Jump to content

Photo

Adresse Baku

• Please log in to reply
486 replies to this topic

#301 Jetro

Jetro

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,300 posts

Posted 07 May 2012 - 03:26 PM

Stokstad sa at det var lov i det angre programmet! Skjønt, det ble vel bare gitt én nuller i det første programmet, og da mener jeg de sa at man kunne gi 1–12.

Konklusjon: Antar 0 er lov.

Det ble teit å konkludere med en antagelse, men.

Edited by Jetro, 07 May 2012 - 03:27 PM.

#302 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 07 May 2012 - 07:54 PM

Sitat(Malene @ 07.05.12 - 13:27) <{POST_SNAPBACK}>
Keith nevnte at det var litt tullete av Erik å gi et poeng for googling, ett for gaggling og ett for giggling. Det er det jo, men jeg tror det er for å unngå å rett og slett gi null til for mange bidrag. Var mange nullere ute og gikk fra Christer og Jan Fredrik på lørdag. Og siden Eriks jobb ellers er å være programleder i underholdningsprogrammer,så gjorde han det nok for å løfte stemningen slik at dette Facebook-bidraget ikke fikk totalslakt. For det er jo ikke for å sable ned bidrag man har dette før-programmet, det er for å underholde.

Sant det. Jeg ble vel bare så forargret over at denne usaklige poengmetoden ga San Marino tre poeng, mens de sveitsiske brødrene bare fikk ett hver og altså fikk lavere poengsum enn dette makkverket som er enda dårligere enn Shake it up, sekerim. De burde vært sist, sist, SIST!!! laugh.gif Men det blir de jo i Baku, så jeg kan nok bare ta det med ro...

#303 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 07 May 2012 - 08:04 PM

Sitat(Keith Timmons @ 07.05.12 - 19:54) <{POST_SNAPBACK}>
Sant det. Jeg ble vel bare så forargret over at denne usaklige poengmetoden ga San Marino tre poeng, mens de sveitsiske brødrene bare fikk ett hver og altså fikk lavere poengsum enn dette makkverket som er enda dårligere enn Shake it up, sekerim. De burde vært sist, sist, SIST!!! laugh.gif Men det blir de jo i Baku, så jeg kan nok bare ta det med ro...

Hvis det blir lapdance som Per lovte, så kan det jo tenkes at grisene fra Greece blir over seg av begeistring og stemmer som bare det. laugh.gif I så fall kan det jo tenkes at sisteplassen kan ryke. tongue.gif

#304 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 07 May 2012 - 08:05 PM

Sitat(Keith Timmons @ 07.05.12 - 19:54) <{POST_SNAPBACK}>

laugh.gif Husk å puste med magen. wink.gif
Jeg velger å kose meg med programmene istedet for å bry meg særlig om hvilke poeng som blir gitt. Trenger ikke den aggresjonen. tongue.gif

#305 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 07 May 2012 - 08:13 PM

Sitat(Malene @ 07.05.12 - 20:05) <{POST_SNAPBACK}>
laugh.gif Husk å puste med magen. wink.gif
Jeg velger å kose meg med programmene istedet for å bry meg særlig om hvilke poeng som blir gitt. Trenger ikke den aggresjonen. tongue.gif

Enig. Etter at Azerbaijan vant fra fjorårets sterke finalefelt, er det svært lite som kan sjokkere meg lengre. wink.gif

Sier jeg nå da, inntil jeg står der måpende foran TV-skjermen når tirsdagskvelden den 22. mai kommer og de østerriske gutta har stjålet den siste finalebilletten som Ivi skulle ha hatt. ohmy.gif Men det skjer jo ikke, Allah forby! laugh.gif

#306 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 07 May 2012 - 08:27 PM

Sitat(eric82oslo @ 07.05.12 - 20:13) <{POST_SNAPBACK}>
Enig. Etter at Azerbaijan vant fra fjorårets sterke finalefelt, er det svært lite som kan sjokkere meg lengre. wink.gif

