Jump to content

Photo

ESC 2012: Hvem vinner i Baku?

• Please log in to reply
56 replies to this topic

#1 eirikfinbak

eirikfinbak

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,136 posts

Posted 26 April 2012 - 11:06 PM

Hei!

HAr skrevet en blogg om hvem jeg tror vinner ESC 2012. Her er det en veldig klar favoritt men også andre som kan ha en sjanse.

Link: http://escnorge.net/...innerkandidater

Kommenter gjerne smile.gif

#2 Jetro

Jetro

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,162 posts

Posted 26 April 2012 - 11:21 PM

Jeg hadde et lignende emne her, men det er jo så jævlig mange emner at det er vanskelig å holde oversikt.
Jeg ønsker gjerne at Italia skal vinne, men da må sangen og framføringen sitte som et skudd. Ellers heier jeg på Tyskland.

Men det er vanskelig å si, dette minner meg litt om 2005, der det var mange gode sterke kandidater som vippet hverandre av pinnen, dermed fikk man en enkel, smått uoriginal vinner, som alle i hvert fall kunne like.

Det eneste jeg føler meg sikker på er at Danmark vinner semifinale 1.

Leste ikke innlegget ditt før jeg skrev dette, tydeligvis flere som har tro på Tyskland smile.gif
Og jeg liker også Tyrkia! De kommer til å komme høyt, typ 5. plass.

#3 OSLO/LISBOA2009

OSLO/LISBOA2009

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,609 posts

Posted 26 April 2012 - 11:27 PM

Jeg er nok ganske uenig med deg, Eirik tongue.gif Sverige er fair, ellers helt uenig. Men jeg skal presentere mine egne gullkandidater:

SVERIGE:
Selvsagt. Burde kunne dra gode mengder jury- og seer-poeng. Føler det litt med "Euphoria" og Sverige som med "Fairytale" og Norge - vinner de ikke nå, vinner de aldri. Om den vinner blir det nok ikke noen brakseier, men at den kan nå 260 eller mer er fullt mulig.

Floppfare (i forhold til oddsen): 40%

ITALIA:
Jazz med en fantastisk artist. Med en god framføring burde den håve inn en del poeng hos seerne, i tillegg til at den er så godt som en bankers juryfavoritt. Kan gå hjem i både øst og vest.

Floppfare (i forhold til oddsen): 45%

ROMANIA:
Singalong-vennlig. Har også et stort hitlistepotensiale. Med et godt show på scenen i Baku burde denne kjempe i toppen hos seerne og dra med seg det som er nødvendig av jurypoeng.

Floppfare (i forhold til oddsen): 10%

ASERBAJDSJAN:
Årets underdog, tydeligvis. Skjønner ikke at denne er å fighter i topp 5 på oddsen - samtidig som UK gjør det!? Uansett hvor kjedelig, syntetisk og glætt sangen er, så vil den dra masse poeng hos seerne - og med en god porsjon pondus på scenen kan denne sikkert smigre seg inn hos juryen og. Denne vinner kanskje ikke, men det blir topp 5 - end of story.

Floppfare (i forhold til oddsen): 5%

SERBIA:
Siden jeg ser på denne og Hellas som like farlige, inkluderer jeg denne for å få en mann med. En bankers juryfavoritt, ja. Zeljko er en av de mest populære artistene på Balkan og stiller med en god oppskrift wink.gif

#4 Jetro

Jetro

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,162 posts

Posted 26 April 2012 - 11:39 PM

Flotte flagg, du. Romania hadde jeg helt oversett. Det kan jo gå riktig bra for den.

#5 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 6,333 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 30 April 2012 - 11:32 PM

Siste nytt fra oddsen er som følgende...

Sverige, Russland og Norge faller...mens Italia, Serbia og Romania er de store vinnerne (siste døgnet) og shortest av flere.

http://www.oddscheck...rovision/winner

#6 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,784 posts

Posted 30 April 2012 - 11:33 PM

Sitat(eric82oslo @ 30.04.12 - 23:32) <{POST_SNAPBACK}>
Siste nytt fra oddsen er som følgende...

Sverige, Russland og Norge faller...mens Italia, Serbia og Romania er de store vinnerne (siste døgnet) og shortest av flere.

Gode nyheter altså. Flott. smile.gif

#7 Kirie

Kirie

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,227 posts

Posted 30 April 2012 - 11:43 PM

Sitat(OSLO/LISBOA2009 @ 26.04.12 - 23:27) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg er nok ganske uenig med deg, Eirik tongue.gif Sverige er fair, ellers helt uenig. Men jeg skal presentere mine egne gullkandidater:

SVERIGE:
Selvsagt. Burde kunne dra gode mengder jury- og seer-poeng. Føler det litt med "Euphoria" og Sverige som med "Fairytale" og Norge - vinner de ikke nå, vinner de aldri. Om den vinner blir det nok ikke noen brakseier, men at den kan nå 260 eller mer er fullt mulig.

