Jump to content

Photo

Vi er altfor lite sjåvinistiske!

• Please log in to reply
39 replies to this topic

#1 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 16 April 2012 - 03:50 PM

Dette her er et norsk forum for mgp/esc på NRK sine nettsider. Og vi har gjester fra andre land som kommer her hvert år og forteller oss at vi bør være ydmyke på Norges vegne angående Norges vinnersjanser...
Og vi finner oss stort sett i det. Selv i 2009 fant vi oss i det.
DET ER LOV Å SI AT VI SYNS NORGE ER BEST PÅ VÅRT EGET FORUM!!!

Blir så lei av denne evige ydmykheten noen ganger...

Takk for oppmerksomheten. tongue.gif

#2 Toppboy

Toppboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,226 posts

Posted 16 April 2012 - 04:26 PM

Hehe, er litt enig wink.gif Husker i 2009 da det begynte å bli utrolig opplagt at vi skulle vinne. Jo mer opplagt det ble jo mer hysjet vi oss selv ned. Vi måtte jo komme oss gjennom semien først tongue.gif

Og ja, dette er faktisk et norsk forum. Så her er det lov å si at Norge er BEST uten å skammes biggrin.gif

#3 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 16 April 2012 - 04:30 PM

Sitat(Toppboy @ 16.04.12 - 16:26) <{POST_SNAPBACK}>
Hehe, er litt enig wink.gif Husker i 2009 da det begynte å bli utrolig opplagt at vi skulle vinne. Jo mer opplagt det ble jo mer hysjet vi oss selv ned. Vi måtte jo komme oss gjennom semien først tongue.gif

Og ja, dette er faktisk et norsk forum. Så her er det lov å si at Norge er BEST uten å skammes biggrin.gif

Men du og jeg hadde troen hele tida og turte si det høyt. wink.gif

#4 Toppboy

Toppboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,226 posts

Posted 16 April 2012 - 04:39 PM

Sitat(Malene @ 16.04.12 - 16:30) <{POST_SNAPBACK}>
Men du og jeg hadde troen hele tida og turte si det høyt. wink.gif

Jepp smile.gif

Når vi er inne på dette. Gravde litt tilbake, og fant dette innlegget signert Eurobiza:

"Etter å ha hørt Tricky-låten sirka 10 ganger og deretter skrudd på Alexander Rybak's Fairytale, fikk jeg en tanke: Bekymring.

Jeg er egentlig nå sårbart bekymret over hvordan det vil ende med Norge hvis vi sender Rybak til Moskva. Selv om låten hans er en blanding av folkemusikk og pop, så er det likevell noe som gjør at den er glembar! Hvis jeg skal sammenlikne Fairytale med Alvedansen - så må jeg innerst inne innrømme at Alvedansen danker Fairytale fantastisk ut.. Men vi så jo hva som skjedde med Alvedansen, selv om den fortjente MANGE FLERE POENG.. Er i tillegg bekymret for Spania om de sender Melody y Los Vivancos til Moskva, selv om Melodys sang representerer ekte spansk musikk.

Jeg tror kanskje Norge bør satse og ta den uvanlige sjansen ved å sende Tricky til Moskva.. Velvetjentene viser jo en musikkstil som ikke kjennetegner Norge så mye :-) Alt nytt er bra..
"

Velvet i Moskva ja, skulle tatt seg ut. Moro hvor feil man kan ta av og til biggrin.gif

#5 Diskus

Diskus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,088 posts
  • Interests:MUSIKK!!! Mest av alt....og mer!

Posted 16 April 2012 - 04:45 PM

Jeg synes folk her er ganske patriotiske. Mer enn jeg pleier å være.

#6 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 16 April 2012 - 04:55 PM

Sitat(Diskus @ 16.04.12 - 16:45) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg synes folk her er ganske patriotiske. Mer enn jeg pleier å være.

Du har kanskje en litt annen innfallsvinkel enn endel av oss andre. Du virker å være mer opptatt av hele bildet enn de fleste. smile.gif
Poenget mitt er bare at jeg ikke liker å bli fortalt eller se andre bli fortalt at vi ikke skal rope så høyt om Norges sjanser på et norsk forum. Helt greit å være ydmyk på internasjonale forum, men det er lov å heie på oss selv her hjemme. Syns jeg. smile.gif

#7 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 16 April 2012 - 04:57 PM

Sitat(Malene @ 16.04.12 - 15:55) <{POST_SNAPBACK}>
Du har kanskje en litt annen innfallsvinkel enn endel av oss andre. Du virker å være mer opptatt av hele bildet enn de fleste. smile.gif
Poenget mitt er bare at jeg ikke liker å bli fortalt eller se andre bli fortalt at vi ikke skal rope så høyt om Norges sjanser på et norsk forum. Helt greit å være ydmyk på internasjonale forum, men det er lov å heie på oss selv her hjemme. Syns jeg. smile.gif

