Jump to content

Photo

Deres Dom: Storbritannia

• Please log in to reply
44 replies to this topic

#21 synnalama

synnalama

Aktiv bruker

• Registrert bruker
  • 32 posts

Posted 01 May 2012 - 10:31 PM

Årets störste overraskelse i esc 2012 både av artist og låt.Synes dette fungerer fantastisk bra.En soleklar 6 fra meg. biggrin.gif

#22 Ejo

Ejo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 696 posts

Posted 02 May 2012 - 09:22 AM

Jeg må si jeg er overrasket over at veldig mange ser ut til å elske denne låten, men det er mulig jeg er veldig kresen når det kommer til "croonere". Har også vanskelig for å se at dette kommer til å slå an i ESC-finalen. Men for all del - jeg mener ikke at låten er dårlig. Helt midt på treet. Altså blir det en 3'er fra meg, men jeg ønsker Storbritannia hell og lykke i ESC for jeg savner dem høyere opp på resultatlistene smile.gif

#23 OSLO/LISBOA2009

OSLO/LISBOA2009

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,748 posts

Posted 02 May 2012 - 05:38 PM

Engelbert blir 76 år idag, så derfor vil jeg kort benytte anledningen til å gratulere ham med dagen. smile.gif

#24 Tornero

Tornero

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 727 posts

Posted 02 May 2012 - 06:04 PM

Sitat(OSLO/LISBOA2009 @ 02.05.12 - 17:38) <{POST_SNAPBACK}>
Engelbert blir 76 år idag, så derfor vil jeg kort benytte anledningen til å gratulere ham med dagen. smile.gif

Stilig! Kjekt med så (livs)erfarne artister! Han skal få ein fin karakter av meg, for denne låta overraska meg positivt, klassisk, fin og enkel. Ikkje übertradisjonelt, men med ein viss oppbygning.
5/6
Og i tilfelle Engelbert er innom det norske grand prixforumet og luskar, GRATULERER MED DAGEN! wink.gif

#25 Vendelay

Vendelay

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,673 posts

Posted 02 May 2012 - 07:02 PM

Det här är klassiskt, mysigt och fint. Det berör mig egentligen inte något djupare än så, men är ändå klart ett av de bättre bidragen i år.

Tärningskast 5

#26 Fjordman

Fjordman

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,433 posts

Posted 02 May 2012 - 10:10 PM

En fornøyelse å høre på og den spilles en god del på BBC der alle mener den bør gjøre det bra for the United Kingdom i år.
Terningkast 6/6.

#27 Laze

Laze

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,784 posts

Posted 02 May 2012 - 11:41 PM

Helt grei ballade, men jeg er redd den vil slite mot ballader som Serbia og Kroatia. Håper de kommer på øvre halvdel i alle fall.

4

#28 Diskus

Diskus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,088 posts
  • Interests:MUSIKK!!! Mest av alt....og mer!

Posted 05 May 2012 - 04:36 PM

Paradoksalt god smile.gif Her drar de inn gode gamle bestefar, som ikke har hatt noen karriere av format på 40 år, som også da var en typisk MOR-artist. Men han får kyndig hjelp av låtskrivere av den nye skolen, som har skrevet flere hits for nåtidige populære artister. Et rart artistvalg for en popstormakt som England. Likevel funker det faktisk. For synge kan han fremdeles. Og om noen skulle lure på det, han ser langt yngre ut enn alderen (75 cents). Låten er en stilren ballade, innen visesjangeren. Det er stort sett meget behagelig og aukutisk. Blir vel pompøst helt mot slutten, men beholder stilen. Et pent bidrag som er blant de bedre balladene i år.

4/6

#29 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 8,457 posts

Posted 05 May 2012 - 04:44 PM

Sitat(Diskus @ 05.05.12 - 16:36) <{POST_SNAPBACK}>
Et pent bidrag som er blant de bedre balladene i år.

Blant de bedre? Har ikke du slaktet alle de andre balladene i år? Bortsett fra Finland da. blink.gif

#30 knp

knp

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,555 posts

Posted 05 May 2012 - 04:54 PM

En av årets beste bidrag.Tror denne kan overraske stort.En klar 5 fra meg. biggrin.gif

#31 Diskus

Diskus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,088 posts

Posted 05 May 2012 - 04:54 PM

Sitat(KingCreole @ 05.05.12 - 16:44) <{POST_SNAPBACK}>
Blant de bedre? Har ikke du slaktet alle de andre balladene i år? Bortsett fra Finland da. blink.gif

Du overdriver litt når du hevder jeg en entydig skeptisk til ballader. Det stemmer at jeg ofte ikke liker "powerballads" av nyere dato i ESC. Men det er mange vakre ballader som har vært med også. I år ELSKER jeg FInland. Har kun SLAKTET Bosnia, Kroatia og Portugal tror jeg. Gav vel også Slovenia bunnkarakter, muligens vel strengt men. Liker derimot godt Belgia, Serbia, England og Albania. Samt "halvveisballader" som Makedonia og Litauen. Og Finland som nevnt. Finnes jo alltid bra og dårlig musikk . uansett sjanger. Vil hevde at f.eks. Belgia, Finland, Albania og Portugal er veldig ulike. Selv om alle er ballader.

#32 andreasaspenberg

andreasaspenberg

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,465 posts

Posted 05 May 2012 - 11:03 PM

kan bli enda en sisteplass.

