Jump to content

Photo

Hvem er årets Hero / What About My Dreams?

• Please log in to reply
31 replies to this topic

Poll: Hvem er årets Hero / What About My Dreams? (29 member(s) have cast votes)

Hvem er mest sannsynlig årets fanfavoritt-flopp?

1. La La Love (11 votes [37.93%])

Percentage of vote: 37.93%

2. Stay (5 votes [17.24%])

Percentage of vote: 17.24%

3. Euphoria (5 votes [17.24%])

Percentage of vote: 17.24%

4. En annen (6 votes [20.69%])

Percentage of vote: 20.69%

5. Ingen av årets bidrag (2 votes [6.90%])

Percentage of vote: 6.90%

Vote Guests cannot vote

#1 manofthepeople

manofthepeople

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,527 posts

Posted 16 April 2012 - 12:59 PM

Disse tre er mest like Hero og What About My Dreams? i år stilmessig, og samtidig blant de som regnes å kunne gjøre det bra...

Hvem er den typiske fan-favoritten med størst fare for å floppe?

Edited by manofthepeople, 16 April 2012 - 01:00 PM.

#2 Diskus

Diskus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,088 posts
  • Interests:MUSIKK!!! Mest av alt....og mer!

Posted 16 April 2012 - 01:03 PM

Når ble Kypros en favoritt? Den går ikke videre tror jeg.

#3 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 16 April 2012 - 01:06 PM

Er nok La la love som er mest sannsynlig, men alle disse er i faresonen.

#4 manofthepeople

manofthepeople

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,527 posts

Posted 16 April 2012 - 01:08 PM

Sitat(Diskus @ 16.04.12 - 13:03) <{POST_SNAPBACK}>

Vel, de er ihvertfall regnet som mer sannsynlige i finelen enn utenfor.
http://www.oddscheck...-one/to-qualify

Edited by manofthepeople, 16 April 2012 - 01:08 PM.

#5 knp

knp

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,555 posts

Posted 16 April 2012 - 01:26 PM

Sitat(manofthepeople @ 16.04.12 - 12:59) <{POST_SNAPBACK}>
Disse tre er mest like Hero og What About My Dreams? i år stilmessig, og samtidig blant de som regnes å kunne gjøre det bra...

Hvem er den typiske fan-favoritten med størst fare for å floppe?

Danmark uten tvil.Årets verste bidrag i esc 2012. rolleyes.gif Kan ikke se at den klarer å gå videre fra semifinalen.

#6 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 16 April 2012 - 01:54 PM

Det er bare Sverige som er hypet opp i år, syns jeg. Så ingen andre kan igrunnen floppe så voldsomt.

#7 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 16 April 2012 - 02:07 PM

Sitat(knp @ 16.04.12 - 12:26) <{POST_SNAPBACK}>
Danmark uten tvil.Årets verste bidrag i esc 2012. rolleyes.gif Kan ikke se at den klarer å gå videre fra semifinalen.

Du glemte å si "fuskelåt".

#8 nIcelander

nIcelander

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 465 posts

Posted 16 April 2012 - 02:48 PM

La La Love er klart en af mine favoritter men jeg er helt sikker om at Cypern flopper!

#9 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 16 April 2012 - 03:52 PM

Russland, Tyrkia og Finland kommer først til netthinnen.
Men jeg tror både Spania, Nederland, Romania og Slovenia også har gode muligheter for å floppe.
Med "floppe" så mener jeg å ikke ta seg til finalen for de tre øverste.
For de fire nederste er det nok med å gjøre det svært dårlig i finalen, typ bunn 5-6.
Kypros kan også floppe, men jeg håper og tror inderlig at så ikke vil skje. Tror faktisk det er vel så sannsynlig at Hellas blir den som flopper av de to. Glem heller ikke at begge to er kyprioter.

Edited by eric82oslo, 16 April 2012 - 03:54 PM.

#10 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 16 April 2012 - 03:58 PM

Sitat(Diskus @ 16.04.12 - 13:03) <{POST_SNAPBACK}>

I følge en sammenstilling av 13 avstemninger, er Kypros den 4. største favoritten i årets ESC, selv om bookmakerne har den helt ned på en 15. plass, bak blant andre Hellas, Romania og Tyrkia, men foran vertsnasjonen Azerbaijan.

http://www.eurovisio...bigpoll2012.php

Edited by eric82oslo, 16 April 2012 - 03:58 PM.

#11 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 16 April 2012 - 04:01 PM

Sitat(Malene @ 16.04.12 - 13:54) <{POST_SNAPBACK}>
Det er bare Sverige som er hypet opp i år, syns jeg. Så ingen andre kan igrunnen floppe så voldsomt.

