Jump to content

Photo

Loreen har vært med i MF to år på rad

• Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 alfiboy

alfiboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,389 posts
  • Interests:MGP
    MF
    ESC
    Reiser
    film
    Musikk
    Interiør
    Matlaging
    Svømming

Posted 26 April 2012 - 12:34 PM

Loreen var med i MF i 2011, og kom ikke en gang til finale med my hart is refusing me...

I år deimot, gikk hun helt til topps med Euphoria skrevet at Thomas G son.

Vil Sverige og Loreen lykkes i år?

Hva tror dere. Sverige er storfavuritter fra OGAE klubbenen og også betting firmanene.

Vil Sverige lykkes i år med å få sin 5 seier, eller er det bare et år der svenskene skulle ha valgt artisten året før.???

Personlig liker jeg loreen best fra 2011, der hun ser vakker ut i sin røde jakke og røde lepestift. I år ser hun ut som en indianer som skal ut i vinterkrigen for å legge under seg afrika....

Hva syned dere andre?

Edited by alfiboy, 26 April 2012 - 12:42 PM.

#2 manofthepeople

manofthepeople

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,527 posts

Posted 26 April 2012 - 12:43 PM

http://www.nrk.no/de...showtopic=95298

Studioversjon:

Euphoria 11
My Heart is refusing me 10

Live:

Euphoria 16
My Heart is refusing me 5

Og det er jo live det teller, så da tror jeg vi kan si det er riktig valg ifølge oss her inne.

#3 alfiboy

alfiboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,389 posts
    MF
    ESC
    Reiser
    film
    Musikk
    Interiør
    Matlaging
    Svømming

Posted 26 April 2012 - 12:49 PM

2 av tre liker best euphoria og 1 av 3 liker best my heart is refusing me.

Jeg må si jeg er veldig spendt på om Sverige klarer å gå til finale fra semi 2. Den er preget av land i øst europa. Det er de som bestemmer i denne delfinalen. Siden sverige er storfavuritter i år, hadde det vært meget gøy om sverige ikke hadde klart å gå til finale. Men de gjør nok det. Norge, gir de nok 12. Men de trenger flere poeng enn fra Norge. I MF finalen stemte jo øst euorpa som bare det på loreen. Vi får se hvordan det går for henne.

Jeg er også spendt om Norge, men jeg håper inderlig vi klarer det i år.

#4 Solsikken

Solsikken

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 602 posts

Posted 26 April 2012 - 01:08 PM

Blir nok enten Svensk , Tysk , Serbisk eller Islandsk seier i år tenker jeg.

( Skjønner det slik at du ikke liker dansende Indianere , alfiboy. laugh.gif Da må du vel virkelig hate Nederland sin låt. laugh.gif )
Neida , jeg bare tuller med deg. biggrin.gif Men likte bedre My heart is refusing me.

#5 alfiboy

alfiboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,389 posts
    MF
    ESC
    Reiser
    film
    Musikk
    Interiør
    Matlaging
    Svømming

Posted 26 April 2012 - 01:12 PM

indianderkostyme kan de ha for meg, men har du ikke hørt siste nytt? Vår egen kjære TOOJI skal ha fjær i kostymet sitt. haha.. umulig å unngå indianerfjær i år virker det som. Uansett håper jeg ikke TOOJI får et kostyme alla Roger Pontare. hehe...

Nei Nederland blir for treig låt for meg. Norge er mye bedre. Sverige blir for merkelig. Jeg har ikke sverige på topp 10 i år nei....

Edited by alfiboy, 26 April 2012 - 01:13 PM.

#6 Solsikken

Solsikken

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 602 posts

Posted 26 April 2012 - 01:21 PM

Har hørt det ja.Kan bli ganske....eh....intressant.
Når jeg forestiller meg Tooji i fjær så forestiller jeg meg han med Indianerhatt og sminke. laugh.gif

#7 andreasaspenberg

andreasaspenberg

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,476 posts

Posted 26 April 2012 - 02:10 PM

jeg syns at sangen til loreen i 2011 var bedre enn den hun deltok med i år. fjorårets sang ser ut til å passe bedre stemmemessig.

#8 manofthepeople

manofthepeople

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,527 posts

Posted 26 April 2012 - 05:15 PM

Sitat(andreasaspenberg @ 26.04.12 - 14:10) <{POST_SNAPBACK}>
jeg syns at sangen til loreen i 2011 var bedre enn den hun deltok med i år. fjorårets sang ser ut til å passe bedre stemmemessig.

der er jeg helt uenig med deg. 2011-bidraget liker jeg også best, men det var ikke før etter flere gjennomhøringer jeg var frelst, og sanger med negativ tekst pleier ikke å gå hjem i en del land. 2011-bidraget føles også mye smalere. Jeg liker Euphoria dårligere etter mange gjennomhøringer, men ved første gjennomhøringer har mange veldig sterkt positive reaksjoner.