Helt klart. Her er det vi som er kongene. Alle andre får gå stille i dørene og oppføre seg pent. biggrin.gif

#8 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 16 April 2012 - 04:59 PM

Sitat(Keith Timmons @ 16.04.12 - 16:57) <{POST_SNAPBACK}>
Helt klart. Her er det vi som er kongene. Alle andre får gå stille i dørene og oppføre seg pent. biggrin.gif

Ja. For det gjør vi. biggrin.gif

#9 harlekin

harlekin

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 13,666 posts

Posted 16 April 2012 - 05:45 PM

Sitat(Malene @ 16.04.12 - 14:50) <{POST_SNAPBACK}>
Dette her er et norsk forum for mgp/esc på NRK sine nettsider. Og vi har gjester fra andre land som kommer her hvert år og forteller oss at vi bør være ydmyke på Norges vegne angående Norges vinnersjanser...
Og vi finner oss stort sett i det. Selv i 2009 fant vi oss i det.
DET ER LOV Å SI AT VI SYNS NORGE ER BEST PÅ VÅRT EGET FORUM!!!

Blir så lei av denne evige ydmykheten noen ganger...

Takk for oppmerksomheten. tongue.gif

Det var godt å lese dette :-)
Fikk insiprasjon til kanskje å luske litt inn på forumet her igjen.

#10 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 16 April 2012 - 05:52 PM

Sitat(harlekin @ 16.04.12 - 17:45) <{POST_SNAPBACK}>

biggrin.gif

#11 ninus

ninus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,231 posts

Posted 16 April 2012 - 06:09 PM

Sitat(harlekin @ 16.04.12 - 17:45) <{POST_SNAPBACK}>

Enig! Godt skrevet av Malene, har tenkt flere ganger å skrive noe lignende men lot det være.
Nesten uansett hva jeg sier så har jeg noen etter meg. sad.gif

Foretrekker å luske litt i busken framover framfor å bli beskyldt for å være noen jeg ikke er på forskjellige forum.

Men som du sier, vi er på et norskt forum så da må det vel gå ann å rope litt hurra for Norge også. smile.gif

Edited by ninus, 16 April 2012 - 06:11 PM.

#12 Diskus

Diskus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,088 posts
  • Interests:MUSIKK!!! Mest av alt....og mer!

Posted 16 April 2012 - 06:23 PM

Sitat(Malene @ 16.04.12 - 16:55) <{POST_SNAPBACK}>

Ja, kanskje det smile.gif Jeg håper selvsagt alltid at vi skal gjøre det bra. Men når vi har en svak låt, som i 04 og 07, synes jeg det var greit vi ikke gjorde det så bra. Men var kjipt med nok en sisteplass i 04!

Er selvsagt alltid mest gøy med noe man kan følge nå søye som MGP, og enda mer gøy er det nå som Per Sundnes har fått inn så mye friskt blod. Tydelig at det trengtes litt her til lands, at konkurransen ble litt revitalisert. Er alltid noe spesielt med sitt eget land, det å følge sin egen uttagning og hvordan vi gjør det internasjonalt. Og er selvsagt gøy når vi gjør det bra.

Men jeg prøver å ikke bli altfor patriot, i alle fall ikke å holde med Norge bare for sjpvenismens skyld. GP er ikke som sport. Selv om vi spiller dårlig fotball, er det gøy når vi vinner kamper. Men GP er ikke slik at jeg flørst og fremst følger med for å følge Norge, slik som jeg gjør når jeg ser langrenn. Synes det var dumt i fjor da noen sa at de ikke gadd å se finalen når ikke vi var med. DA har man ikke rett til å kalle seg fan synes jeg! Men tror ikke mange her på forumet tenkte slik. Selv om jeg synes det var veldig surt og utfortjent at vi røk ut i fjor, ser jeg at det var enda mer ufortjent at Litauen gikk videre, og at Tyrkia røk ut.

Så mener jo at ALLE land / sanger / finaler er like viktige egentlig...Om det er Moldova eller Norge. Ser ikke på det så mye for en arena for sjåvenisme. Men mer en mulighet til å høre god musikk fra alle land. Og da mener jeg alle lands finaler og sanger er like interessante og viktige.

#13 manofthepeople

manofthepeople

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,527 posts

Posted 16 April 2012 - 06:38 PM

"En sjåvinist kommer til uttrykk gjennom en nedlatende, fordomsfull og mulig hatfull holdning til andre, basert på eksempelvis nasjonalitet, religion eller kjønn." (Wiki)

Flott ideal!! laugh.gif

#14 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 8,453 posts

Posted 16 April 2012 - 06:54 PM

Sitat(Diskus @ 16.04.12 - 18:23) <{POST_SNAPBACK}>
Ja, kanskje det smile.gif Jeg håper selvsagt alltid at vi skal gjøre det bra. Men når vi har en svak låt, som i 04 og 07, synes jeg det var greit vi ikke gjorde det så bra. Men var kjipt med nok en sisteplass i 04!