Sier jeg nå da, inntil jeg står der måpende foran TV-skjermen når tirsdagskvelden den 22. mai kommer og de østerriske gutta har stjålet den siste finalebilletten som Ivi skulle ha hatt. ohmy.gif Men det skjer jo ikke, Allah forby! laugh.gif

Jeg fikk noen syke flashbacks i morges om at 2011 egentlig var veldig lik 1989. Sverige ble nr 3, jeg heiet på Danmark, og et østeuropeisk land vant for første gang, helt ut av det blå, med en låt som ingen husker. Betyr det i så fall at 2012 blir lik 1990 også? Jeg heier jo litt på Nederland faktisk, akkurat som da. En av mine andre favoritter fikk startnummer 1 (Spania 90/Storbritannia 12). Og vinneren var en dårlig rockete låt som gjorde meg fly forbanna. I så fall vinner vel Slovakia i år? laugh.gif

#307 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 07 May 2012 - 08:35 PM

Sitat(Keith Timmons @ 07.05.12 - 20:27) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg fikk noen syke flashbacks i morges om at 2011 egentlig var veldig lik 1989. Sverige ble nr 3, jeg heiet på Danmark, og et østeuropeisk land vant for første gang, helt ut av det blå, med en låt som ingen husker. Betyr det i så fall at 2012 blir lik 1990 også? Jeg heier jo litt på Nederland faktisk, akkurat som da. En av mine andre favoritter fikk startnummer 1 (Spania 90/Storbritannia 12). Og vinneren var en dårlig rockete låt som gjorde meg fly forbanna. I så fall vinner vel Slovakia i år? laugh.gif

Da blir det vel heller Makedonia får jeg håpe. tongue.gif Men hun er vel for gammel til å tiltrekke seg tenåringsstemmer. rolleyes.gif

Morsomt at du nevner det. Jeg drømte faktisk om ESC i natt for første gang noensinne, som jeg kan huske. ohmy.gif Skjedde ikke så fryktelig mye, var bare Loreen som sang egentlig. Men gud hjelpe meg, fikk skikkelig gåsehud og satt der helt målløs, for en stemme!! mellow.gif Jeg var helt solgt og tenkte at nå kan jeg bare slappe av, ta det helt med ro og kose meg med den forekommende seieren til Sverige. biggrin.gif Og et par minutter etterpå så våknet jeg. tongue.gif

#308 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 07 May 2012 - 08:51 PM

Sitat(eric82oslo @ 07.05.12 - 20:35) <{POST_SNAPBACK}>
Da blir det vel heller Makedonia får jeg håpe. tongue.gif Men hun er vel for gammel til å tiltrekke seg tenåringsstemmer. rolleyes.gif

Morsomt at du nevner det. Jeg drømte faktisk om ESC i natt for første gang noensinne, som jeg kan huske. ohmy.gif Skjedde ikke så fryktelig mye, var bare Loreen som sang egentlig. Men gud hjelpe meg, fikk skikkelig gåsehud og satt der helt målløs, for en stemme!! mellow.gif Jeg var helt solgt og tenkte at nå kan jeg bare slappe av, ta det helt med ro og kose meg med den forekommende seieren til Sverige. biggrin.gif Og et par minutter etterpå så våknet jeg. tongue.gif

Det høres ut som en fin drøm smile.gif Jeg har totalt resignert jeg også. Jeg har ingen tro på eller forventning om at Italia eller noen andre skal komme og ta seieren fra Loreen. Jeg fikk festet litt fra meg i helgen, sammen med folk som både er ESC-fans og ganske anti, men alle var skjønt enige om at Euphoria var noe helt spesielt. "Å, er det den?! Er den med i Grampri?" Tilfeldigvis ble det også slik at det er disse samme menneskene jeg skal se finalen sammen med i år, så nå kliner vi til med svenske flagg og Ramlösa for alle pengene laugh.gif Loreen er så herlig at jeg virkelig håper hun vinner. Leste forresten et intervju med henne i VG. Sympatisk dame.

