Jump to content

Photo

Grand Prix-forelskelse

• Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 Miss Daisy

Miss Daisy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 861 posts

Posted 30 April 2012 - 12:27 AM

Dette er sikkert litt fjollete, men er veldig nyskjerrig på om dere har hatt en skikkelig GP-forelskelse noen gang. Min første og sterkeste GP-forelskelse var i Brødrene Herreys i 1984. Da var jeg ni år, og veldig trist fordi jeg innså at jeg kanskje var litt i yngste laget for dem.

#2 jodlebirger2

jodlebirger2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,366 posts

Posted 30 April 2012 - 12:42 AM

Hehehe... Mange minner kommer strømmende nå. Min første mgp forelskelse kom også i 1984. Jeg var nesten 13 og veldig betatt av den unge mannen fra Kypros, Andy Paul som sang Ana Mari Elena. Jeg syntes han var sååååå kjekk... Siden så jeg aldri noe om han, men jeg fikk jo meg en god latter da jeg i 2007 oppdaget youtube og sporet han opp der.

Jeg var også betatt av Thomas Forstner som representerte Østerrike i 1989. Jeg syntes han var kjempesøt og Nur ein lied var en av favorittene mine. Jeg husker til og med at jeg kjøpte et svensk popblad (het det popcorn??) siden der hadde de et intervju med Thomas Forstner. Jeg husker jeg syntes det var litt flaut og, siden jeg var nesten 18 år gammel, så jeg gjemte bladet godt! laugh.gif Likte egentlig En dag bittelitt bedre, men Tommy Nilsson slo ikke Tomas Forstner når det gjaldt utseende.

http://www.youtube.c...feature=related

Men jeg ramlet fullstendig av lasset da Thomas Forstner deltok to år senere, i 1991.. Da var jeg nesten 20, men noe hadde også skjedd med Thomas i løpet av de 2 åra.. sisteplass ble det også på han:

Edited by jodlebirger2, 30 April 2012 - 12:43 AM.

#3 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 30 April 2012 - 12:43 AM

Vakre Bernadette fra Nederland som sang så vent og fagert. wub.gif

#4 Lisa2

Lisa2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,646 posts

Posted 30 April 2012 - 06:43 AM

He he morsom tråd. Jeg husker godt min første ESC-forelskelse. Det var han karen her fra Jugoslavia:

#5 cala

cala

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,648 posts

Posted 30 April 2012 - 08:10 AM

Sitat(Lisa2 @ 30.04.12 - 05:43) <{POST_SNAPBACK}>
He he morsom tråd. Jeg husker godt min første ESC-forelskelse. Det var han karen her fra Jugoslavia:

Hehe, husker den låten...men han måtte da ha fått litt inspirasjon fra Shakin Stevens låten Oh Julie tongue.gif

Jodlebirger: Var litt av noen hårsveiser på den tiden, måtte flire litt når jeg så videoene, hehe biggrin.gif

#6 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 8,457 posts

Posted 30 April 2012 - 08:16 AM

Sitat(Keith Timmons @ 30.04.12 - 00:43) <{POST_SNAPBACK}>

Vakre Bernadette fra Nederland som sang så vent og fagert. wub.gif

Var det pent eller rent du mente hun sang?
Det kan i alle fall diskuteres.... smile.gif

#7 Jetro

Jetro

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,300 posts

Posted 30 April 2012 - 08:46 AM

Å jadda. Tror ikke det er så mange, men her er de jeg kommer på:

Jonatan Cerrada – Frankrike 2004

Han var så søt og hadde masse voks i håret. tongue.gif

Walters and Kazha – Latvia 2005

Vet ikke hvem som er hvem, men han til høyre. smile.gif Tok meg måneder å komme over det crushet sad.gif

Og så en blond danser under Eurovisions 50-års-feiring i Danmark, og nok en blond danser for Ukraina 2008... tongue.gif

Edit: Ok, det er ikke forelskelser akkurat, men hva i hekken.

Edit2: Oh, hvordan kunne jeg glemme Eric Saade under stemmegivningen i 2010. Han kom liksom fra ingensteds. I 2011 var han blitt litt for voksen og litt for mye selvgode smil.

Jeg har en slight crush på Tooji også. tongue.gif

Edited by Jetro, 30 April 2012 - 08:51 AM.