Men jeg prøver å ikke bli altfor patriot, i alle fall ikke å holde med Norge bare for sjpvenismens skyld. GP er ikke som sport. Selv om vi spiller dårlig fotball, er det gøy når vi vinner kamper. Men GP er ikke slik at jeg flørst og fremst følger med for å følge Norge, slik som jeg gjør når jeg ser langrenn. Synes det var dumt i fjor da noen sa at de ikke gadd å se finalen når ikke vi var med. DA har man ikke rett til å kalle seg fan synes jeg! Men tror ikke mange her på forumet tenkte slik. Selv om jeg synes det var veldig surt og utfortjent at vi røk ut i fjor, ser jeg at det var enda mer ufortjent at Litauen gikk videre, og at Tyrkia røk ut.

Helt enig. Når vi har et svakt bidrag, som i fjor og i år, er det helt greit at Norge ikke kommer til finalen.
Finalen får man selvsagt med seg selv om Norge ikke er med der.

#15 Lisa2

Lisa2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,646 posts

Posted 16 April 2012 - 06:55 PM

Jeg vil ikke være sjåvinist, men en optimistisk patriot er jeg! smile.gif

Jeg er enig med deg Malene - her inne kan vi godt tillate oss å heie hemningsløst på Norge hvis vi føler for det. Nå som jeg endelig har hørt gjennom alle sangene kan jeg ikke skjønne noe annet enn at vi blir topp 5 i år.

HEIA NORGE, TOOJI OG OSS! biggrin.gif

#16 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 16 April 2012 - 07:04 PM

Sitat(Lisa2 @ 16.04.12 - 18:55) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg er enig med deg Malene - her inne kan vi godt tillate oss å heie hemningsløst på Norge hvis vi føler for det. Nå som jeg endelig har hørt gjennom alle sangene kan jeg ikke skjønne noe annet enn at vi blir topp 5 i år.

HEIA NORGE, TOOJI OG OSS! biggrin.gif

Vi kan være stolte av å være Tooji-flames. smile.gif Og mora-til-Tooji-flames. cool.gif

#17 knp

knp

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,555 posts

Posted 16 April 2012 - 07:16 PM

Sitat(KingCreole @ 16.04.12 - 18:54) <{POST_SNAPBACK}>
Helt enig. Når vi har et svakt bidrag, som i fjor og i år, er det helt greit at Norge ikke kommer til finalen.
Finalen får man selvsagt med seg selv om Norge ikke er med der.

Synes hverken fjorårets bidrag eller årets bidrag fra Norge er svake.Synte Norge hadde fortjent en finaleplass med tanke på hvor mange svake låter det var i esc ifjor.Iår så bör Norge klare en finale.Så mange brra låter er det heller ikke i år. biggrin.gif

#18 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 16 April 2012 - 07:29 PM

Sitat(manofthepeople @ 16.04.12 - 18:38) <{POST_SNAPBACK}>
"En sjåvinist kommer til uttrykk gjennom en nedlatende, fordomsfull og mulig hatfull holdning til andre, basert på eksempelvis nasjonalitet, religion eller kjønn." (Wiki)

Flott ideal!! laugh.gif

Også vet du veldig godt at det ikke var det jeg mente når jeg laget denne tråden.

Kanskje jeg skulle sagt at vi er for lite patriotiske da, slik at det ikke kunne misforstås som at jeg syns vi skal være nedlatende og fordomsfulle og hatefulle overfor alle andre deltagende nasjoner i esc. huh.gif

Edited by Malene, 16 April 2012 - 07:35 PM.

#19 Eurogroover

Eurogroover

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,245 posts
  • Interests:Musikk generelt, og Eurovision spesielt...

Posted 16 April 2012 - 07:59 PM

Jeg er gjerne med på den. Skulle bare mangle om vi ikke kan heie på vårt eget bidrag her på NRK-forumet.

Etter at Ninus ba meg sjekke mine påståtte fakta i en tidligere diskusjon, så har jeg lusket rundt på forskjelllige forum, og må nesten legge meg litt flat. Ninus har helt rett i at det er en god del nordmenn som er utrolig nedlatende og negative i sin omtale av "Stay" i år. Ble veldig overrasket!

Desto større er grunnen til at vi bør være positive og patriotiske her inne. Så langt ser det jo slett ikke så verst ut med tanke på odds og lister. Vi er jo stort sett oppe blant kremen selv om det er et stykke frem til Sverige wink.gif

Edited by Eurogroover, 16 April 2012 - 08:00 PM.

#20 andreasaspenberg

andreasaspenberg

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,464 posts

Posted 16 April 2012 - 09:29 PM

jeg foretrekker å skrive på norsk på et norsk forum selv. jeg er derimot sterk i engelsk. utlendinger bør vel bare akseptere at dette er norges eurovision song contest forum men også at de gjerne kan være her så lenge de respekterer norge.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users