Jump to content

Photo

Adresse Baku

• Please log in to reply
486 replies to this topic

#281 Jetro

Jetro

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,162 posts

Posted 07 May 2012 - 12:31 AM

Sitat(JuliaS @ 06.05.12 - 23:13) <{POST_SNAPBACK}>
Hmm. Jeg tror jeg må se dette om igjen og sjekke hvis jeg hörte riktig. Jeg refererer til det at Marte sa at reisen til Baku kunne vaere den siste reisen til noen av dem. Eller jeg tror hun sa det. Jeg hörer feil noen gang, norsken min er ikke perfekt.

Det stemmer, hun sa det. Jeg synes det var herlig frekt sagt biggrin.gif

#282 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,406 posts

Posted 07 May 2012 - 12:40 AM

Sitat(eric82oslo @ 07.05.12 - 01:26) <{POST_SNAPBACK}>
Ingen skal få kritisere vr kjære Marte Stokstad - hun er vår hellige ku. biggrin.gif

Haha. biggrin.gif Nå for å gjöre opp skal jeg si at jeg synes panelen i Adresse Baku er mer interessant å höre på enn den i Inför ESC (bortsett fra Thomas Lundin).

Edited by JuliaS, 07 May 2012 - 12:46 AM.

#283 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 07 May 2012 - 12:41 AM

Linda Eide er jo showets ubestridte superstjerne. Ingen av de andre kommer noe i nærheten. men jeg synes også at Eric er morsom (ja fremfor alt skikkelig morsom), og at Marianne igjen virker godt forberedt og genuint interessert i å ta steget opp i den anerkjente sfæren. Per er jo Norges HoD og bør av åpenbare grunner sikkert ligge litt lavt. Han er jo ganske rund i sine uttalelser. Chrsiter Falck virker nå bare sur og irritert for at han har sagt ja til å være med på dette. Han bør absolutt byttes ut neste år. Jan Fredrik er morsom, men jeg synes ikke det virker som han helt skjønner greia med ESC. Det er forskjell på Idol og Eurovision altså. Men det er fint at han er positiv (stort sett). Marthe er en fryd å se på, som vanlig. Jeg liker heller ikke at de innretter poengene etter hverandre, men det funker jo som en påminner om at vi absolutt ikke må ta disse poengene seriøst i det hele tatt. Å gi ett poeng for googling, ett for giggling, og ett for gaggling er bare hinsides teit. Men alt i alt okay underholdning.

#284 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,406 posts

Posted 07 May 2012 - 12:44 AM

Sitat(Keith Timmons @ 07.05.12 - 01:41) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg liker heller ikke at de innretter poengene etter hverandre, men det funker jo som en påminner om at vi absolutt ikke må ta disse poengene seriøst i det hele tatt.

Enig i begge.

#285 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,144 posts

Posted 07 May 2012 - 07:24 AM

Sitat(JuliaS @ 07.05.12 - 00:13) <{POST_SNAPBACK}>
Hmm. Jeg tror jeg må se dette om igjen og sjekke hvis jeg hörte riktig. Jeg refererer til det at Marte sa at reisen til Baku kunne vaere den siste reisen til noen av dem. Eller jeg tror hun sa det.

Hun sa det. Og det var omtrent kveldens morsomste replikk. Jeg lo høyt av den. Mye av det som blir sagt må vi ikke finne på å ta alvorlig.

#286 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,785 posts

Posted 07 May 2012 - 07:43 AM

Sitat(Malene @ 07.05.12 - 07:24) <{POST_SNAPBACK}>
Hun sa det. Og det var omtrent kveldens morsomste replikk. Jeg lo høyt av den.

Og hvis det skulle skje i virkeligheten så har de (dessverre) et par reserver som kan steppe inn.... rolleyes.gif

#287 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,144 posts

Posted 07 May 2012 - 08:04 AM

Sitat(KingCreole @ 07.05.12 - 07:43) <{POST_SNAPBACK}>
Og hvis det skulle skje i virkeligheten så har de (dessverre) et par reserver som kan steppe inn.... rolleyes.gif

Et utømmelig lager av babushkaer altså? Som disse dukkene man åpner også er det en ny inni for hver dukke man åpner, som ser helt lik ut. tongue.gif

#288 Miss Daisy

Miss Daisy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 824 posts

Posted 07 May 2012 - 09:21 AM

Sitat(KingCreole @ 07.05.12 - 07:43) <{POST_SNAPBACK}>

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

#289 Miss Daisy

Miss Daisy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 824 posts

Posted 07 May 2012 - 09:26 AM

Sitat(JuliaS @ 07.05.12 - 00:13) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg refererer til det at Marte sa at reisen til Baku kunne vaere den siste reisen til noen av dem.

