Jump to content

Photo

Til NRK: Forhåndsprogram a la "Infør Melodifestiavalen"

• Please log in to reply
47 replies to this topic

#1 harlekin

harlekin

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 13,079 posts

Posted 10 April 2012 - 03:08 PM

På mandag starter svensk TV sitt Infør Melodifestivalen.
Jeg har fortsatt ikke hørt hvordan dette skal gjøres i Norge?
Des siste åra er sangene nesten blitt gjemt bort føler jeg.
Skulle ønske vi kom tilbake til en nordisk variant, slik vi hadde for noen år siden.

Eurovision og MGP er to sterke merkevarer for NRK og jeg synes det er rart at ikke NRK gjør mer for å promotere både låtene i MGP gjennom radiospilling, og låtene som er med i ESC ved å presentere dem skikkelig.

De fleste liker låtene bedre etter å ha blitt litt mer kjent med dem tror jeg.

#2 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 6,333 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 10 April 2012 - 03:12 PM

Sitat(harlekin @ 10.04.12 - 15:08) <{POST_SNAPBACK}>
De fleste liker låtene bedre etter å ha blitt litt mer kjent med dem tror jeg.

Ja, jeg får mye mer respekt for både artister og bidrag etter at jeg har lest litt mer om bakgrunnen deres i disse Deres Dom-trådene f.eks., så enig med deg. smile.gif

#3 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,784 posts

Posted 10 April 2012 - 06:58 PM

Det blir sikkert slik det var i fjor, med video-presentasjoner i full lengde på NRK3.

#4 andreasaspenberg

andreasaspenberg

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,083 posts

Posted 10 April 2012 - 07:10 PM

jeg håper virkelig at nrk sender et skikkelig program denne gangen.

#5 Lisa2

Lisa2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,338 posts

Posted 10 April 2012 - 08:21 PM

Jeg vil ha den nordiske varianten tilbake!

#6 nIcelander

nIcelander

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 432 posts

Posted 10 April 2012 - 08:54 PM

Sitat(Lisa2 @ 10.04.12 - 19:21) <{POST_SNAPBACK}>

AMEN!

#7 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 10 April 2012 - 08:56 PM

Så lenge jeg slipper synsere og får høre sangene i sin helhet, er jeg fornøyd. rolleyes.gif

#8 Toppboy

Toppboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 6,764 posts

Posted 10 April 2012 - 08:58 PM

Sitat(Lisa2 @ 10.04.12 - 20:21) <{POST_SNAPBACK}>

Jeg og. Var mer moro med nordiske synspunkt enn svensker med så og si samme smak (med Thomas Lundin som finsk alibi). At de kåret Kati Wolf til vinneren i fjor sier jo sitt..

#9 ESC-Katy

ESC-Katy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 122 posts

Posted 10 April 2012 - 09:07 PM

Sitat(Toppboy @ 10.04.12 - 20:58) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg og. Var mer moro med nordiske synspunkt enn svensker med så og si samme smak (med Thomas Lundin som finsk alibi). At de kåret Kati Wolf til vinneren i fjor sier jo sitt..

Nordiske panelen FTW:

-da Adam Duvå Hall gav 0 till Latvia først og senere endrede han til 5!
-da Jostein P hadde "guts" at gi' Carola 1
-da Charlotte Perrelli var så utrolig slem i 2007
-da Christer måtte gi 4 p til Eirikur
-da Nanne var allt FOR snill...

laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Dere kan se alle (nesten) programmene fra 2004-2007 på NRK's MGP nett-TV! biggrin.gif

#10 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,784 posts

Posted 10 April 2012 - 10:11 PM

Sitat(Lisa2 @ 10.04.12 - 20:21) <{POST_SNAPBACK}>

Men IKKE med Per Sundnes som paneldeltaker. Han dummet seg loddrett ut når han var med i den siste runden i 2007.

http://www.nrk.no/de...showtopic=79105

http://www.nrk.no/ne.../kategori/4272/

Edited by KingCreole, 10 April 2012 - 10:16 PM.

#11 Toppboy

Toppboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 6,764 posts

Posted 10 April 2012 - 11:11 PM

Sitat(KingCreole @ 10.04.12 - 22:11) <{POST_SNAPBACK}>
Men IKKE med Per Sundnes som paneldeltaker. Han dummet seg loddrett ut når han var med i den siste runden i 2007.

http://www.nrk.no/de...showtopic=79105

http://www.nrk.no/ne.../kategori/4272/

Ja, det var flaut det! Hadde vært moro om f.eks Hanne Hoftun ble med på noe sånn smile.gif

#12 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,784 posts

Posted 10 April 2012 - 11:38 PM

Sitat(Toppboy @ 10.04.12 - 23:11) <{POST_SNAPBACK}>
Ja, det var flaut det! Hadde vært moro om f.eks Hanne Hoftun ble med på noe sånn smile.gif

Dessverre virker det som hun kun er å høre på radio. Synd hun ikke fortsatte som kommentator (uten Sundnes) etter 2008.

