Jump to content

Photo

Eurovision in Concert

• Please log in to reply
44 replies to this topic

Poll: Hvilke Eurovision in Concert-fremføringer imponerte deg? (12 member(s) have cast votes)

Hvilke Eurovision in Concert-fremføringer imponerte deg?

1. Albania (3 votes [9.38%])

Percentage of vote: 9.38%

2. Azerbaijan (2 votes [6.25%])

Percentage of vote: 6.25%

3. Belgia (1 votes [3.12%])

Percentage of vote: 3.12%

4. Bulgaria (1 votes [3.12%])

5. Finland (5 votes [15.62%])

Percentage of vote: 15.62%

6. Frankrike (3 votes [9.38%])

Percentage of vote: 9.38%

7. Hellas (5 votes [15.62%])

8. Irland (2 votes [6.25%])

Percentage of vote: 6.25%

9. Latvia (4 votes [12.50%])

Percentage of vote: 12.50%

10. Litauen (0 votes [0.00%])

Percentage of vote: 0.00%

11. Makedonia (5 votes [15.62%])

12. Malta (1 votes [3.12%])

Hvilke Eurovision in Concert-fremføringer imponerte deg?

1. Moldova (1 votes [3.33%])

Percentage of vote: 3.33%

2. Nederland (4 votes [13.33%])

Percentage of vote: 13.33%

3. Portugal (2 votes [6.67%])

Percentage of vote: 6.67%

4. Romania (4 votes [13.33%])

5. San Marino (2 votes [6.67%])

6. Slovenia (2 votes [6.67%])

7. Spania (5 votes [16.67%])

Percentage of vote: 16.67%

8. Sveits (4 votes [13.33%])

9. Tyrkia (1 votes [3.33%])

10. Ungarn (1 votes [3.33%])

11. Østerrike (4 votes [13.33%])

Vote Guests cannot vote

#1 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 25 April 2012 - 03:34 AM

Eurovision In Concert fant sted på lørdag.
Hva synes den gemene hopen om fremførelsene? rolleyes.gif
Hvem gjorde bra i fra seg? unsure.gif
Og hvem skuffet? mellow.gif
23 land deltok, men hvorfor deltok hverken Tooji, Loreen, Soluna eller islendingene? sad.gif
Og hvem fikk egentlig mest applaus?
Og minst?
Mange ubesvarte spørsmål med andre ord. tongue.gif biggrin.gif
Og delta gjerne på avstemningen og. smile.gif

FREMFØRINGENE!

Makedonia, Slovenia & Malta: http://esctoday.com/news/read/18689
Hellas, Tyrkia & San Marino: http://esctoday.com/news/read/18690
Albania, Belgia & Latvia: http://esctoday.com/news/read/18691
Portugal, Østerrike & Ungarn: http://esctoday.com/news/read/18693
Moldova, Sveits & Bulgaria: http://esctoday.com/news/read/18694
Finland, Frankrike & Litauen: http://esctoday.com/news/read/18695
Romania, Spania & Azerbaijan: http://esctoday.com/news/read/18696
Irland & Nederland: http://esctoday.com/news/read/18697

#2 Uregistrert-AlexanderMG_*

Uregistrert-AlexanderMG_*
  • Uregistrerte brukere

Posted 25 April 2012 - 01:38 PM

Første gang jeg ser San Marino live. Og det så teit ut. Spesielt når hun står og vrikker på rumpa mens hun logger seg på (?) pcen. Og hun burde virkelig funnet noe annet og ha på seg. En blå kjole eller noe. Og fått en ny frisyre.

De andre fremføringene var jo helt greie, men flere land burde vært med. Latvia burde kanskje gjort som i den nasjonale finalen og hatt med noe på scenen.

#3 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 25 April 2012 - 02:50 PM

Sitat(AlexanderMG @ 25.04.12 - 13:38) <{POST_SNAPBACK}>
Første gang jeg ser San Marino live. Og det så teit ut. Spesielt når hun står og vrikker på rumpa mens hun logger seg på (?) pcen. Og hun burde virkelig funnet noe annet og ha på seg. En blå kjole eller noe. Og fått en ny frisyre.