ITALIA:
Jazz med en fantastisk artist. Med en god framføring burde den håve inn en del poeng hos seerne, i tillegg til at den er så godt som en bankers juryfavoritt. Kan gå hjem i både øst og vest.

Floppfare (i forhold til oddsen): 45%

ROMANIA:
Singalong-vennlig. Har også et stort hitlistepotensiale. Med et godt show på scenen i Baku burde denne kjempe i toppen hos seerne og dra med seg det som er nødvendig av jurypoeng.

Floppfare (i forhold til oddsen): 10%

ASERBAJDSJAN:
Årets underdog, tydeligvis. Skjønner ikke at denne er å fighter i topp 5 på oddsen - samtidig som UK gjør det!? Uansett hvor kjedelig, syntetisk og glætt sangen er, så vil den dra masse poeng hos seerne - og med en god porsjon pondus på scenen kan denne sikkert smigre seg inn hos juryen og. Denne vinner kanskje ikke, men det blir topp 5 - end of story.

Floppfare (i forhold til oddsen): 5%

SERBIA:
Siden jeg ser på denne og Hellas som like farlige, inkluderer jeg denne for å få en mann med. En bankers juryfavoritt, ja. Zeljko er en av de mest populære artistene på Balkan og stiller med en god oppskrift wink.gif

100 % enig!!

#8 STHLM

STHLM

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,530 posts

Posted 30 April 2012 - 11:54 PM

Jag är ingen oddsexpert. Men faller Sverige?? Sveriges odds ser ganska lika ut som den alltid har gjort?

#9 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,784 posts

Posted 01 May 2012 - 12:05 AM

Sitat(STHLM @ 30.04.12 - 23:54) <{POST_SNAPBACK}>
Jag är ingen oddsexpert. Men faller Sverige?? Sveriges odds ser ganska lika ut som den alltid har gjort?

Be afraid. Be very afraid..... cool.gif

#10 OSLO/LISBOA2009

OSLO/LISBOA2009

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,609 posts

Posted 01 May 2012 - 12:06 AM

Den har gått litt opp. En god del selskap hadde Sverige under 3 i odds for noen uker siden - det er det ingen som har nå. Den har falt litt, også har Italia hugget seg innpå, så det blir nok mest riktig å si at den ikke er like suveren som før wink.gif

Edited by OSLO/LISBOA2009, 01 May 2012 - 12:06 AM.

#11 STHLM

STHLM

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,530 posts

Posted 01 May 2012 - 12:07 AM

Sitat(KingCreole @ 01.05.12 - 00:05) <{POST_SNAPBACK}>
Be afraid. Be very afraid..... cool.gif

Jag är inte rädd alls för jag ser inte mycket till förändring överhuvudtaget. Som jag sa, ser Sveriges odds lika ut de alltid har gjort. Men du som är oddsexpert kan säkert säga mig vad skillnaden är.

#12 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 6,333 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 01 May 2012 - 12:07 AM

Faller litt, men det er snakk om små marginer. tongue.gif
Samtidig har jo den tidligere hovedutfordreren Russland falt mye mer enn Sverige, så det ser jo ikke akkurat mørkt ut. smile.gif

Edited by eric82oslo, 01 May 2012 - 12:08 AM.

#13 STHLM

STHLM

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,530 posts

Posted 01 May 2012 - 12:10 AM

Sitat(OSLO/LISBOA2009 @ 01.05.12 - 00:06) <{POST_SNAPBACK}>
Den har gått litt opp. En god del selskap hadde Sverige under 3 i odds for noen uker siden - det er det ingen som har nå. Den har falt litt, også har Italia hugget seg innpå, så det blir nok mest riktig å si at den ikke er like suveren som før wink.gif

Som sagt jag ser ingen stor skillnad. Vilket odds var under 3? Ge mig ett exempel på ett odds under 3. Vad betyder 2?

#14 OSLO/LISBOA2009

OSLO/LISBOA2009

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,609 posts

Posted 01 May 2012 - 12:13 AM

Sitat(STHLM @ 01.05.12 - 00:10) <{POST_SNAPBACK}>
Som sagt jag ser ingen stor skillnad. Vilket odds var under 3? Ge mig ett exempel på ett odds under 3. Vad betyder 2?

Har en skjermdump fra sent i mars (ja, jeg skjermdumper oddsen, nerd som jeg er) her:

Jo lavere oddsen er, jo mer populært er spilleobjektet. Så jo mer populært spilleobjektet er, jo flere satser på denne som vinner. Dvs. at litt færre satser på Sverige nå enn i mars. Italia er mer "hot" nå enn da.

Edited by OSLO/LISBOA2009, 01 May 2012 - 12:15 AM.