#13 Kirie

Kirie

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,227 posts

Posted 10 April 2012 - 11:39 PM

bare jeg som ikke får disse adresse-programmene til å fungere ordentlig? Har prøvd flere nettlesere også. Det er ikke internett-speeden min som er problemet heller...

Den virker litt også vil den bare bufre og hakke.

#14 jodlebirger2

jodlebirger2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,929 posts

Posted 11 April 2012 - 12:26 AM

Sitat(Kirie @ 10.04.12 - 22:39) <{POST_SNAPBACK}>
bare jeg som ikke får disse adresse-programmene til å fungere ordentlig? Har prøvd flere nettlesere også. Det er ikke internett-speeden min som er problemet heller...

Den virker litt også vil den bare bufre og hakke.

Jeg får det heller ikke til... og det gjelder andre mgp/esc sendinger også.... unsure.gif

#15 Toppboy

Toppboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 6,764 posts

Posted 11 April 2012 - 12:29 AM

Sitat(jodlebirger2 @ 11.04.12 - 00:26) <{POST_SNAPBACK}>
Jeg får det heller ikke til... og det gjelder andre mgp/esc sendinger også.... unsure.gif

Samme her... unsure.gif

#16 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 11 April 2012 - 12:31 AM

Samme her. Den nettleseren som funker best for meg er faktisk TV-en... blink.gif

#17 Diskus

Diskus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 6,340 posts
  • Interests:MUSIKK!!! Mest av alt....og mer!

Posted 11 April 2012 - 11:22 AM

Jeg synes godt vi kunne hatt et skikkelig forhåndsprogram. Der vi fikk viete mer om artistene, og fikk ulike vurderinger av sangene. Men PLASE litt mer seriøst, og mindre flåsete / glamourfokusert enn i Sverige! Og ikke dra inn en masse gamle MGP-artister eller GP-fans. Tror ikke det er de som mest sansynlig ville anmeldt låtene som en musikkanmelder ville gjort...Dessverre!

De Nordiske panelene synes jeg bare ble tull etterhvert. En usympatisk, pottesur og negativ Eirikur Haukson. En eller annen After Dark-fyr. Jostein Pedersen på sin sedvanlige talentløse og flåsete måte, med spydigie "morsomheter" på vegne av artistene. Heller ikke Per Sundnes passet i denne rollen. At han slaktet de fleste, var usaklig, men gav 5 til alle de Nordiske sier alt. (Også Drama Queen....!). Nei...Var vel bare Nanne Grönnwall (herlig positiv) og THomas Lundin som jeg husker som gjorde en virkelig BRA jobb.

Er ikke så lenge siden jeg så den første delfinalen 2008 sammen med dama. Og da skjønner jeg hvorfor ikke Hanne Hoftun fikk jobben flere ganger. Hun var mye dårligere enn jeg husket henne. En behagelig stemme. Men akk så mye overfaltyisk tull om kjoler, utseende. Ble for useriøst og platt. Og at hun tydeligvis ikke kunne skjule hvor mye hun likte den flotte rockelåten fra Finland gjorde også at jeg fikk et dårlig inntrykk! Altfor lite relevant om artistene.

#18 Laze

Laze

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,712 posts

Posted 11 April 2012 - 12:10 PM

Ikke noe i veien for at NRK kan finne representanter for de 4 andre landene til et eget konsept? Thomas Ludin ville sikkert vært med der også. Han er eneste igjen fra det oprinnlige panelet.

#19 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 6,333 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 11 April 2012 - 12:54 PM

Ja enig, her er noen forslag:

Venke Knutson, Reidun Sæther, Maria Mena, Bertine Zetlitz, Tooji Keshtkar, Haddy Jatou N'jie, Espen Lind eller Svein Berge for Norge

Hera Björk, Selma, Birgitta Haukdal, Ágústa Eva Erlendsdóttir eller Jón “Jónsi” Þór Birgisson for Island

Paradise Oskar eller Tarja Soile Susanna Turunen Cabuli for Finland (Thomas Lundin brukes alt av Sverige tongue.gif)

Malena Ernman, Jill Johnson, Ulrik Munther, Sarah Dawn Finer, Andreas Johnson, Sibel Redžep, Nanne Grönvall, Molly Sandén, Regina Charlotta Theodora Lund, Måns Petter Albert Sahlén Zelmerlöw, Rickard Engfors, Li Lykke Timotej Svensson Zachrisson (Lykke Li), Veronica Maggio, Edward af Sillén, Lotta Bromé eller Gina Dirawi for Sverige

Pernille Rosendahl, Jonas Bjerre eller Jesper Nordstedt for Danmark

Hmm, noen av de tror jeg kunne funke i hvert fall. Kanskje ikke alle. tongue.gif

Andre forslag noen?

Edited by eric82oslo, 11 April 2012 - 12:55 PM.

#20 EricSaade-fan

EricSaade-fan

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 564 posts

Posted 11 April 2012 - 02:01 PM

Sitat(jodlebirger2 @ 11.04.12 - 00:26) <{POST_SNAPBACK}>

Det pleier å fungere bedre på eurovision.tv.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users