Jump to content

Photo

Adresse Baku

• Please log in to reply
486 replies to this topic

#1 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,737 posts

Posted 17 April 2012 - 08:33 PM

http://www.nrk.no/pr...r/adresse_baku/

Årets Eurovision Song Contest finner sted i Baku, Aserbajdsjan. 42 land deltar i konkurransen, og gjennom fire programmer skal et ekspertpanel gi sin dom over årets musikkbidrag. Panelet består av Erik Solbakken, Per Sundnes, Linda Eide, Jan Fredrik Karlsen, Christer Falck og Marianne Jemtegård. Programleder er Marte Stokstad.

Premiere på NRK1 tirsdag 1.mai kl.21.10. Neste program sendes på NRK1 lørdag 5.mai kl.21.30.

Det er i alle fall tydelig at NRK satser litt mer etter at de i fjor kun sendte videopresentasjoner på NRK3.
OK panel, selv om jeg ikke forstår hvorfor Marianne Jemtegård må være med der. Da hadde jeg mye heller sett Hanne Hoftun.

http://www.nrk.no/de...showtopic=95224

Edited by KingCreole, 17 April 2012 - 08:40 PM.

#2 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 17 April 2012 - 08:54 PM

Sitat(KingCreole @ 17.04.12 - 19:33) <{POST_SNAPBACK}>
OK panel, selv om jeg ikke forstår hvorfor Marianne Jemtegård må være med der. Da hadde jeg mye heller sett Hanne Hoftun.

Med Linda Eide på plass blir det bra uansett smile.gif Men jeg er enig at Marianne Jemtegård må være tidenes linselus.

#3 jodlebirger2

jodlebirger2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,868 posts

Posted 17 April 2012 - 09:05 PM

Sitat(Keith Timmons @ 17.04.12 - 19:54) <{POST_SNAPBACK}>
Med Linda Eide på plass blir det bra uansett smile.gif Men jeg er enig at Marianne Jemtegård må være tidenes linselus.

heheh... ja, enig ang. Marianne Jemtegård... Men det er jo greitt med litt kontinuitet, da - siden hun var med i oppvarmingsprogrammene til mgp-finalerundene.

Hmmm dette blir jo spennende... er ikke så avhengig av at disse programmene er vellykket nå lenger, kjenner jeg. De hadde mye mer å si før i tida, når vi ikke hadde muligheten til å se videoene på internett. Og etter at jeg fant forumet er jeg ikke sååå sugen på andres meninger heller, jeg får behovet mitt tilfredstilt her inne. Disse programmene er mer som en liten kuriositet nå... smile.gif

#4 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,737 posts

Posted 17 April 2012 - 09:20 PM

Sitat(jodlebirger2 @ 17.04.12 - 21:05) <{POST_SNAPBACK}>
heheh... ja, enig ang. Marianne Jemtegård... Men det er jo greitt med litt kontinuitet, da - siden hun var med i oppvarmingsprogrammene til mgp-finalerundene.

Hmmm dette blir jo spennende... er ikke så avhengig av at disse programmene er vellykket nå lenger, kjenner jeg. De hadde mye mer å si før i tida, når vi ikke hadde muligheten til å se videoene på internett. Og etter at jeg fant forumet er jeg ikke sååå sugen på andres meninger heller, jeg får behovet mitt tilfredstilt her inne. Disse programmene er mer som en liten kuriositet nå... smile.gif

Er ikke enig i at programmene er ubetydelige da de har et mye større nedslagsfelt enn når det gjelder diverse forum på internett.
Det er litt Jante over å disse frøken Jemtegård, men de har jo allerede Sundnes som sikkert har god oversikt over klær og moter. Og kontinuitet har man jo allerede i sistnevnte og programlederen. smile.gif

Edited by KingCreole, 17 April 2012 - 09:20 PM.

#5 Laze

Laze

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,712 posts

Posted 17 April 2012 - 09:21 PM

Hvis dette blir noe lignende Sveriges opplegg blir jeg veldig glad! smile.gif

#6 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,737 posts

Posted 17 April 2012 - 09:29 PM

En ting man kan lure på er om Jan Åge Fjørtoft ble forespurt om å også gjøre denne programleder-jobben.
Han gjorde jo en helt grei figur i forprogrammene til MGP.

