Jump to content

Photo

Noen IRC-kanaler for ESC?

• Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Jetro

Jetro

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,301 posts

Posted 22 April 2012 - 05:48 PM

Som er aktive/populære? Nettverk spiller ingen rolle. smile.gif

Norsk, engelsk, dansk eller svensk.

Edited by Jetro, 22 April 2012 - 05:48 PM.

#2 harlekin

harlekin

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 13,685 posts

Posted 22 April 2012 - 05:57 PM

Tar meg av og til i å savne IRC. Brukte det mye på 90-tallet.
Trodde nesten ikke det eksisterte lenger.....

#3 Chrysalis714

Chrysalis714

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,402 posts

Posted 22 April 2012 - 06:22 PM

IRC vet jeg null niks nada om, men jeg vet at det ofte er folk på chatten hos oss på escNorge. Alle er hjertelig velkomne inn dit for en hyggelig ESC-prat.

På lørdag (28. april) skal vi ha 2005-aften. Da skal vi pløye oss gjennom 2005-finalen i fellesskap og diskutere, kommentere, dømme etc, poenggivning 1-8, 10 og 12 i ekte ESC-ånd. Bli med og sørg for at favoritten DIN vinner!

Kom inn til oss da vel!

laugh.gif

#4 Jetro

Jetro

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,301 posts

Posted 22 April 2012 - 07:00 PM

IRC er det absolutt beste chatteprogrammet, om man kan kalle det det. At folk bruker Facepiss til å snakke er ganske lugubert.

Sitat(Chrysalis714 @ 22.04.12 - 17:22) <{POST_SNAPBACK}>
IRC vet jeg null niks nada om, men jeg vet at det ofte er folk på chatten hos oss på escNorge. Alle er hjertelig velkomne inn dit for en hyggelig ESC-prat.

På lørdag (28. april) skal vi ha 2005-aften. Da skal vi pløye oss gjennom 2005-finalen i fellesskap og diskutere, kommentere, dømme etc, poenggivning 1-8, 10 og 12 i ekte ESC-ånd. Bli med og sørg for at favoritten DIN vinner!

Kom inn til oss da vel!

laugh.gif

Er den IRC-basert? Hvis ikke, bør det gjøres til det umiddelbart, slik at man ikke trenger bruke en nettleser for å tjatte. Jeg finner ikke link til chaten på siden deres...

#5 Chrysalis714

Chrysalis714

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,402 posts

Posted 22 April 2012 - 07:13 PM

Om den er IRC-basert... Hehe... Det var ille feil person å spørre... Teknisk innsikt - det var det genet Gud glemte hos meg! tongue.gif

Du må registrere deg og logge inn. Da får du opp chat som et valg. Ikke farlig å registrere seg. Vi har det ille hyggelig altså! Og du må gjerne kalle deg Jetro der også. Ikke noe krav om fullt navn for allment innsyn, hehe.

biggrin.gif

#6 harlekin

harlekin

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 13,685 posts

Posted 22 April 2012 - 07:57 PM

IRC er genialt ved at en kan følge flere temaer samtidig :-)

#7 Jetro

Jetro

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,301 posts

Posted 24 May 2012 - 08:53 AM

Jeg gjennoppliver denne.

Det hadde vært midt i blinken om vi hadde en IRC-kanal å samle oss om, så kan vi skrive der og lese hverandres kommentarer fortløpende, mens programmet går, istedenfor å sjekke alle de tusen emnene på forumet ved å trykke "Oppdater".

Dette er svært enkelt, det kan gjøres slik:

- Gå inn på: http://webchat.quakenet.org/

- Velg ønsket brukernavn, engelske bokstaver (og legg gjerne til et tall eller understrek om du ikke har et så originalt nick)

- I "Channels" skriver du #mgp

Du er inne! Jeg tok bare #mgp for moro skyld, og ser det er ingen der inne nå, så tror ingen eier den kanalen.

Det hadde vært superheftig om vi kunne samlet oss der inne i kveld! smile.gif Det er superenkelt. Boksen til høyre viser hvilke brukere som er inne.

Og husk, ikke stikk etter 2 min. fordi det er ingen som sier noe der. IRC er lurking til tider.

Edited by Jetro, 24 May 2012 - 08:54 AM.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users