#309 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 07 May 2012 - 08:55 PM

Sitat(Keith Timmons @ 07.05.12 - 20:51) <{POST_SNAPBACK}>
Det høres ut som en fin drøm smile.gif Jeg har totalt resignert jeg også. Jeg har ingen tro på eller forventning om at Italia eller noen andre skal komme og ta seieren fra Loreen. Jeg fikk festet litt fra meg i helgen, sammen med folk som både er ESC-fans og ganske anti, men alle var skjønt enige om at Euphoria var noe helt spesielt. "Å, er det den?! Er den med i Grampri?" Tilfeldigvis ble det også slik at det er disse samme menneskene jeg skal se finalen sammen med i år, så nå kliner vi til med svenske flagg og Ramlösa for alle pengene laugh.gif Loreen er så herlig at jeg virkelig håper hun vinner. Leste forresten et intervju med henne i VG. Sympatisk dame.

Ramlösa sier du? biggrin.gif Høres ut som en edruelig fest. cool.gif

Takk for at du delte intervjuet. wink.gif

Edited by eric82oslo, 07 May 2012 - 08:55 PM.

#310 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 07 May 2012 - 09:03 PM

Sitat(eric82oslo @ 07.05.12 - 20:55) <{POST_SNAPBACK}>
Ramlösa sier du? biggrin.gif Høres ut som en edruelig fest. cool.gif

Huff ja, det ble nok vin i helgen. wacko.gif På viktige kvelder må man være klar i hodet! biggrin.gif

#311 alfiboy

alfiboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,389 posts
  • Interests:MGP
    MF
    ESC
    Reiser
    film
    Musikk
    Interiør
    Matlaging
    Svømming

Posted 07 May 2012 - 10:42 PM

Et fint intervju med Loreen der hun skryter av toojis låt og et fint intervju med Tooji der han takker for å bli sammenliknet med Eric Saade.

To sympatiske artister i årets Baku starfelt som forhåpentligvis begge kommer på pallen....

#312 JThue

JThue

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,189 posts

Posted 08 May 2012 - 02:42 AM

Se her ja, nå hadde de rettet på så og si alt som var gale ved første program. Og det var derfor eg klaget: fordi potensialet var så vanvittig åpenbart. Langt bedre regi både av samtaler og videoer, og langt mer naturlig feel på samtalene. Vips ble Adresse en konkurrent til den finske, selv om de strengt tatt er programmer fra to forskjellige sjangre. Inför blir en ettertanke.

Eg tror det første showet gikk på en tirsdag nesten som en bevisst generalprøve. Eller i det minste at de ikke tok det første showet så veldig seriøst når det ikke var på en lørdag.

Eg fikk pusteproblemer av latteranfallet eg fikk av Falcks sjåvinist(blondine?)-vits der mot slutten, ikke minst fordi han ikke hadde sagt noe som helst morsomt tidligere i programmene for så å levere noe så bombastisk og hysterisk vittig noe. Bakoversveis.

Flott å se Euro-Neuro bli verdsatt også her. Eg liker den mer og mer.

Flaut at ingen i det minste nevnte at San Marinos låt er ment å være parodisk, men heller ikke annet å forvente når brorparten av panelet ikke engang er istand til å begripe vinklingen til Latvia.

Eg synes det er greit at Sundnes sier lite når de er så mange - noen må jo ha den rollen og. Alle bidro positivt i program to, og eg synes det stort sett var minst en av dem som klarte påpeke det genuint viktigste, enten positivt eller negativt, ved hver låt. Selv om det er mye fjas for underholdningens skyld kommer og de viktige poengene igjennom.

Edited by JThue, 08 May 2012 - 02:43 AM.

#313 Jetro

Jetro

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,300 posts

Posted 08 May 2012 - 03:41 AM

Sitat(JThue @ 08.05.12 - 01:42) <{POST_SNAPBACK}>
Flaut at ingen i det minste nevnte at San Marinos låt er ment å være parodisk

Hva... får deg til å tro det? mellow.gif

#314 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 08 May 2012 - 03:43 AM

Sitat(Jetro @ 08.05.12 - 03:41) <{POST_SNAPBACK}>

Googling gaggling giggling? biggrin.gif

#315 Jetro

Jetro

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,300 posts

Posted 08 May 2012 - 03:46 AM

Selv om Ralph Siegel selv kommer og sier det var parodi/satire/ironi tror jeg ikke noe på det. Det er et desperat ro-forsøk for mange elendige tekster.