Det er ikke bare Sverige som er hypet opp i år, Island er også i stor grad hypet opp, i alle fall hvis man skal ta de 1400 som har stemt hos ESC Nation for god fisk. De er begge skyhøyt foran alle andre bidrag.

http://tummiweb.com/...l/daily-results

#12 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 16 April 2012 - 04:16 PM

Sitat(eric82oslo @ 16.04.12 - 16:01) <{POST_SNAPBACK}>
Det er ikke bare Sverige som er hypet opp i år, Island er også i stor grad hypet opp, i alle fall hvis man skal ta de 1400 som har stemt hos ESC Nation for god fisk. De er begge skyhøyt foran alle andre bidrag.

http://tummiweb.com/...l/daily-results

Island er årets fanwank?

#13 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 16 April 2012 - 04:19 PM

Sitat(Malene @ 16.04.12 - 16:16) <{POST_SNAPBACK}>
Island er årets fanwank?

Spania er vel vel så mye fanwank, hvis ikke mer?
Men det pleier jo Spania å være nesten hvert eneste år. tongue.gif
Selv da de stilte med tragisk D'Nash. laugh.gif

#14 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 16 April 2012 - 04:42 PM

Jeg gjør følgende observasjon:
2004: Belgium: Xandee - 1 life (1st in poll/22nd in final) f. 1978 (26 år)
2005: Iceland: Selma - If I had your love (2nd in poll/didn't qualify) f. 1974 (31 år)
2006: Belgium: Kate Ryan - Je t'adore (3rd in poll/didn't qualify) f. 1980 (26 år)
2007: Cyprus: Evridiki - Comme ci comme ca (1st in poll/didn't qualify) f. 1968 (39 år)
2008: Sweden: Charlotte Perelli - Hero (1st in poll/18th in final) f. 1974 (34 år)
2009: Spain: Soraya - La noche es para mi (4th in poll/23rd in final) f. 1982 (27 år)
2010: Croatia: Feminnem - Lako je sve (6th in poll/didn't qualify) f. 79-89 (21-31 år)
2011: Hungary: Katy Wolf - What about my dreams (1st in polls/22nd in final) f. 1974 (37 år)

Hva har de felles?
-Samtlige var kvinnelige vokalister.
-Alle unntatt én var uptempo dancepop-låter.
-Minst fem av dem var kjente navn fra før, enten fra Eurovision eller internasjonale hitlister.
-Alle vokalistene unntatt én var mellom 26 og 39 år gamle, ingen var purunge.
-Alle representerte mer eller mindre vestlige land med ganske tradisjonelle vestlige låter.

Så hva kan vi spå utfra dette?
Vi skal helst ha en kvinnelig artist over 25 år gammel som er et kjent navn i Eurovision-sammenheng som representerer et vestlig land med en dancepop-låt, og som helst bør ligge inne på Topp 5 på fanpollen. Der har vi for øyeblikket Sveriges Loreen (28), Spanias Pastora Soler (33) og Kypros' Ivi Adamou (18) samt Island og Serbia. Siden Ivi er litt for ung og Pastora synger en ballade, vil jeg derfor konkludere med at Loreen ligger statistisk best an til å floppe etter god, gammeldags fanhype-tradisjon.

#15 Toppboy

Toppboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,226 posts

Posted 16 April 2012 - 04:47 PM

Tipper Kypros kan stå i fare for å floppe i år. Sverige er en altfor massiv favoritt (Man kan jo ikke sammenligne Loreen med Kati Wolf f.eks...) Tror også Spania kommer langt ned på lista (igjen)

Edited by Toppboy, 16 April 2012 - 04:48 PM.

#16 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 16 April 2012 - 04:49 PM

Sitat(Keith Timmons @ 16.04.12 - 16:42) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg gjør følgende observasjon:
2004: Belgium: Xandee - 1 life (1st in poll/22nd in final) f. 1978 (26 år)
2005: Iceland: Selma - If I had your love (2nd in poll/didn't qualify) f. 1974 (31 år)
2006: Belgium: Kate Ryan - Je t'adore (3rd in poll/didn't qualify) f. 1980 (26 år)
2007: Cyprus: Evridiki - Comme ci comme ca (1st in poll/didn't qualify) f. 1968 (39 år)
2008: Sweden: Charlotte Perelli - Hero (1st in poll/18th in final) f. 1974 (34 år)
2009: Spain: Soraya - La noche es para mi (4th in poll/23rd in final) f. 1982 (27 år)
2010: Croatia: Feminnem - Lako je sve (6th in poll/didn't qualify) f. 79-89 (21-31 år)
2011: Hungary: Katy Wolf - What about my dreams (1st in polls/22nd in final) f. 1974 (37 år)

Hva har de felles?
-Samtlige var kvinnelige vokalister.
-Alle unntatt én var uptempo dancepop-låter.
-Minst fem av dem var kjente navn fra før, enten fra Eurovision eller internasjonale hitlister.
-Alle vokalistene unntatt én var mellom 26 og 39 år gamle, ingen var purunge.
-Alle representerte mer eller mindre vestlige land med ganske tradisjonelle vestlige låter.