De andre fremføringene var jo helt greie, men flere land burde vært med. Latvia burde kanskje gjort som i den nasjonale finalen og hatt med noe på scenen.

Og enkelte land bruker singback, det er i alle fall tydelig med Romania. tongue.gif Da ser jeg nesten ikke poenget med å delta på en live-konsert i det hele tatt. blink.gif Selve showet var dog fint og stilig nok å se på.

Den vakre spanske artisten, Pastora, imponerte meg stort med sin sangtekniske kontroll, men jeg liker fortsatt ikke balladen overhodet. sad.gif

Flere andre som imponerte stort og, blant andre Albania og Makedonia.
Hellas har for øvrig utrolig mye utstråling, hun trives virkelig godt på en scene. laugh.gif

Belgia og Nederland ble nesten bare flaut synes jeg. I alle fall Belgia med sin "armhevingsdans" og Nederland så ufattelig kjedelig. sad.gif

Jedward imponerte, tror nok de tar seg til finalen, delvis kanskje i form av å være sist ut.

Azerbaijan bare kjedelig, og fatter ikke stort av hvorfor hun valgte å synge på azerbaijansk. Fikk nesten ikke respons.
Finland var fint nok det, men hun fikk vel minst respons av alle sammen, eller? huh.gif

Anggun kan virkelig synge live, så det var en stor opptur for meg, og tydeligvis for publikum og, som virker å være helt i ekstase. biggrin.gif

Portugal gjorde en fin figur, har virkelig tro på henne! Her hadde hun jo kun med seg en av sine fem korister, så det kommer til å se og høres helt annerledes ut i Baku. smile.gif Slovenia var vel også en positiv opplevelse. Latvia var helt på det jevne synes jeg, har virkelig begynt å miste troen på dette bidraget. Tror nå det kun er 40% sjanse for at Latvia skal ta seg til finalen, mot kanskje 90% tidligere.

San Marino var en aldri så liten fadese som du sier. PC på scenen?? blink.gif

Har ikke sett alle ennå, men er på god vei. tongue.gif

#4 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,429 posts

Posted 26 April 2012 - 01:31 PM

Så noe av dem. Videokvaliteten var litt dålig, så det var litt vanskelig å få helt tak i sangprestasjonene.

Kaliopi fra Makedonia var overbevisende. Hun rocker! Jeg er ikke fan av rockarrangementen i sangen, men dette kan godt rocke overraskende mye på scenen, på grunn av henne.

Tyrkias Can Bonomo skal sjarmere. Han har litt sånn Rybak-aktig måte å komme gjennom skjermen med personaliteten hans. Plutselig lukter jeg Topp 10.

Valentina fra San Marino skal danse? Kanskje er hun ikke helt håplös i det, men håper at noen hjelper henne med koreografien og klaerne. Jeg föler synd på henne, denne sangen er så flau.

Anmari fra Latvia synes jeg var helt grei. Blir sikkert mer ting på scenen i Baku. De fleste hadde jo ikke noe saerskilt show her.

Filipa fra Portugal var sterk i framföringen.

Å nej. Vokalen til Ungarn overbeviser ikke helt live. Litt småsurt og ikke saerskilt stödig. Jeg lukter problemer i sangeteknikken. Eller nervösitet.

Rona fra Albania har mye bedre styling enn i den nasjonale finalen. Hun er veldig flink.

Edited by JuliaS, 26 April 2012 - 01:33 PM.

#5 Solsikken

Solsikken

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 602 posts

Posted 26 April 2012 - 01:39 PM

Ble positivt overrasket over San Marino , faktisk. Hun så ut til å kose seg veldig og mengden som var der var jo helt med de. laugh.gif

Edited by Solsikken, 26 April 2012 - 01:43 PM.

#6 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,429 posts

Posted 26 April 2012 - 01:44 PM

Jeg vet ikke om noen husker (eller vil huske engang) den lille kjoledebatten som jeg startet angående klaerne til tenårsjentene i MGP.

Nå hvis vi ser på unge jentene her, Iris fra Belgia og Eva fra Slovenia, er det åpenbart at de har mer på seg enn stakkars Malin hadde. Her har de husket den universelle "never double" -reglen for offentlige anlendninger (ikke vis mye hud både i overkroppen og underkroppen).

