i konkurransen. Det var et argument at Jade Ewen og Lloyd Webber gjorde det bra i 2009, men det ble ikke nevnt at de nyinnførte juryene spilte en rolle når UK fikk det første gode resultatet på et tiår. Så akkurat det fikk for lite fokus på seg i forhold til hvor opptatt folk, og spesielt fansen, er av det.

#13 Toppboy

Toppboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,249 posts

Posted 05 May 2012 - 11:34 AM

Sitat(eurofant @ 05.05.12 - 09:28) <{POST_SNAPBACK}>
Fins programmet på nettet?

Her: http://www.nrk.no/ne... hemmeligheter/

smile.gif

#14 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 06 May 2012 - 03:44 AM

Sitat(Toppboy @ 05.05.12 - 11:34) <{POST_SNAPBACK}>

Takk for link. smile.gif
Synes denne passer bra å poste her:

Legger til denne Facebook-linken og: http://www.facebook.com/EurovisionSBS#!...sionDocumentary

Like den gjerne hvis du likte dokumentaren. smile.gif

SBS Australia, som helt klart er verdens mest Eurovisionsfikserte TV-kanal utenfor Europa, og kanskje den nest mest "besatte" forutenom SVT av samtlige laugh.gif, er den kanalen som hadde ideen til, produserte og gjennomførte denne fabelaktige dokumentaren. De har også en fantastisk fan-side om Eurovision som overgår alt hva jeg har sett fra europeiske TV-kanalers side, inkludert BBC, SVT og NRK. Den finner dere her smile.gif: http://www.sbs.com.au/eurovision/
Har brukt en drøy time der alt jeg nå, utrolig artig med masse anekdoter, trivia, historikk, humor, live-blog, videoer og stemmegiving til hvert av de 42 bidragene osv osv. cool.gif
De skal også kåre "Australias uoffisielle Eurovision-vinner" under sendingen sin søndag 27. mai. biggrin.gif

Edited by eric82oslo, 06 May 2012 - 03:45 AM.

#15 Lisa2

Lisa2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,647 posts

Posted 06 May 2012 - 10:12 AM

Takk for Facebook-link. Har likt siden nå. smile.gif

#16 Jetro

Jetro

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,301 posts

Posted 07 May 2012 - 02:58 AM

Veldig, veldig bra program. Og midt i blinken for oss hardbarka fans...

Det eneste jeg synes er rart, er at jeg ikke hører noe australsk i det hele tatt inni der. huh.gif

#17 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 07 May 2012 - 03:29 AM

Sitat(Jetro @ 07.05.12 - 02:58) <{POST_SNAPBACK}>
Veldig, veldig bra program. Og midt i blinken for oss hardbarka fans...

Det eneste jeg synes er rart, er at jeg ikke hører noe australsk i det hele tatt inni der. huh.gif

Slik det ser ut i følge Wikipedias artikkel, blir dokumentaren fortalt gjennom tre stemmer; en australsk kvinne for SBS, en britisk mann for More4 og en irsk mann for RTÉ. Disse er: Linda Cropper (SBS), Steven Mackintosh (More4), Marty Whelan (RTÉ).

Nå kan det jo tenkes at Linda Cropper opprinnelig er britisk eller kommer fra en britisk familie som forholdsvis nylig utvandret til Australia. Det er jo fortsatt den dag i dag helt vanlig for briter å utvandre dit, ikke noe som bare tilhører fortiden. tongue.gif Møtte selv en nokså nylig utvandret britisk familie da jeg bodde 3 måneder i Perth for noen år siden. smile.gif Dialektene er også veldig forskjellige utifra om du bor i en av de store byene eller ute på landsbygda. Bonde-australsk er så vanskelig at jeg knapt nok klarte å forstå det laugh.gif, mens vanlig by-australsk er så vanlig engelsk at jeg knapt nok tenkte over at det var australsk overhode, piece of cake. smile.gif

Her er forresten linken til Wikipedia-artikkelen smile.gif: http://en.wikipedia....y_of_Eurovision

Edited by eric82oslo, 07 May 2012 - 03:30 AM.

#18 Diskus

Diskus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,122 posts
  • Interests:MUSIKK!!! Mest av alt....og mer!

Posted 07 May 2012 - 11:42 AM

Joda, fint program stort sett. Mye som er underholdende. Men det spiller altfor mye på slitte stereotypier.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users