Godt jeg ikke la inn det sitatet i tråden vår med morsomme sitater da smile.gif

Jeg synes dette var ganske uskyldig moro, særlig når det ble sagt på den måten det ble gjort av Marthe Stokstad. Jeg synes de eldre damene bør tåle såpass, særlig når de selv faktisk spiller på alderen sin smile.gif

#290 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,406 posts

Posted 07 May 2012 - 10:33 AM

Sitat(Miss Daisy @ 07.05.12 - 10:26) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg synes dette var ganske uskyldig moro, særlig når det ble sagt på den måten det ble gjort av Marthe Stokstad. Jeg synes de eldre damene bør tåle såpass, særlig når de selv faktisk spiller på alderen sin smile.gif

Jeg vet at hun ikke mente det på en dålig måte og at man skulle ikke ta det på alvorlig. Grunnen til det at jeg ikke likte det er at jeg har bare blitt lei av sånne kommentarer, saerlig da de ofte kommer fra folk som faktisk mener det stygt, eller synes at babushki er for gamle for ESC. Men jeg tar det vel ikke alvorlig, skal glemme det.. smile.gif

#291 Miss Daisy

Miss Daisy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 824 posts

Posted 07 May 2012 - 10:50 AM

Sitat(JuliaS @ 07.05.12 - 10:33) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg vet at hun ikke mente det på en dålig måte og at man skulle ikke ta det på alvorlig. Grunnen til det at jeg ikke likte det er at jeg har bare blitt lei av sånne kommentarer, saerlig da de ofte kommer fra folk som faktisk mener det stygt, eller synes at babushki er for gamle for ESC. Men jeg tar det vel ikke alvorlig, skal glemme det.. smile.gif

Jeg skjønner jo også egentlig hva du mener; jeg synes selv det er altfor mye aldersdiskriminering i samfunnet!
Men akkurat i denne sammenhengen følte jeg det ikke var det det handlet om

#292 Zappa (the Viki

Zappa (the Viki

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,069 posts

Posted 07 May 2012 - 11:00 AM

Panelet imponerer ikke direkte med sin musikalske forståelse. Linda Eide er den som viser størst musikalsk forståelse foruten å være programmets store stjerne.

Kanskje derfor de i panelet på venstresiden prøvde å disse Linda i begynnelsen av programmet, -i den grad at Solbakken måtte gripe inn og minne om at dette var lørdagsunderholdning. Da skjerpet de seg heldigvis der på venstresiden, men gult kort skal de ha.

Savner vurderinger av bidragenes sjanse til å kvalifisere seg. Ikke fordi jeg tror de nødvendigvis vil treffe med sine spådommer, men for å minne folk og journalister på at bidragene faktisk må KVALIFISERE seg for å være med i finalen på lørdagen.

Men med unntak av en sjelden sur oppstart på programmet takket være dissingen av Linda der fra venstre panel-flanke, så er det jo absolutt gøy å se på. -Selv om jeg synes panelet til tider er serdeles langt ute på jordet i sine vurderinger.

Neste år håper jeg på at minst 1 (helst 2 eller 3) av paneldeltagerene har en solid musikalsk bakgrunn, og ikke bare bakgrunn som plateprater eller manager. Og Linda skal selvfølgelig være med neste år også. Hun forstår i det minste hva ESC er for noe, foruten at hun er morsom og gjør programmet artig å se på.

#293 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,406 posts

Posted 07 May 2012 - 11:03 AM

Sitat(Miss Daisy @ 07.05.12 - 11:50) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg skjønner jo også egentlig hva du mener; jeg synes selv det er altfor mye aldersdiskriminering i samfunnet!
Men akkurat i denne sammenhengen følte jeg det ikke var det det handlet om

Ja jeg er helt sikker på at hun mente det ikke sånn. Det var bare ikke morsomt hos meg nå, men det er ikke så farlig...

#294 Miss Daisy

Miss Daisy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 824 posts

Posted 07 May 2012 - 11:07 AM

Sitat(JuliaS @ 07.05.12 - 11:03) <{POST_SNAPBACK}>
Ja jeg er helt sikker på at hun mente det ikke sånn. Det var bare ikke morsomt hos meg nå, men det er ikke så farlig...