#15 STHLM

STHLM

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,530 posts

Posted 01 May 2012 - 12:17 AM

Sitat(OSLO/LISBOA2009 @ 01.05.12 - 00:13) <{POST_SNAPBACK}>
Har en skjermdump fra sent i mars (ja, jeg skjermdumper oddsen, nerd som jeg er) her:

Jo lavere oddsen er, jo mer populært er spilleobjektet. Så jo mer populært spilleobjektet er, jo flere satser på denne som vinner. Dvs. at litt færre satser på Sverige nå enn i mars. Italia er mer "hot" nå enn da.

Så tvåor är sämre än treor?

#16 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 6,333 posts

Posted 01 May 2012 - 12:18 AM

Sitat(STHLM @ 01.05.12 - 00:10) <{POST_SNAPBACK}>

Sverige hadde på det laveste (3-4 dager etter seieren) 2,75 i odds hos minst en bookmaker. Nå ligger Loreen mellom 3 og 3,6, altså er det ikke store forskjellene det er snakk om. smile.gif

Russland hadde vel 5 eller 5,5 på det laveste tror jeg. Nå ligger de mellom 6,5 og 12. smile.gif

Italia nå mellom 6 og 9, fortsatt litt dårligere odds enn Russland hadde på sitt beste.

En odds på 2 vil si at du får dobbelt avkastning, altså dobbelt så mange penger som innsatsen. Så satser du en tusenlapp, får du 2000 tilbake. tongue.gif

Satser du en tusenlapp på San Marino nå, så får du 301 000 tilbake. Satser du derimot pengene på Sverige, får du bare 3 600 tilbake. tongue.gif

#17 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 01 May 2012 - 12:18 AM

Jeg håper Sverige vinner, men jeg er ikke skråsikker. Hvis ikke det blir Sverige, blir det babooshky. Jeg vet at jeg tippet Nederland oppe i toppen tidligere i dag, men nå tror jeg ikke det i det hele tatt lenger. Jeg hadde rent glemt at de hadde tilsatt feler og jamrende katter. Italias siste live-versjon var så dårlig at jeg ikke ser for meg dem på Topp 10 før noe drastisk skjer. Hellas og Romania kommer stadig nærmere en sannsynlig topplassering. Og jeg registrerer en smått tiltagende voldsom støtte for Storbritannias bidrag, så kanskje britene klarer å hevde seg litt i øvre halvdel allikevel?

#18 OSLO/LISBOA2009

OSLO/LISBOA2009

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,609 posts

Posted 01 May 2012 - 12:21 AM

Sitat(STHLM @ 01.05.12 - 00:17) <{POST_SNAPBACK}>
Så tvåor är sämre än treor?

Nei, tvert om. Om oddsen er på 1,10 er den jo liksom nesten klokkeren favoritt. Stella hadde en odds på 1,15 elns. før MGP-finalen ifjor - Hun var en klokkeklar favoritt. Nesten alle spilte på Stella som vinner - derfor var oddsen nesten 1. Nå er jo fortsatt Sverige en ganske klar favoritt, men en odds på 2 betyr at flere tror og spiller på objektet som vinner enn det man gjør på 3. Så igjen, det er litt færre som satser på Sverige nå enn for en måned siden. wink.gif

Edited by OSLO/LISBOA2009, 01 May 2012 - 12:23 AM.

#19 STHLM

STHLM

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,530 posts

Posted 01 May 2012 - 12:23 AM

Sitat(eric82oslo @ 01.05.12 - 00:18) <{POST_SNAPBACK}>
Sverige hadde på det laveste (3-4 dager etter seieren) 2,75 i odds hos minst en bookmaker. Nå ligger Loreen mellom 3 og 3,6, altså er det ikke store forskjellene det er snakk om. smile.gif

Russland hadde vel 5 eller 5,5 på det laveste tror jeg. Nå ligger de mellom 6,5 og 12. smile.gif

Italia nå mellom 6 og 9, fortsatt litt dårligere odds enn Russland hadde på sitt beste.

En odds på 2 vil si at du får dobbelt avkastning, altså dobbelt så mange penger som innsatsen. Så satser du en tusenlapp, får du 2000 tilbake. tongue.gif

Satser du en tusenlapp på San Marino nå, så får du 301 000 tilbake. Satser du derimot pengene på Sverige, får du bare 3 600 tilbake. tongue.gif

men är inte 2 bättre än 2,75 eller är jag helt ute och cyklar?

#20 OSLO/LISBOA2009

OSLO/LISBOA2009

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,609 posts

Posted 01 May 2012 - 12:24 AM

Sitat(STHLM @ 01.05.12 - 00:23) <{POST_SNAPBACK}>
men är inte 2 bättre än 2,75 eller är jag helt ute och cyklar?

Nettopp. Der forsto du! smile.gif

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users