Jeg synes det hadde vaert utenkelig å kaste den unge Malin foran sånt publikum kledd som hun var i MGP. Men MGP har jo ingenting med denne tråden å gjöre så jeg er ferdig nå. smile.gif

#7 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,429 posts

Posted 26 April 2012 - 09:56 PM

Fortsetter.

Moldova sparer oss fra ridedansen. Det er jo godt. Han har en bra stemme.

Oj da. Sveits ser og hörer bedre ut enn jeg trodde. God energi og vokalen er ikke så verst, selv om jeg fremdeles synes den er litt "bjaffende". Engelskuttalen forstyrer ikke så mye her.

blink.gif Neiiiiiiiiiiiiiiii. Sofi fra Bulgaria, neiii. Hva har du på deg?? Du var så classy för. Jeg er helt sjokka.

Godt at Finlands Pernilla har droppet danseren.

For en stemme denne gutten fra Lithuania har!! Jeg tror han kan overraske, selv om låten er så intetsigende.

Sabina fra Aserbajdsjan klarer å synge veldig lavt for en kvinne.

Jeg kunne like Pastora fra Spania, men har ett problem med den vulgaere stilen hennes. Hun leverer.

Jada. Det gode gamle galskapet til Jedward fungerer bedre på scenen enn på videoen.

Godt at Nederlands Joan er ferdig med karnivalen og har bare en fjaer i håret.

Edited by JuliaS, 26 April 2012 - 09:59 PM.

#8 SirCliff

SirCliff

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 112 posts

Posted 26 April 2012 - 10:31 PM

Sitat(JuliaS @ 26.04.12 - 21:56) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg kunne like Pastora fra Spania, men har ett problem med den vulgaere stilen hennes.

??? blink.gif blink.gif blink.gif

Hva i alle DAGER skal dette bety? Unnskyld at jeg sier det, men det virker som du har noen helt syke kriterier på dette området.

Skal artistene opptre i burka for at du skal bli fornøyd, eller hva? rolleyes.gif

#9 Toppboy

Toppboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,226 posts

Posted 26 April 2012 - 10:37 PM

Sitat(AlexanderMG @ 25.04.12 - 13:38) <{POST_SNAPBACK}>

Haha, så sykt enig. Så fullstendig teit ut der hun sto og vrikka seg som om hun var på aerobic. Håper virkelig de før 0 poeng i semien, det har vel ikke skjedd siden semifinalene ble innført. Men det er fullt fortjent blink.gif

#10 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,429 posts

Posted 26 April 2012 - 10:37 PM

Sitat(SirCliff @ 26.04.12 - 23:31) <{POST_SNAPBACK}>
??? blink.gif blink.gif blink.gif

Hva i alle DAGER skal dette bety? Unnskyld at jeg sier det, men det virker som du har noen helt syke kriterier på dette området.

Skal artistene opptre i burka for at du skal bli fornøyd, eller hva? rolleyes.gif

Gidder ikke å ta diskusjon om dette. Jeg går ikke rundt å sier til folk at de har feile kriterier. Jeg opplever ting på min måte, og på disse forumene har jeg jo lov å si det fra, ikke sant? Er det ikke meninga?

Jeg kler meg ikke i sekk eller i burka og forventer ikke at andre skulle gjöre det. Det finns jo ting i mellom vet du... Jeg er en normal 30+årig kvinne som fölger med i mote.

Edited by JuliaS, 26 April 2012 - 10:40 PM.

#11 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 26 April 2012 - 10:54 PM

Sitat(Toppboy @ 26.04.12 - 22:37) <{POST_SNAPBACK}>
Haha, så sykt enig. Så fullstendig teit ut der hun sto og vrikka seg som om hun var på aerobic. Håper virkelig de før 0 poeng i semien, det har vel ikke skjedd siden semifinalene ble innført. Men det er fullt fortjent blink.gif

Åjoda, det skjedde som bare det med Piero Esteriore og hans grufulle Celebrate. wink.gif

Edited by eric82oslo, 26 April 2012 - 10:55 PM.

