Jump to content

Photo

Deres Dom: Norge

• Please log in to reply
85 replies to this topic

#41 ESC-Katy

ESC-Katy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 122 posts

Posted 27 April 2012 - 12:07 PM

Jeg kommer til at stemme på Tooji som besatt i semi-finalen! wub.gif biggrin.gif Jeg gleeeeeeeeder meg! `

Og ja, dette låter kansjke litt patetisk, men - En gang på noe år kommer det ett bidrag som inspirerer meg at lære meg sproget og allt muligt om dette landet som sangen kommer fra. I 2004 startede jeg med at lære meg svensk (pg.a. Fame - Sverige 2003) og i 2010 dansk. (pg.a. Chanee & N'evergreen - Danmark 2010) I år er det Norge og norsk - allt pg.a. Tooji og "Stay" biggrin.gif

#42 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,429 posts

Posted 27 April 2012 - 12:15 PM

Sitat(ESC-Katy @ 27.04.12 - 13:07) <{POST_SNAPBACK}>
Og ja, dette låter kansjke litt patetisk, men - En gang på noe år kommer det ett bidrag som inspirerer meg at lære meg sproget og allt muligt om dette landet som sangen kommer fra. I 2004 startede jeg med at lære meg svensk (pg.a. Fame - Sverige 2003) og i 2010 dansk. (pg.a. Chanee & N'evergreen - Danmark 2010) I år er det Norge og norsk - allt pg.a. Tooji og "Stay" biggrin.gif

Hvor kommer du fra da? smile.gif

#43 ESC-Katy

ESC-Katy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 122 posts

Posted 27 April 2012 - 12:17 PM

Sitat(JuliaS @ 27.04.12 - 12:15) <{POST_SNAPBACK}>
Hvor kommer du fra da? smile.gif

Jeg kommer fra Slovenia smile.gif Men jeg føler meg mer nordisk/skandinavisk enn slovensk faktiskt.... biggrin.gif

#44 Laze

Laze

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,784 posts

Posted 27 April 2012 - 12:23 PM

Er det "slemt" og "feil" å gi Norge 3 eller 4? Synes de som ligger der har gjort en bra jobb. At Stay skal være årets beste bidrag er ikke helt sånn jeg ser det. Flott at så mange kan være nøytrale her. smile.gif

#45 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,429 posts

Posted 27 April 2012 - 12:28 PM

Sitat(ESC-Katy @ 27.04.12 - 13:17) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg kommer fra Slovenia smile.gif Men jeg føler meg mer nordisk/skandinavisk enn slovensk faktiskt.... biggrin.gif

Kult at det er folk som kommer fra forskjellige land her. smile.gif Godt gjort av deg å laere språket så bra bare av eget interesse. Jeg har ikke et skandinavisk språk som morsmål heller, men jeg laerte meg svensk i skolen og sener bodde jeg i en stund i Norge. Derfor har svensken min blitt (i mesteparten) norsk.... smile.gif

Edited by JuliaS, 27 April 2012 - 12:28 PM.

#46 yndlingsdyr

yndlingsdyr

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 876 posts

Posted 27 April 2012 - 12:32 PM

Sitat(ESC-Katy @ 27.04.12 - 12:07) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg kommer til at stemme på Tooji som besatt i semi-finalen! wub.gif biggrin.gif Jeg gleeeeeeeeder meg! `

Patetisk, nei! Originalt kanskje, og veldig kult smile.gif

#47 ninus

ninus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,236 posts

Posted 27 April 2012 - 12:45 PM

Sitat(Laze @ 27.04.12 - 12:23) <{POST_SNAPBACK}>
Er det "slemt" og "feil" å gi Norge 3 eller 4? Synes de som ligger der har gjort en bra jobb. At Stay skal være årets beste bidrag er ikke helt sånn jeg ser det. Flott at så mange kan være nøytrale her. smile.gif

Nei, 3 og 4 er vel moderat det. Har ikke gitt Stay 6 jeg heller, men når en ramler ned på 0 og 1 synes jeg låt og artist blir veldig undervurdert. smile.gif

#48 OSLO/LISBOA2009

OSLO/LISBOA2009

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,748 posts

Posted 27 April 2012 - 01:17 PM

Sitat(eric82oslo @ 27.04.12 - 11:19) <{POST_SNAPBACK}>
Det er noe som heter politisk korrekt forresten. Vurdert det noen gang? Du begynner å flørte farlig nær nå føler jeg. wink.gif Begynner nesten å føles en smule ubehagelig. ohmy.gif Som om du setter alle oss andre i en felles bås eller noe. mellow.gif

Han roser de som deler hans syn - that's it biggrin.gif Livet er alt for useriøst til å la seg affisere av det wink.gif

Sitat(ninus @ 27.04.12 - 11:18) <{POST_SNAPBACK}>
Hvorfor er enkelte så jæ..... negative til det norsake bidraget bare for at den de selv mente var bedre og burde vunnet NF'en her i landet. Ikke tro at Nora ville hevet seg i det ballade året her...
Her er en vurderin fra noen portugesere og nederst på siden er resultatet og der ligger vi føre både Danmark, Finland og Island. Tett opp til Sverige. Disse må være temmelig tonedøve og blinde.. eller?
Det dømmes ut i fra 1 til 12 som er det vanlige i ESC.