#9 alfiboy

alfiboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,389 posts
    MF
    ESC
    Reiser
    film
    Musikk
    Interiør
    Matlaging
    Svømming

Posted 26 April 2012 - 06:48 PM

Sitat(andreasaspenberg @ 26.04.12 - 14:10) <{POST_SNAPBACK}>

enig... rolleyes.gif

#10 jodlebirger2

jodlebirger2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,366 posts

Posted 26 April 2012 - 07:01 PM

Jeg synes at "My heart is refusing me" er en fin dance-låt, og kanskje bedre i den sjangeren enn Euphoria. Merkelig at hun ikke gikk til finalen i Melodifestivalen i fjor. Minuset er at den er veldig dance aktig.... Euphoria plasserer seg mer på ytterlinjen i den sjangeren, og kanskje også derfor litt mer moderne. Jeg tror derfor at Euphoria har langt bredere apell. Den har en flott oppbyggning og Loreens fremførelse passer den perfekt.. bortsett fra at hun kan synge litt mer tydelig i starten på låta. Men alt i alt, så tror jeg at Euphoria passer Eurovision langt bedre enn "My heart is refusing me"... som ikke var mer enn et koselig gjenhør av 90-tallet.

Men når det er sagt er hverken "Euphoria" eller "my heart is refusing me" noe mesterverk!

#11 alfiboy

alfiboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,389 posts
    MF
    ESC
    Reiser
    film
    Musikk
    Interiør
    Matlaging
    Svømming

Posted 26 April 2012 - 07:13 PM

Men når det er sagt er hverken "Euphoria" eller "my heart is refusing me" noe mesterverk!
[/quote]

Jeg må innrømme at jeg har veldig sans for Loreen. Hun har en fantastisk stemme, som bare overgår det meste. Ikke Carola selfølgelig, men hun synger langt bedre enn mange andre MF artister.

Men hun har en spesiell fremføring som jeg tror hun taper mye på. Hun har ikke blikket i kamera slik hun hadde i fjor. Og det tror jeg er en stor feil av henne. Titterne vil se artistens ansikt formiddle noe. helst glede. Og det ser vi ikke. Vi ser mer en fortvilt artist som danser en innadvent sang. Hun er ikke inni kamera, slik både Alexander Rybak og Carola er. Jeg tviler på om Sverige vinner i år. Jeg blir veldig overrasket om Loreen klarer å vinne til tross for hennes sterke stemme. Nettop pga hennes fremføring mht dans og kostyme...

#12 jodlebirger2

jodlebirger2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,366 posts

Posted 26 April 2012 - 07:28 PM

Ja, det blir nå spennende å se hvordan det går iallefall! Det er så vanskelig å spå utfallet før konkurransen har begynnt. Det er ikke så veldig mange som tippet Azerbaijan som vinner i fjor, heller. Og mange hadde også kanskje Armenia og Azerbaijan som favoritter i 2010, og holdt dem foran Tyskland.
Hvem hadde spådd Marie N fra Latvia som vinner i 2002? Eller Estland året før? Ikke alle hadde troa på Lordi heller... Eller at Island skulle bli nr. 2 i fjor, at Sverige skulle floppe i 2008 og 09... osv....
Men en ting er sikkert, at ESC byr på mange overraskelser innimellom! Så får vi se hva overraskelsen blir i år.

#13 alfiboy

alfiboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,389 posts
    MF
    ESC
    Reiser
    film
    Musikk
    Interiør
    Matlaging
    Svømming

Posted 26 April 2012 - 07:32 PM

om Loreen og sveige ryker ut i semi 2 i år, så blir vel det den største overraskelsen på flere år i ESC sirkuset. Men god underholdning blir det i alle fall...

#14 jodlebirger2

jodlebirger2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,366 posts

Posted 26 April 2012 - 07:52 PM

Sitat(alfiboy @ 26.04.12 - 18:32) <{POST_SNAPBACK}>
om Loreen og sveige ryker ut i semi 2 i år, så blir vel det den største overraskelsen på flere år i ESC sirkuset. Men god underholdning blir det i alle fall...

smile.gif Tviler sterkt på at det skjer... Men slik som hun er hausset opp er jo en andre plass en aldri så liten nedtur, og en skikkelig gedigen flopp om hun blir utenfor topp 3.
Vi får sikkert overraskelser i toppstriden slik vi gjorde med Italia i fjor, og Island i 2009. Ingen var spådd så høyt opp på forhånd.
Jeg tror at man også kan få overraskelser om hvem som kommer til finalen i år også, jfr. fjorårets Lithauen og sjokket at Armenia og Tyrkia ikke gikk videre. ESC er alltid full av overraskelser, og jeg synes vi burde være mer opptatte av vårt eget bidrag enn å hele tiden se på svakheter/styrke ved det svenske bidraget. Man skal aldri føle seg for sikker.

#15 synnalama

synnalama

Aktiv bruker

• Registrert bruker
  • 32 posts

Posted 26 April 2012 - 10:53 PM

Reprise fra ifjor er Euphoria.Låta er den samme.Loreen synger på samme måte.Hun framförer på samme måte.Snakk om alt står stille.....Der er det ikke mye som skjer.Dersom Loreen gir ut en cd ,så får man håpe det blir noe variasjon.Hittils så har ikke Loreen vist at hun kan bli en langvarig artist. dry.gif

#16 Magnuna

Magnuna

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,028 posts

Posted 27 April 2012 - 02:43 PM

Begge var "feil låt". tongue.gif

#17 alfiboy

alfiboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,389 posts
    MF
    ESC
    Reiser
    film
    Musikk
    Interiør
    Matlaging
    Svømming

Posted 27 April 2012 - 04:46 PM

Loreen har i alle fall en fantastisk stemme. Men hennes artistiske utrykk på scenen er meget spesiell. Ingen andre artister synger til gulvet . det gjør Loreen. Jeg tviler på at dette går hjem i Europa for å si det slik ....

Edited by alfiboy, 27 April 2012 - 04:46 PM.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users