Jeg beundrer at du har dine meningers mot, JuliaS! Og at du samtidig respekterer at andre har andre meninger. Fortsett med det! Det er mange av oss her som har noe å lære av det smile.gif

#295 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,406 posts

Posted 07 May 2012 - 11:22 AM

Sitat(Miss Daisy @ 07.05.12 - 12:07) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg beundrer at du har dine meningers mot, JuliaS! Og at du samtidig respekterer at andre har andre meninger. Fortsett med det! Det er mange av oss her som har noe å lære av det smile.gif

Tusen takk Miss Daisy! smile.gif Du er veldig hyggelig.

#296 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,785 posts

Posted 07 May 2012 - 11:24 AM

Sitat(JuliaS @ 07.05.12 - 10:33) <{POST_SNAPBACK}>
Grunnen til det at jeg ikke likte det er at jeg har bare blitt lei av sånne kommentarer, saerlig da de ofte kommer fra folk som faktisk mener det stygt, eller synes at babushki er for gamle for ESC.

Ingen er for gamle for ESC hvis de har et sangtalent å vise frem. Disse har ikke det.

#297 Diskus

Diskus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 6,348 posts
  • Interests:MUSIKK!!! Mest av alt....og mer!

Posted 07 May 2012 - 12:18 PM

Sitat(Zappa (the Viki @ 07.05.12 - 11:00) <{POST_SNAPBACK}>
Neste år håper jeg på at minst 1 (helst 2 eller 3) av paneldeltagerene har en solid musikalsk bakgrunn, og ikke bare bakgrunn som plateprater eller manager.

Ja, kunne kanskje vært mer musikk-kyndighet i panelet. Synes også de burde få muligheten til å si MER hver og en. Slik som det blir når blir det liksom litt overfaltisk. Jeg liker Jan Fredrik Karlsen best.

Marthe Stokstad er flink, Men i det første programmet begynte hun også å synse om låtene. Man skal vel være nøytral som programleder?

#298 JuliaS

JuliaS

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,406 posts

Posted 07 May 2012 - 01:00 PM

Sitat(Keith Timmons @ 07.05.12 - 01:41) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg liker heller ikke at de innretter poengene etter hverandre, men det funker jo som en påminner om at vi absolutt ikke må ta disse poengene seriøst i det hele tatt.

For å unngå uönsket consensus i poengutdeling, kunne det vaere bra hvis de hadde noen slags karakterskilter, og visste dem frem akkurat når sangen er ferdig.

#299 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,144 posts

Posted 07 May 2012 - 01:27 PM

Sitat(JuliaS @ 07.05.12 - 13:00) <{POST_SNAPBACK}>
For å unngå uönsket consensus i poengutdeling, kunne det vaere bra hvis de hadde noen slags karakterskilter, og visste dem frem akkurat når sangen er ferdig.

Det gjorde de idet finske programmet, og det er en god ide. For da må de stå for de poengene de har gitt uansett hva de andre sier.
Men på den annen side,
Keith nevnte at det var litt tullete av Erik å gi et poeng for googling, ett for gaggling og ett for giggling. Det er det jo, men jeg tror det er for å unngå å rett og slett gi null til for mange bidrag. Var mange nullere ute og gikk fra Christer og Jan Fredrik på lørdag. Og siden Eriks jobb ellers er å være programleder i underholdningsprogrammer,så gjorde han det nok for å løfte stemningen slik at dette Facebook-bidraget ikke fikk totalslakt. For det er jo ikke for å sable ned bidrag man har dette før-programmet, det er for å underholde.

#300 Zappa (the Viki

Zappa (the Viki

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,069 posts

Posted 07 May 2012 - 03:04 PM

Sitat(Malene @ 07.05.12 - 13:27) <{POST_SNAPBACK}>
men jeg tror det er for å unngå å rett og slett gi null til for mange bidrag. Var mange nullere ute og gikk fra Christer og Jan Fredrik på lørdag.

Sånn apropos det: Poengskalaen er jo fra 1-12. Så da skal det vel ikke være lov å gi null? 1 er vel det laveste som er lov å gi?

Så får de godkjent null poeng når poengene for et land skal regnes sammen, eller blir null automatisk oppjustert til 1?

Noen som har kontrollregnet på det?

Edited by Zappa (the Viki, 07 May 2012 - 03:04 PM.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users