#316 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 08 May 2012 - 03:51 AM

Sitat(Jetro @ 08.05.12 - 03:46) <{POST_SNAPBACK}>
Selv om Ralph Siegel selv kommer og sier det var parodi/satire/ironi tror jeg ikke noe på det. Det er et desperat ro-forsøk for mange elendige tekster.

Men han har ikke vært involvert i teksten.

#317 Jetro

Jetro

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,300 posts

Posted 08 May 2012 - 03:56 AM

Ok. Men om han ikke hadde greie på hva han skrev melodi til, er det likefullt hans skyld at han ble med på noe så nedrig.
Kanskje han ikke hadde peiling på hva han gjorde da han skrev melodien til Sveits 06 heller? Begge melodiene suger iallfall. Jeg vil egentlig ikke kaste bort mer tid på San Marinos låt...

#318 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 08 May 2012 - 04:00 AM

Sitat(Jetro @ 08.05.12 - 03:56) <{POST_SNAPBACK}>
Ok. Men om han ikke hadde greie på hva han skrev melodi til, er det likefullt hans skyld at han ble med på noe så nedrig.
Kanskje han ikke hadde peiling på hva han gjorde da han skrev melodien til Sveits 06 heller? Begge melodiene suger iallfall. Jeg vil egentlig ikke kaste bort mer tid på San Marinos låt...

Det må du jo under semifinalen. biggrin.gif

Se heller på det fra den positive synsvinkelen; uten denne hadde vi i alle fall vært en Facebook-låt fattigere! cool.gif

#319 JThue

JThue

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,189 posts

Posted 08 May 2012 - 01:23 PM

Sitat(Jetro @ 08.05.12 - 03:41) <{POST_SNAPBACK}>

Tja, at en førtiåring spiller dum fjortis i videoen, at denne dumme fjortisen med begeistring synger om å date hotte menn som i en boble viser seg å være gamlinger, at aaaaaalle elsker en, at det er såååå fantastisk å slippe måtte gå ut og treffe folk på ordentlig, og alt vil bli bra så lenge man bare logger inn... Visst er det desperat og ikke noe morsomt, men når hele panelet(bortett fra Jamtegård) gir den lite poeng fordi de synes den er DÅRLIG reklame for Facebook, ja da snakker vi paradoks når hele sangen åpenbart er et stikk mot Facebook, eller i beste fall et forsøk på en selvironi som skal representere hele Europa - at alle skal sitte og kjenne seg igjen i alt det dumme hun jenten foretar seg og le oppgitt over hvor dumme vi er som er så hekta på FB og få oss en god latter sammen, typ avslutningen på en Full House-episode.

Eg trodde SM ville gjøre det dårlig nettopp fordi store deler av publikum vil føle den som mobbing - at SM hadde feilvurdert hvor klare publikum var for å spøke med dette relativt personlige temaet(TOO SOON!!!!), men nå lurer eg på om den vil få mobbe i fred og heller gjøre det dårlig på grunn av sine øvrige svakheter.

Edited by JThue, 08 May 2012 - 01:24 PM.

#320 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 8,458 posts

Posted 12 May 2012 - 02:35 PM

Sitat(KingCreole @ 02.05.12 - 07:23) <{POST_SNAPBACK}>
ADRESSE BAKU 3:4 (LØR 12/5):
Hviterussland, Bosnia, Bulgaria, Kroatia, Estland, Makedonia, Georgia, Litauen, Malta.

I kveld blir det i alle fall bedre tid til å vise lengre utdrag av bidragene. De gikk gjennom 13 sist, i de to siste programmene blir det bare 9. smile.gif

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users