#8 Valentina76

Valentina76

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 209 posts

Posted 30 April 2012 - 08:56 AM

Ah! Året var 1989 da denne mannen her smeltet mitt lille ungpikehjerte:

Forøvrig en av de beste sangene Tyskland noensinne har hatt med i ESC. Nynner fremdeles på denne til stadighet smile.gif

#9 Ejo

Ejo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 696 posts

Posted 30 April 2012 - 09:17 AM

Sitat(jodlebirger2 @ 30.04.12 - 00:42) <{POST_SNAPBACK}>
....
Jeg var også betatt av Thomas Forstner som representerte Østerrike i 1989. Jeg syntes han var kjempesøt og Nur ein lied var en av favorittene mine. Jeg husker til og med at jeg kjøpte et svensk popblad (het det popcorn??) siden der hadde de et intervju med Thomas Forstner. Jeg husker jeg syntes det var litt flaut og, siden jeg var nesten 18 år gammel, så jeg gjemte bladet godt! laugh.gif Likte egentlig En dag bittelitt bedre, men Tommy Nilsson slo ikke Tomas Forstner når det gjaldt utseende.

Men jeg ramlet fullstendig av lasset da Thomas Forstner deltok to år senere, i 1991.. Da var jeg nesten 20, men noe hadde også skjedd med Thomas i løpet av de 2 åra.. sisteplass ble det også på han:

Ååååå, her kjenner jeg meg definitivt igjen! Og takk for klippet. Nesten så jeg følte meg som 15 år igjen rolleyes.gif Husker jeg hadde tatt opp låten på kassett - og det på gjentatte ganger gjennom en hel side! Kunne ikke få nok. Det "noe" som hadde skjedd med Thomas i 1991 må vel være hårsveisen, eller så virkelig gutta sånn ut??

PS! Jeg synes for øvrig Tommy Nilsson også var innmari kjekk jeg da. Gode minner. Tusen takk smile.gif

#10 Br_E

Br_E

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 284 posts

Posted 30 April 2012 - 09:21 AM

Oh yeah.. Mike Nolan i Bucks Fizz, var helt solgt smile.gif
Han til høyre...

#11 Jetro

Jetro

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,300 posts

Posted 30 April 2012 - 09:45 AM

Sitat(Br_E @ 30.04.12 - 08:21) <{POST_SNAPBACK}>
Oh yeah.. Mike Nolan i Bucks Fizz, var helt solgt smile.gif
Han til høyre...

http://static.guim.c...ks-Fizz-007.jpg

Jeg stör meg fortsatt på at gutta i Bucks Fizz var så utrolig tynne. Bena så jo ut som stilker. ohmy.gif
De hadde selvsagt stramme bukser, men utrolig tynne, fortsatt.

Edited by Jetro, 30 April 2012 - 09:46 AM.

#12 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 30 April 2012 - 10:05 AM

Sitat(KingCreole @ 30.04.12 - 08:16) <{POST_SNAPBACK}>
Var det pent eller rent du mente hun sang?
Det kan i alle fall diskuteres.... smile.gif

Tja, når det fineste man vet om i hele verden er mammas nattasang (og den var iallfall ikke rein, det kan jeg love), så blir det ikke så viktig om den pene damen på TV synger reint eller ikke. Hun var søt og sangen var fin.

#13 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 30 April 2012 - 11:37 AM

Sitat(Keith Timmons @ 30.04.12 - 10:05) <{POST_SNAPBACK}>
Tja, når det fineste man vet om i hele verden er mammas nattasang (og den var iallfall ikke rein, det kan jeg love), så blir det ikke så viktig om den pene damen på TV synger reint eller ikke. Hun var søt og sangen var fin.

Med andre ord så var hun pen å synge. smile.gif Det kan ofte være nok.

Selv var jeg 14 da Herrey's vant, og jeg syntes de var såååå kjekke. laugh.gif

#14 KIELIA

KIELIA

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,883 posts

Posted 30 April 2012 - 12:41 PM

Sitat(Malene @ 30.04.12 - 11:37) <{POST_SNAPBACK}>
Med andre ord så var hun pen å synge. smile.gif Det kan ofte være nok.

Selv var jeg 14 da Herrey's vant, og jeg syntes de var såååå kjekke. laugh.gif

laugh.gif Morsom tråd!
Ble du inspirert av min bekjennelse av varme følelser for Cliff Richard fra -69 og 73, før helgen, tro?
Cliff var den første jeg hadde plakat av på veggen på pikerommet, og et par år senere ble jeg stormforelsket i en gutt som lignet veldig..han sang i ten-sing, så da ble jeg også med i koret. tongue.gif

Ellers kan var det Johnny Logan, og brødrene Herreys for meg også.

