Jump to content

Photo

Deres Dom: Italia

• Please log in to reply
32 replies to this topic

#21 knp

knp

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,555 posts

Posted 05 May 2012 - 08:15 PM

Har värt litt i tvil om denne låta var bra,men nå liker jeg den faktisk bra.5 fra meg. biggrin.gif

#22 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 08 May 2012 - 10:44 PM

En sexy, sofistiskert og stilsikker låt som vil tiltale mange lystige menn og motebevisste damer. Jeg synes Nina er fantastisk vakker, og det er en fryd å se en kvinne stå fjellstøtt i all sin kvinnelighet og likevel kunne skremme fanden på flatmark. Hun ooser oompf, og selv om hun tidvis minner om alt fra Amy Winehouse til Gwen Stefani til en ung Madonna, lar hun sin tydelige særegenhet skinne klart igjennom hele veien. Jeg synes låta er knallbra, ikke minst på engelsk, og med en solid framføring i Baku tror jeg Italia er det landet som har best sjanser til å kunne utfordre Sverige. Jeg håper på et minst like bra resultat som i fjor.

Terningkast 6

#23 Miss Daisy

Miss Daisy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 861 posts

Posted 12 May 2012 - 12:09 AM

Enig i at den er et friskt pust fordi den skiller seg ut fra resten, og Zili virker som en tøff dame. Det er en sang jeg av en eller annen grunn har lyst til å like, men jeg tar meg selv i å begynne å kjede meg før den har kommet halvveis.

4/6

#24 melodica

melodica

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 124 posts

Posted 12 May 2012 - 01:53 PM

Da har jeg hørt den nye videoen til Zillie og det var andre saker enn den live versjonen som ble presentert for noen uker siden. Dette likte jeg! Så jeg må oppjustere terningen fra 4 til 5 og det blir en sterk 5'er biggrin.gif

#25 Doobedoo

Doobedoo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 617 posts

Posted 14 May 2012 - 11:19 PM

En av mine favoritter i år.

Terningkast 6

#26 jodlebirger2

jodlebirger2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,374 posts

Posted 14 May 2012 - 11:31 PM

I starten syntes jeg at denne bare var masete... og likte Per Sempre litt bedre... Men Italia var kloke som tok vekk Per sempre for den var veldig lik mye annet i år. Sangen har etterhvert vokst for meg. Den er fortsatt litt masete, kan likne noe øst har hatt med tidligere (Serbia i fjor, f.eks.), men allikevel er det litt mer sofistikert. Damen kan være bra tror jeg, men hun har også vært noe tam på noen liveopptredener jeg har sett. Derfor tror jeg ikke at hun vil være noen sterk konkurrent til seieren. Jeg tror hun må skru på sjarmen og innlevelsen for å befinne seg i topp 3, kanskje også i topp 5.

Min dom: 4

#27 yndlingsdyr

yndlingsdyr

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 876 posts

Posted 16 May 2012 - 08:57 AM

Minner meg om Satelite, og den tok det et halvt år før jeg likte. Så satt jeg i bilen og råna på landsbygda til 2002-CDn i går, da det plutselig gikk opp for meg at "Tell me who you are" med Malene Mortensen faktisk ikke er så verst! Den har jeg aldri likt! 10 år tok det altså, og da er det bare å konkludere med at en skal aldri si aldri. 3/6.

#28 Miss Daisy

Miss Daisy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 861 posts

Posted 16 May 2012 - 09:00 AM

Sitat(yndlingsdyr @ 16.05.12 - 08:57) <{POST_SNAPBACK}>
Minner meg om Satelite, og den tok det et halvt år før jeg likte. Så satt jeg i bilen og råna på landsbygda til 2002-CDn i går, da det plutselig gikk opp for meg at "Tell me who you are" med Malene Mortensen faktisk ikke er så verst! Den har jeg aldri likt! 10 år tok det altså, og da er det bare å konkludere med at en skal aldri si aldri. 3/6.

Ikke sant! Tok meg 25 år med Sami Ædnan!

#29 yndlingsdyr

yndlingsdyr

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 876 posts

Posted 16 May 2012 - 09:15 AM

Sitat(Miss Daisy @ 16.05.12 - 09:00) <{POST_SNAPBACK}>

Ah, en av de første "poplåter" jeg likte. Har kassettopptak der jeg synger den ph34r.gif

#30 JThue

JThue

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,189 posts

Posted 18 May 2012 - 10:45 PM

Har fortsatt ikke helt kommet over San Remo hvor fem-seks programledere fikk fremføre hver sin greie live og annonseringen av Zilli som ESC-representant med Ell og Nikki på scenen fikk omtrent samme respons som Ketsjupvitsen får i en gjennomsnittlig ungdomsskoleklasse.

ESC fra Roma direkte på Rai TRE neste år? unsure.gif

Nuvel, heier på dem likevel.

Som Frankrike, her har Italia noe som skiller seg ut på et mykt vis og er atpåtil totalt ensomme i sin sjanger. Jurystemmer, seerstemmer, hei hallo! Atpåtil rett etter Anggun. Stakkars Anggun eller stakkars Nina? Kommer vel litt an på kobbelet før Anggun igjen, men bestemte Nina kan vel fort få Anggun til å gå i glemmboken om dette bare blir bra nok på scenen.

Blablabla, siste sang å vurdere og eg er lei. Dette er råbra, Nina er råbra, og eg bare håper så inderlig de får gjort noe live som gjør at det virkelig tar av på siste refrenget. BRAVISSIMO!

Terning: 5

Edited by JThue, 18 May 2012 - 10:51 PM.

#31 Diskus

Diskus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,114 posts
  • Interests:MUSIKK!!! Mest av alt....og mer!

Posted 19 May 2012 - 01:41 AM

Sitat(Miss Daisy @ 16.05.12 - 09:00) <{POST_SNAPBACK}>

Jeg føler den skal ha respekt for at den er original og ambisiøs. Men ender opp som selvhøytidelig, overpolitisk, ufrivillig komisk....Dette er som et gufs fra 70 tallet, da alt i visse kretser var humørløst, pompøst og politisk. Rent musikalsk er ikke først og andre del så ille, den siste er tragisk!

#32 SBB

SBB

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,301 posts

Posted 19 May 2012 - 07:18 PM

Er enda henrykt over at Italia er tilbake, og for en gave de gir oss i år (som i fjor). Denne er kul og funky, og en artist med en attitude som fengsler. Få et godt show til nå så skal vi nok til Italia neste år - nesten for bra for ESC.

6/6

#33 Sandus

Sandus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,290 posts

Posted 19 May 2012 - 07:21 PM

Dette er en musikksjanger jeg egentlig ikke hører på til vanlig, men synes likevel det er så fint. Flotte rytmer og en dyktig artist. Jeg får energi av låta, og da funker det for meg.

Terningkast 5

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users