#33 Diskus

Diskus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,088 posts

Posted 05 May 2012 - 11:19 PM

Sitat(Keith Timmons @ 30.04.12 - 18:36) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg elsker denne. Jeg må innrømme at jeg var skeptisk og skuffa da BBC kunngjorde at de hadde tenkt å sende gamle Humpty Dumpty til Baku, men da låta endelig kom viste den seg å være en veldig fin liten sak. Jeg ser for meg en episode av High Chaparal eller Bonanza hvor en eldre og en yngre cowboy rir innover på prærien, og den eldre synger en vise til den yngre om visdom, livserfaring og den store kjærligheten. Den sparsommelige instrumenteringen forsterker autentisiteten, og bruken av rein moll gir låta et melankolsk preg. Det er en viss dynamikk i låta som ikke går på bekostning av det enkle og akustiske, og det liker jeg. Jeg synes også at vokalisten og låta passer godt sammen.

Humperdinck synger bra foreløpig, selv om vi må vente til Graham Norton Show 11. mai før vi får det endelige svaret på hvor godt han klarer seg live på akkurat denne låta. I fjor tok vi for gitt at den franske artisten ville klare seg så lekende lett siden han var en merittert og prisbelønt operasanger. Men det var han som bommet på inngangstonen sin, så jeg vil ikke tro noe som helst om Humperdinck før jeg har sett ham live. Det å være en levende "legende" trenger heller ikke nødvendigvis være bare positivt all den tid selv jeg, som har vært med lenge i gamet, ikke hadde noe forhold til ham fra før. Han ser jo litt Spitting Image ut, og mange vil nok føle at den så gammel artist ikke "snakker til dem". Men med akkurat denne låta gjør han kanskje det likevel?

Jeg håper juryene kan trekke Storbritannia opp i år, for jeg tror ikke de vil få så mye hjelpe fra seerne. Startnummer 1 er ganske krise for en slik låt. Den skulle ha vært et avbrekk fra alt det mundane, men istedenfor blir den en tam åpning på et dundrende show. Likevel skal vi ikke lenger tilbake enn til 2010 for at startlåta havnet på Topp 5, så alt håp er heldigvis ennå ikke ute for britene. Men vinner gjør de ikke. Ikke nå.

Terningkast 5

Bra argumentasjon, og enig i mye du skriver. Men tror ikke han vil slite live som Frankrikes artist gjorde litt i fjor. Han er mye mer rutinert. Og synger tross alt ikke opera.

#34 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,429 posts

Posted 07 May 2012 - 11:13 PM

Sitat(JuliaS @ 30.04.12 - 19:10) <{POST_SNAPBACK}>
Når navnet til artisten blev lagt ut, var jeg ganske irriterad over ålderdiskrimineringen som var veldig synlig i nettet. Jeg håpet at sangen skulle bli bra, og her fikk jeg min vilje. Låten er elegant og han tolker den på en gripende måte. Jeg må bare si at jeg liker ikke innholdet i teksten, jeg synes det er så deprimerende. Artistens tidligere image er jeg ikke fan av heller, men det må jo vaere litt annerledes nå da han er eldre. I alle fall håper jeg at han kommer i topp 10, bare for å vise til netttrollene.
4/6

Jeg kommer ikke over hvor trist teksten er, så går ned til 3/6.

#35 Thomas67

Thomas67

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 360 posts

Posted 08 May 2012 - 12:48 AM

Sorry, England dette er triste greier,terningkast 1.

#36 melodica

melodica

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 124 posts

Posted 08 May 2012 - 09:18 PM

Jada det er en nostalgisk og klassisk ballade, velprodusert og godt fremført. Jeg har det med å kun lytte til sangene første gangen jeg hører de, det gir meg muligheter til å lytte til sider jeg ellers overser og blir bundet opp av.
Desverre når det gjelder Humperdinck så sliter jeg med det visuelle hos denne karen, noe som har bidrat til at jeg har valgt å ikke se låten i det hele tatt før Infør og Adresse programmene. Når jeg kun har lyttet har opplevelsen min vært at dette blir litt kjedelig og langtekkelig. Men da jeg "ble tvunget til å se" framførelsen må jeg innrømme at melodien sto seg hele veien. Det er en sterk låt - uten tvil, men jeg har ihvertfall to balladelåter foran denne. Denne konkurrerer med Serbia og Spania om 3 plassen blant balladene hos meg- det går hele tiden litt opp og ned..og det framførelsen på finaledagen som gjelder biggrin.gif

Terningen sier 5 smile.gif

#37 Miss Daisy

Miss Daisy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 861 posts

Posted 09 May 2012 - 11:48 AM

Denne har vokst fra 1/6 til 4/6 hos meg. Faller for den melankolske stemningen og musical-avslutningen

#38 Doobedoo

Doobedoo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 617 posts

Posted 14 May 2012 - 11:15 PM

Jeg har virkelig prøvd å like denne siden mange på forumet er så frelst. Men det går bare ikke. Klarer ikke å opparbeide noen som helst form for entusiasme.

Terningkast 3

#39 å2ril

å2ril

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 526 posts

Posted 15 May 2012 - 01:05 AM

Husker ham tilbake fra hans glansdager. Han var ikke min favoritt da, ei heller nå. Både sang og sanger er fine å høre på, men fort glemt. 3/6

#40 DeadSinceSeptember

DeadSinceSeptember

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 171 posts

Posted 15 May 2012 - 01:29 AM

Nydelig. En sterk 5'er.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users