#15 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 30 April 2012 - 01:45 PM

Sitat(KIELIA @ 30.04.12 - 12:41) <{POST_SNAPBACK}>
laugh.gif Morsom tråd!
Ble du inspirert av min bekjennelse av varme følelser for Cliff Richard fra -69 og 73, før helgen, tro?
Cliff var den første jeg hadde plakat av på veggen på pikerommet, og et par år senere ble jeg stormforelsket i en gutt som lignet veldig..han sang i ten-sing, så da ble jeg også med i koret. tongue.gif

Ellers kan var det Johnny Logan, og brødrene Herreys for meg også.

Hvis jeg hadde vært noen år eldre da Johhny Logan vant i 1980, så hadde jeg sikkert hatt et kjempecrush på ham. laugh.gif
I de senere år er det nok Rybak og Saade som har vært de største hjerteknuserne for jentene. Fine gutter.

Overvurderer eller undervurderer man denne effekten?

En av grunnene til at jeg var forundret over Azerbaijan sin seier ifjor var nettopp at artistene hadde null karisma, og påtatt innlevelse. Totalpakken var aldeles flat og uspennende for min del, ihvertfall. Vinneren fra 2010, Lena, var til sammenligning dønn sjarmerende i den enkle sorte kjolen sin.

#16 ESC-Katy

ESC-Katy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 122 posts

Posted 30 April 2012 - 02:20 PM

I år - Tooji for sure! wub.gif

#17 alfiboy

alfiboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,389 posts
  • Interests:MGP
    MF
    ESC
    Reiser
    film
    Musikk
    Interiør
    Matlaging
    Svømming

Posted 30 April 2012 - 02:29 PM

Mitt hjerte ble grepet av grand prix feber i 1983 her...

Sverige laugh.gif biggrin.gif smile.gif Ingen er bedre enn Carola her. wow....

Uke rolleyes.gif wink.gif Her har vi den britiske utgaven av luke fra Familien Macahan. Hvilken sjarmør...

Jugoslavia rolleyes.gif Joddling kan ingen gjøre bedre enn denne gruppen her...

http://youtu.be/eOdPw7ZlA2Y

Edited by alfiboy, 30 April 2012 - 02:43 PM.

#18 yndlingsdyr

yndlingsdyr

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 876 posts

Posted 30 April 2012 - 03:30 PM

Kate Guldbrandsen
Ketil Stokkan
Jan Werner (litt)
Miro (Bulgaria 2010)

For en gjeng.

#19 cala

cala

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,648 posts

Posted 30 April 2012 - 03:50 PM

Sitat(alfiboy @ 30.04.12 - 13:29) <{POST_SNAPBACK}>
Uk rolleyes.gif wink.gif Her har vi den britiske utgaven av luke fra Familien Macahan. Hvilken sjarmør...

Hehe, husker den låten. Den likte jeg (og for en flott stol-koreografi) biggrin.gif Takk for påminnelsen smile.gif
Det var så koselig før, med live-orkester smile.gif

Dette var ikke min første Eurovision crush, men han smeltet mitt hjerte i 2008 wub.gif (og når han attpåtil sang på italiensk, ja da var jeg helt solgt) tongue.gif
Jeg har aldri vært mer lei meg i en ESC-semi enn når han ikke gikk videre til finalen (bortsett fra når Norge ikke har gjort det da)

Edited by cala, 30 April 2012 - 03:59 PM.

#20 cala

cala

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,648 posts

Posted 30 April 2012 - 04:09 PM

Sitat(cala @ 30.04.12 - 14:50) <{POST_SNAPBACK}>
Hehe, husker den låten. Den likte jeg (og for en flott stol-koreografi) biggrin.gif Takk for påminnelsen smile.gif
Det var så koselig før, med live-orkester smile.gif

Dette var ikke min første Eurovision crush, men han smeltet mitt hjerte i 2008 wub.gif (og når han attpåtil sang på italiensk, ja da var jeg helt solgt) tongue.gif
Jeg har aldri vært mer lei meg i en ESC-semi enn når han ikke gikk videre til finalen (bortsett fra når Norge ikke har gjort det da)

Og jeg elsket låten hans i tillegg + han hadde så sjarmerende smil (var nok en liten crush likevel), hehe. Fatter ikke hvordan denne skjønne Paolo kunne bli værende i semifinalen (men han representerte jo Sveits da...)

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users