Tar det under Google så alle skjønner::

http://translate.goo...paNtc3bibG687lg

Det må virkelig være mange tonedove og blinde siden de klarer å få oss opp på en 2 plass på målinger.

Jeg ser Island og Danmark i topp 10 men ikke Finland.

http://www.eurovisio...oting.php?id=14

Vi ligger ikke over 6 på noen målinger og vi er det landet i norden som ligger nermest Sverige på de fleste MÅLINGENE,

bortsett fra på denne som vi ikke har noen oversikt over hvor mange som stemmer på eget land !!!

http://www.kolumbus....pen/chart12.htm

ER NORGE VIRKELIG SÅ DÅRLIG SOM ENKELTE MENER HER? I MAI FÅR VI SVARET !!

Ellers ser jeg at patrioismen er stor blandt dansker, finner og svensker her. Høye karakterer til seg selv. Hvorfor kan ikke vi være det også uten å hakke på alt som har med Tooji å gjøre? mellow.gif

Du minner faktisk litt om en viss svenske her inne, nå, egentlig. Uten å ta det videre henger du deg veldig opp i minoriteten som slakter denne. Ingen her har slaktet Tooji såvidt jeg vet, men kun musikken subjektivt. So? huh.gif Does it really matter? Folk flest står bak Tooji i år som en sterk representant - langt fler enn i 2010 og 2009.

#49 ninus

ninus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,236 posts

Posted 27 April 2012 - 01:20 PM

Sitat(OSLO/LISBOA2009 @ 27.04.12 - 13:17) <{POST_SNAPBACK}>
Du minner faktisk litt om en viss svenske her inne, nå, egentlig. Uten å ta det videre henger du deg veldig opp i minoriteten som slakter denne. Ingen her har slaktet Tooji såvidt jeg vet, men kun musikken subjektivt. So? huh.gif Does it really matter? Folk flest står bak Tooji i år som en sterk representant - langt fler enn i 2010 og 2009.

Tja, det var nå ikke deg det var mynta på heller da, så tok du deg nær av det innlegget så er det ikke min feil. smile.gif

Det må da vel gå ann å høre at noen mener noe positivt om Norge også eller blir det feil det kanskje, alle de 31 andre låtene er så mye bedre.. Hmmm!!!

Edited by ninus, 27 April 2012 - 01:25 PM.

#50 OSLO/LISBOA2009

OSLO/LISBOA2009

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,748 posts

Posted 27 April 2012 - 01:30 PM

Sitat(ninus @ 27.04.12 - 13:20) <{POST_SNAPBACK}>
Det må da vel gå ann å høre at noen mener noe positivt om Norge også eller blir det feil det kanskje, alle de 31 andre låtene er så mye bedre.. Hmmm!!!

No offence taken, Ninus. wink.gif Selv om jeg har blitt mer kurrant til "Stay", er den fortsatt på min øvre halvdel. Vanskelig å ta seg nær av setninger som "negative til det norske bidraget" eller "hakke på Tooji" når jeg ikke identifiserer meg med dem alls.

Men det blir en overdrivelse i mine øyne, når det er så mange som LIKER DENNE VELDIG GODT. Uten å gi noe bort i forhold til konkurransen, så gjør Norge det betydelig bra wink.gif

Edited by OSLO/LISBOA2009, 27 April 2012 - 01:32 PM.

#51 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,429 posts

Posted 27 April 2012 - 02:07 PM

Jeg vil bare legge til at selv om "Stay" faller ikke i min smak, tipper jeg at den skal gjöre det ganske så bra i konkurransen.

#52 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 8,477 posts

Posted 27 April 2012 - 03:19 PM

Sitat(ninus @ 27.04.12 - 13:20) <{POST_SNAPBACK}>

Hadde det bare vært "noen". Snakk om å overvurdere sine egne sjanser sier jeg bare.... huh.gif

Edited by KingCreole, 27 April 2012 - 03:19 PM.