#12 jodlebirger2

jodlebirger2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,366 posts

Posted 27 April 2012 - 12:20 AM

Sitat(JuliaS @ 26.04.12 - 21:37) <{POST_SNAPBACK}>
Gidder ikke å ta diskusjon om dette. Jeg går ikke rundt å sier til folk at de har feile kriterier. Jeg opplever ting på min måte, og på disse forumene har jeg jo lov å si det fra, ikke sant? Er det ikke meninga?

Jeg kler meg ikke i sekk eller i burka og forventer ikke at andre skulle gjöre det. Det finns jo ting i mellom vet du... Jeg er en normal 30+årig kvinne som fölger med i mote.

Jeg synes også at hun er vulgær... og det har ingenting med klesvalget hennes å gjøre, men et eller annet med måten hun synger på, og ter seg ellers.... Jeg liker ikke Spania i det hele tatt, første gangen jeg hørte den syntes jeg at den var ok, men det var før jeg hørte mange andre låter... Jeg synes det blir mye skriking og ull, og bare sånn se hvor flink jeg er til å synge.... og lite sjel.. Man hører nesten bare tittelen på sangen, og ikke noe mer.

Ble heller ikke så veldig imponert over hverken Slovenia eller Portugal... Nå hadde jeg litt vanskelig med å høre Portugal, den videoen var ekstra støyete. Eva Boto fra Slovenia skriker litt på de høye tonene og jeg hører det kan bli falskt... Jeg synes at Azerbaijan var fremført best av balladene.

Hmmm Jeg synes at Sveits høres verre ut enn jeg trodde jeg, og jeg begynner å tvile på om de går til finalen.
Makedonia tror jeg blir bra, den damen har stemme og kan løfte en litt merkelig låt.
Moldova høres ok ut.

Jeg tror at Hellas ikke sang live. Hvis hun gjorde det, så må jeg nok innse at Hellas kommer til å gjøre det bra i år også -selv om jeg synes sangen er fryktelig billig.
hmmm Nederland er jeg litt redd for... her ser og høres det ok ut, men når denne indianerstaffasjen blir rigget til for fullt.... fare for at de høye tonene kan bli litt skjærende. hmmm...

Ellers er San Marino årets virkelige "kalkun".... Jøje meg, den falt mange hakk i liveversjon i forhold til videoen. Valentina med kor, prøver desperat på slik dansing som gjorte Britney Spears poppis for mer enn 13 år siden, den gang Britney var en 17 år gammel jentunge. Det hele blir statisk og merkelig, og Valentina ser ut, og er, altfor gammel til slik dans som gjerne kunne vært fremført av en tiåring med hoppetau foran speilet. Årets tragi-komiske innslag.

Østerrikes bidrag blir virkelig bra i forhold til San Marino. Jeg synes forøvrig at Østerrike fenget litt her jeg, og det kan kanskje overraske... Problemet er at Østerrike har lite gode naboer... Men de tar iallefall ikke medaljen for årets verste... og vi har jo Montenegro til å glede oss til i live versjon og.
Lithauen: fantastisk stemme på gutten. Den kan kanskje bli årets overraskelse???

Ellers var jeg ikke så opptatt av klærne til artistene, for de har helt sikkert på seg andre klær under ESC om akkurat en måned!!! smile.gif Framføringene kan også høres annerledes ut i esc, for jeg er usikker på om alle sang live, og så var det veldig vanskelig å høre pga. støy på videoene.
Takk for linken til videoene!

Edited by jodlebirger2, 27 April 2012 - 12:22 AM.

#13 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 27 April 2012 - 12:27 AM

Sitat(jodlebirger2 @ 27.04.12 - 00:20) <{POST_SNAPBACK}>
Ble heller ikke så veldig imponert over hverken Slovenia eller Portugal... Nå hadde jeg litt vanskelig med å høre Portugal, den videoen var ekstra støyete. Eva Boto fra Slovenia skriker litt på de høye tonene og jeg hører det kan bli falskt... Jeg synes at Azerbaijan var fremført best av balladene.

De høye tonene hennes er helt fine de, de lave tonene derimot...de bare skriker og skingrer i ørene mine. Synes så synd på henne når hun må synge de basstonene som ikke passer hennes stemme i det hele tatt. Resultatet blir skikkelig stygt. tongue.gif

#14 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 27 April 2012 - 12:33 AM

Sitat(jodlebirger2 @ 27.04.12 - 00:20) <{POST_SNAPBACK}>
Framføringene kan også høres annerledes ut i esc, for jeg er usikker på om alle sang live, og så var det veldig vanskelig å høre pga. støy på videoene.