#7 Toppboy

Toppboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 6,708 posts

Posted 17 April 2012 - 09:35 PM

Off, grusomt panel etter min mening. Med unntak av Solbakken. Med hun Jemtegård på plass blir det garantert masse kjolefjas. Nei, gidder ikke gi den et sjans engang. Inför all the way wink.gif

#8 OSLO/LISBOA2009

OSLO/LISBOA2009

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,584 posts

Posted 17 April 2012 - 09:57 PM

Inför er jo også fjasete da, Toppboy laugh.gif Skal gi Adresse Baku en sjanse om mulig. Tror det blir ganske Inför-aktig med en god del fjas, noe som er greit om det er noe i bunn der musikalsk. Tror Falck og Jan Fredrik bidrar til det wink.gif Og Marianne er da ikke så gal, da. Hun bidrar kanskje mest med en mindre viktig innfallsvinkel, men det blir nok helt greit ved siden av de jeg nevnte over. Tror dette blir mye bedre enn gyselige Adresse Beograd. wacko.gif Men om de kan gå så bra inn i musikken som det finske panelet, det tviler jeg på. De er for meg til nå vinnerne av pre-showene i Norden. smile.gif

Edited by OSLO/LISBOA2009, 17 April 2012 - 09:58 PM.

#9 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 17 April 2012 - 09:59 PM

Sitat(KingCreole @ 17.04.12 - 20:20) <{POST_SNAPBACK}>
Det er litt Jante over å disse frøken Jemtegård

Synes du det? Jeg disser henne ikke fordi hun tror hun er noe, jeg disser henne fordi jeg mener hun ikke er relevant. Og jeg følte heller ikke at hun hadde noe konstruktivt å komme med på MGP-showene til Fjørtoft. Hun virket kunnskapsløs og fokuserte på ting som jeg (og Diskus, kjenner jeg ham rett) ikke er så veldig opptatt av. Dog finnes det jo folk som er opptatt av disse tingene, så vi bør vel kanskje tåle å ha en barbiedokke i panelet også. Vi fikk jo tross alt Linda. Men uansett hvor mye godvilje jeg later som jeg legger til, vil Jemtegård alltid være en kilde til irritasjon for meg.

#10 Toppboy

Toppboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 6,708 posts

Posted 17 April 2012 - 10:06 PM

Sitat(OSLO/LISBOA2009 @ 17.04.12 - 21:57) <{POST_SNAPBACK}>
Inför er jo også fjasete da, Toppboy laugh.gif Skal gi Adresse Baku en sjanse om mulig. Tror det blir ganske Inför-aktig med en god del fjas, noe som er greit om det er noe i bunn der musikalsk. Tror Falck og Jan Fredrik bidrar til det wink.gif Og Marianne er da ikke så gal, da. Hun bidrar kanskje mest med en mindre viktig innfallsvinkel, men det blir nok helt greit ved siden av de jeg nevnte over. Tror dette blir mye bedre enn gyselige Adresse Beograd. wacko.gif Men om de kan gå så bra inn i musikken som det finske panelet, det tviler jeg på. De er for meg til nå vinnerne av pre-showene i Norden. smile.gif

Hehe, jeg er sikkert litt forutintatt.. Men de tidligere Adresse-programmene har vært utrolig dårlige med masse fjolling fra Sundnes og co i studio. Stort sett harselering av bidragene og null seriøsitet. Tviler på det blir så mye bedre i år. Gjengen i Inför evner hvertfall å vurdere ganske seriøst, selv om de også fjaser innomellom

#11 Solsikken

Solsikken

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 602 posts

Posted 17 April 2012 - 10:55 PM

Får vel se på Linda Eide som Adam , da... rolleyes.gif

Men det blir ikke det samme!! * Gråter et nytt verdenshav* sad.gif

#12 jodlebirger2

jodlebirger2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,868 posts

Posted 17 April 2012 - 10:56 PM

Sitat(KingCreole @ 17.04.12 - 20:20) <{POST_SNAPBACK}>
Er ikke enig i at programmene er ubetydelige da de har et mye større nedslagsfelt enn når det gjelder diverse forum på internett.
Det er litt Jante over å disse frøken Jemtegård, men de har jo allerede Sundnes som sikkert har god oversikt over klær og moter. Og kontinuitet har man jo allerede i sistnevnte og programlederen. smile.gif

Jeg tenkte egentlig på meg personlig, sånn helt egoistisk for min egendel... Jeg synes at det er veldig bra at NRK og de andre tv-stasjonene rundtom i Europa gjør slike program!! det er jo bare oss nerdene som driver på forumene, så tv har større nedslagsfelt - helt enig med deg der!! smile.gif

#13 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,091 posts

Posted 17 April 2012 - 10:58 PM

Sitat(Toppboy @ 17.04.12 - 22:06) <{POST_SNAPBACK}>
Hehe, jeg er sikkert litt forutintatt.. Men de tidligere Adresse-programmene har vært utrolig dårlige med masse fjolling fra Sundnes og co i studio. Stort sett harselering av bidragene og null seriøsitet. Tviler på det blir så mye bedre i år. Gjengen i Inför evner hvertfall å vurdere ganske seriøst, selv om de også fjaser innomellom

Jeg ser heller på Per Sundnes fjolle enn på de folka på svt.... tongue.gif

#14 Eurogroover

Eurogroover

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,165 posts
  • Interests:Musikk generelt, og Eurovision spesielt...