#53 synnalama

synnalama

Aktiv bruker

• Registrert bruker
  • 32 posts

Posted 27 April 2012 - 03:25 PM

Sitat(ESC-Katy @ 27.04.12 - 12:17) <{POST_SNAPBACK}>

Og jeg kommer til å stemme på Slovenia.En av årets beste ballade i esc.Slår knock out på Bosnia,Kroatia og Spania.Kjemper i toppen med Serbia og Storbritania hos meg. biggrin.gif

#54 Danmark

Danmark

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,585 posts

Posted 27 April 2012 - 10:43 PM

Sitat(KingCreole @ 27.04.12 - 06:58) <{POST_SNAPBACK}>
Som man har sett i denne tråden (og i en rekke andre) så vurderes denne høyt kun fordi det er Norge.
Heldigvis finnes det noen som klarer å vurdere bidraget i seg selv uten å være så påvirket av nasjonalisme. Så takk til #ronnygb, #JuliaS, #Danmark og #eirikfinbak. De har klart å vurdere bidraget på et musikalsk grunnlag.

Nu skal nordmænd vel også have lov til at være glade for deres håb wink.gif Også selvom at det kan blive temmelig "overvældende" som udlænding i ny & næ wink.gif Men der er en logisk grund til min karakter - jeg ser & hører en efterligning af Sade & popular fra sidste år. Og med min karakter til ham, så kan en efterligningen ikke score højere, heller ikke selvom at der er smidt nogle østlige toner på melodien. smile.gif Men mange kunne jo lide Popular, så Norge bliver nok heller ikke sidst wink.gif

#55 synnalama

synnalama

Aktiv bruker

• Registrert bruker
  • 32 posts

Posted 27 April 2012 - 11:25 PM

Sitat(Danmark @ 27.04.12 - 22:43) <{POST_SNAPBACK}>
Nu skal nordmænd vel også have lov til at være glade for deres håb wink.gif Også selvom at det kan blive temmelig "overvældende" som udlænding i ny & næ wink.gif Men der er en logisk grund til min karakter - jeg ser & hører en efterligning af Sade & popular fra sidste år. Og med min karakter til ham, så kan en efterligningen ikke score højere, heller ikke selvom at der er smidt nogle østlige toner på melodien. smile.gif Men mange kunne jo lide Popular, så Norge bliver nok heller ikke sidst wink.gif

Her er det dobbelmoral ute å går...Du synes Tooji er for lik Saade...men du hörer ikke hvilken sang Danmarks bidrag ligner på...... blink.gif

#56 scala

scala

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,427 posts
  • Interests:Fotball, musikk, bl.a. Melodi Grand Prix/Eurovision Song Contest, sykling, sport generelt, film

Posted 27 April 2012 - 11:40 PM

Fengende, men en litt enkel melodi. Håper selvsagt den gjør det bra!

4 av 6.

#57 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 28 April 2012 - 01:56 AM

Sitat(KingCreole @ 27.04.12 - 15:19) <{POST_SNAPBACK}>
Hadde det bare vært "noen". Snakk om å overvurdere sine egne sjanser sier jeg bare.... huh.gif

Da er det i så fall Europa som overvurderer våre sjanser og ikke nordmenn. Takk. tongue.gif

Hvis du mener vi overvurderer våre egne sjanser så har du jo tydeligvis ikke fulgt med i konkurransen i det hele tatt de ti siste årene. laugh.gif

#58 Jetro

Jetro

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,301 posts

Posted 28 April 2012 - 03:06 AM

Sitat(ESC-Katy @ 27.04.12 - 11:17) <{POST_SNAPBACK}>

Jeg liker deg wub.gif Og godt gjort å skille dansk/norsk skriftlig antar jeg. Trodde du var dansk eller noe, så godt som du skriver. smile.gif

Jeg håper "Stay" vinner rubbel og bit i Baku, jeg tror ikke den gjør det. Men kan i det minste håpe på en topplassering! smile.gif

#59 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 8,477 posts

Posted 28 April 2012 - 07:40 AM

Sitat(eric82oslo @ 28.04.12 - 01:56) <{POST_SNAPBACK}>
Hvis du mener vi overvurderer våre egne sjanser så har du jo tydeligvis ikke fulgt med i konkurransen i det hele tatt de ti siste årene. laugh.gif

Sprøyt. Hvor var du i fjor?

#60 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,689 posts

Posted 28 April 2012 - 09:45 AM

Sitat(eric82oslo @ 28.04.12 - 01:56) <{POST_SNAPBACK}>
Da er det i så fall Europa som overvurderer våre sjanser og ikke nordmenn. Takk. tongue.gif

Men hva er uansett galt med å være patriot? Hvis jeg tror at Norge skal gjøre det bra, og vi ikke gjør det, og jeg blir skuffet,så går det jo bare ut over meg selv. Ingen andre.
Hvorfor finner noen slik glede i å trykke ned andres forhåpninger?

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users