Enig med deg dessverre. sad.gif
Takk for det, det var det minste jeg kunne gjøre. smile.gif Var litt overrasket over at ingen hadde tatt tak i dette temaet allerede. laugh.gif Leste at CNN for første gang hadde dekket arrangementet i år! smile.gif

#15 JThue

JThue

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,189 posts

Posted 27 April 2012 - 04:44 AM

Interessante greier. Alt fra fullt sceneoppsett til enkeltpersoner og alt fra helt live til HELT playback.

Sistnevnte gjorde det umulig å bedømme San Marino og Romania, rent bortsett fra at det ser ut som San Marino absolutt ikke er på vei i riktig retning hva sceneshow angår. Men kanskje de toner det ned når hun faktisk skal synge i Baku?

Her var det mange som datt litt igjennom når de ble alene på scenen og skulle synge live uten et svært lysshow. Lettest å nevne de som imponerte: SINPLUS. Hører han har skjerpet uttalen sin, og det er jo bra. Dessuten står de i så enormt positiv kontrast til Compact Disco, som på sin side ikke viser noen tegn til bedring der de er svakest.

Den andre store vinneren for meg var Kaliopi. Hun så forfriskende levende ut kontra sangpresentasjonen hjemme og i videoen, og var enormt stødig på scenen.

Var noen flere som klarte seg bra og(først og fremst damene), men de nevnte to stakk seg helt klart ut.

#16 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 27 April 2012 - 06:34 AM

Jeg angrer litt på at jeg ikke stemte på Sveits nå. smile.gif

Men en av mine store favoritter, etter de jeg alt har nevnt, deriblant Makedonia og Albania, er helt klart Tyrkia! smile.gif

#17 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 8,467 posts

Posted 27 April 2012 - 07:36 AM

Albania - ingen over, ingen ved siden.
Rona Nishliu er utvilsomt årets beste vokalist.

#18 Toppboy

Toppboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,226 posts

Posted 27 April 2012 - 07:51 AM

Sitat(eric82oslo @ 26.04.12 - 22:54) <{POST_SNAPBACK}>
Åjoda, det skjedde som bare det med Piero Esteriore og hans grufulle Celebrate. wink.gif

Ah, hadde fortrengt det der tongue.gif

Gikk jo ikke særlig bra for Daria fra Kroatia i fjor heller. Så ikke mye å feire der altså wink.gif

#19 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 27 April 2012 - 09:04 AM

Sitat(Toppboy @ 27.04.12 - 07:51) <{POST_SNAPBACK}>
Gikk jo ikke særlig bra for Daria fra Kroatia i fjor heller. Så ikke mye å feire der altså wink.gif

Det gjelder som regel et evig bud om ikke å ta gledene på forskudd. biggrin.gif Og i alle fall ikke å feire åpenlyst. tongue.gif

#20 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,429 posts

Posted 27 April 2012 - 09:29 AM

Sitat(jodlebirger2 @ 27.04.12 - 01:20) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg synes også at hun er vulgær... og det har ingenting med klesvalget hennes å gjøre, men et eller annet med måten hun synger på, og ter seg ellers.... Jeg liker ikke Spania i det hele tatt, første gangen jeg hørte den syntes jeg at den var ok, men det var før jeg hørte mange andre låter... Jeg synes det blir mye skriking og ull, og bare sånn se hvor flink jeg er til å synge.... og lite sjel.. Man hører nesten bare tittelen på sangen, og ikke noe mer.

Du har noe der. Det er sikkert seldent sånn opplevelse av en person skyldes egentlig bare klaer.

Sitat(jodlebirger2 @ 27.04.12 - 01:20) <{POST_SNAPBACK}>
så var det veldig vanskelig å høre pga. støy på videoene.

For et bråk det var der. Hörte folk ikke på musikken? Det var sikkert mange som hadde komt bare for å feste.

Vil også takke trådstarteren for min del! smile.gif

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users