Så hva kan vi spå utfra dette?
Vi skal helst ha en kvinnelig artist over 25 år gammel som er et kjent navn i Eurovision-sammenheng som representerer et vestlig land med en dancepop-låt, og som helst bør ligge inne på Topp 5 på fanpollen. Der har vi for øyeblikket Sveriges Loreen (28), Spanias Pastora Soler (33) og Kypros' Ivi Adamou (18) samt Island og Serbia. Siden Ivi er litt for ung og Pastora synger en ballade, vil jeg derfor konkludere med at Loreen ligger statistisk best an til å floppe etter god, gammeldags fanhype-tradisjon.

laugh.gif laugh.gif Man skal ha respekt for statistikk.

#17 Stian F

Stian F

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 985 posts

Posted 16 April 2012 - 05:20 PM

vel vel - hva med statistikken om at ingen fargede personer går fra finalen da? Da står jo Ukraina i størst fare for å ikke kvalifisere seg?

jeg personlig tror det blir Hellas, Irland, Ukraina eller Romania som flopper i år - MEST sannsynlig blir det Hellas for den låten er utrolig billig og om de ikke gjør mirakler med koreografien så faller den rett til bunns. Det samme tror jeg kan skje med Irland. Sjarmfaktoren til Jedward er absolutt ikke like effektiv i år som i fjor.

Kypros har en farlig fengende melodi som gjør at man synger med etter første gangs høring og det er en POSITIV ting i ESC-sammenheng! Loreen har en altfor mektig stemme kombinert med en ok låt til å floppe (imotsetning til Perelli og Malena Ernman som hadde grusomme låter) og Tooji er den ene mannlige uptempo låten i år som faktisk har noe ved seg - så tror nok han går videre også...

Ukraina og Romania kan begge komme seg til finalen men begge to skiller seg ut men i lik forstand - så de kan ødelegge for hverandre totalt sett på resultatlista ved å stjele stemmer fra hverandre.

Det er et veldig spennende år uansett:)

#18 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 16 April 2012 - 05:40 PM

Sitat(Stian F @ 16.04.12 - 17:20) <{POST_SNAPBACK}>
jeg personlig tror det blir Hellas, Irland, Ukraina eller Romania som flopper i år - MEST sannsynlig blir det Hellas for den låten er utrolig billig og om de ikke gjør mirakler med koreografien så faller den rett til bunns. Det samme tror jeg kan skje med Irland. Sjarmfaktoren til Jedward er absolutt ikke like effektiv i år som i fjor.

Irland er det relativt få utenom den hardbarka Jedward-fansen som tror vil nå finalen, og svært få som personlig håper de vil gjøre det. At de ligger så høyt på oddsen skyldes nok stort sett at de aller fleste større internasjonale bookmakere er britiske eller irske av nasjonalitet. Samt at de er forholdsvis kjente siden de gjorde det så bra i UK X Factor og i fjorårets finale. Juryene vil gjennomskue deres falsksynging totalt i år - som kommer mye tydeligere fram i denne låta - og TV-seerne har nok også gått lei i år. Tror ikke det er en spesielt stor fare for at de skal ta seg til finalen, med mindre de fremstår som et uhyre friskt pust sett i sammenheng med vulgære østerrikere, trommehinnesprengende, øresusfornemmende russiske kvasi-søte bestemødre uten fnugg av talent og gnålende montenegrinere blant mye annet - da kan nok kanskje mange rope ut i pur glede at takke meg til at vi har disse gærne, hysteriske irrene som kan overdøve alt dette irriterende bråket fra de andre. laugh.gif Men det skjer nok ikke, all den tid de blonde tvillingene synger like falskt som russerne selv.

Ukraina er heller ingen favoritt overhode. Cirka halvparten av fansen forventer, tror og håper at de skal ta seg til finalen - selv om nesten lik null er entusiastiske på deres vegne. Den andre halvparten har ingen illusjoner om at de skal ta seg til finalen. Hun synger fantastisk, har bøtter av utstråling, og kan minne litt om Beyonce av utseende, men nesten alle er vi vel hjertens enige om at sangen i seg selv er helt tragisk, selv det mye omtalte MUK-kjøttet fremstår nærmest som en saftig kobe-/Wagyū-biff sammenlignet med dette totalt uinspirerte makkverket av en låt. wink.gif

Edited by eric82oslo, 16 April 2012 - 05:40 PM.

#19 Jetro

Jetro

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,300 posts

Posted 17 April 2012 - 11:31 AM

Helt klart Sverige, Island kommer heller ikke så høyt som det skrytes om, men Sverige tror jeg man skal være litt forsiktige med å hause opp...

#20 Danmark

Danmark

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,585 posts

Posted 17 April 2012 - 11:49 AM

Sitat(Keith Timmons @ 16.04.12 - 13:07) <{POST_SNAPBACK}>
Du glemte å si "fuskelåt".

Ja, man skal ikke rende rundt og gøre tingene halvt laugh.gif

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users