Posted 17 April 2012 - 11:00 PM

Jippi!!! Digger ho Eide biggrin.gif Solbakken er jeg forøvrig også fan av, så dette kan bli bra. So far so good, NRK!

#15 harlekin

harlekin

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 12,971 posts

Posted 17 April 2012 - 11:00 PM

Sitat(KingCreole @ 17.04.12 - 19:33) <{POST_SNAPBACK}>
http://www.nrk.no/pr...r/adresse_baku/

Årets Eurovision Song Contest finner sted i Baku, Aserbajdsjan. 42 land deltar i konkurransen, og gjennom fire programmer skal et ekspertpanel gi sin dom over årets musikkbidrag. Panelet består av Erik Solbakken, Per Sundnes, Linda Eide, Jan Fredrik Karlsen, Christer Falck og Marianne Jemtegård. Programleder er Marte Stokstad.

Premiere på NRK1 tirsdag 1.mai kl.21.10. Neste program sendes på NRK1 lørdag 5.mai kl.21.30.

Det er i alle fall tydelig at NRK satser litt mer etter at de i fjor kun sendte videopresentasjoner på NRK3.

http://www.nrk.no/de...showtopic=95224

Tja, greit nok. Men det er litt stusselig å ta inn en i panelet som har uttalt at han ikke liker ESC, men ser det som en vanlig jobb.
Men det kan jo gi noen litt sånn perifere perspektiver kanskje. Uansett. Greit nok dette.

#16 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,737 posts

Posted 17 April 2012 - 11:20 PM

Sitat(Toppboy @ 17.04.12 - 22:06) <{POST_SNAPBACK}>

Nå er det lenge siden klovneprogrammet i 2008, så jeg synes du er veldig forutintatt. De svenske forprogrammene er da ikke så genialt at alt annet blekner? huh.gif
Har ingen grunn til å tro at det blir useriøst med de entusiastiske gjestene der.

Edited by KingCreole, 17 April 2012 - 11:21 PM.

#17 harlekin

harlekin

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 12,971 posts

Posted 17 April 2012 - 11:22 PM

Sitat(KingCreole @ 17.04.12 - 22:20) <{POST_SNAPBACK}>
Nå er det lenge siden klovneprogrammet i 2008, så jeg synes du er veldig forutintatt. De svenske forprogrammene er da ikke så genialt at alt annet blekner? huh.gif
Har ingen grunn til å tro at det blir useriøst med de entusiastiske gjestene der.

Enig i det, King Creole

#18 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,737 posts

Posted 17 April 2012 - 11:24 PM

Sitat(harlekin @ 17.04.12 - 23:00) <{POST_SNAPBACK}>
Tja, greit nok. Men det er litt stusselig å ta inn en i panelet som har uttalt at han ikke liker ESC, men ser det som en vanlig jobb.
Men det kan jo gi noen litt sånn perifere perspektiver kanskje. Uansett. Greit nok dette.

Christer Falck, som var gjest i et av NRKs forprogram til 2010, er en grei motvekt til de andre folkelige paneldeltakerne. Det som panelet kanskje mangler er en utøvende artist, som de svenske forprogrammene.

#19 Eurogroover

Eurogroover

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,165 posts
  • Interests:Musikk generelt, og Eurovision spesielt...

Posted 17 April 2012 - 11:25 PM

Sitat(KingCreole @ 17.04.12 - 22:20) <{POST_SNAPBACK}>
De svenske forprogrammene er da ikke så genialt at alt annet blekner? huh.gif

Nope!!! I år var det rett og slett ganske kjipt. Jeg heier på "Adresse Baku"!

#20 Jetro

Jetro

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,157 posts

Posted 17 April 2012 - 11:28 PM

Positivt overrasket over at noen andre er Sundnes er programleder, men de klarte ikke å bli kvitt ham helt (hvorfor? sad.gif).
Fyren jobber best BAK scenen og BAK kamera. Du er en lobbyist, slutt å dum deg ut på tv. angry.gif

1 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Google (1)