Jump to content

Photo

Deres Dom: Russland

• Please log in to reply
130 replies to this topic

#1 OSLO/LISBOA2009

OSLO/LISBOA2009

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,748 posts

Posted 06 April 2012 - 08:02 PM

Russland har i år gått tilbake til en stor nasjonal finale, etter at de ifjor valgte Alex Sparrow internt. I Düsseldorf ble det ikke de aller beste resultatene. Russland tok hjem en middelmådig 16. plass, dette til tross for at seerne hadde Russland på en 7. plass. Juryen hadde nemlig Russland sist, og som i 2010, trakk dette ned. I år stilte, som i 2010 og 2008, 25 finalister i den store finalen onsdag den 7. mars, deriblant Yulia Volkova og Dima Bilan i en duett. Yulia var en del av duoen t.A.T.u som i 2003 tok en 3. plass i ESC, mens Dima som kjent tok hjem Russlands første seier i 2008. En annen duo som deltok var Timati & Aida, som framførte låta "Fantasy", produsert av verdenskjente Timbaland. Selv om begge kom i topp 3, klarte de ikke slå 6 bestemødre fra den lille byen Buranovo. Buranovskiye Babushki vant med deres "Party for Everybody".
Buranovskiye Babushki består av 7 bestemødre og medlemmene i gruppa er mellom 43 og 84 år gamle. Dessverre må eldstemann som følge av reglene (kun 6 på scenen) bli hjemme. Mange av medlemmene er enker og har brukt musikk for å komme gjennom sorgen. De ble viden kjent i Russland i 2008 da en russisk TV-kanal gjorde en reportasje om dem. Det som fattet interesse var at de lagde cover-versjoner av sanger fra The Beatles, The Eagles og Queen hvor de oversatt dem til sitt lokale språk udmurtisk og gav dem et preg av russisk folkemusikk. De har senere framført sammen med for eksempel Jose Carreras. Og i 2010 var de med i den russiske uttagningen til ESC i Oslo hvor de til slutt tok hjem en 3. plass, før de nå i år tok det hele hjem. Pengene de tjener på deltagelsen skal gruppen bruke til å bygge en ny kirke i Buranovo. De er pr. dags dato nr. 2 samlet på bettinglistene.

Live-versjon:
Studio-versjon:

Min dom:

Skal ikke legge skjul på at jeg har sans for denne! laugh.gif Den har dabbet av litt siden den vant, men jeg syns disse damene er utrolig koselige og sjarmerende! smile.gif Selvfølgelig kan man ta på seg noen seriøse briller og si: "Dette er forferdelig". Vel, i tillegg til at de er årets sjarmtroll, syns jeg sangens etniske preg er flott, jeg har lest hele teksten og syns den er fin og morsom. Den handler jo om å ha det hyggelig med familien - noe som ofte er koselig. Ompa-ompa trekker opp her. Den gjør meg glad og den utviser livsglede. Me gusta. Denne vinner ikke, men den kommer nok rundt 12-8. plass. Lykke til, Russland! wink.gif

4/6 (Sterk)

#2 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,687 posts

Posted 06 April 2012 - 08:04 PM

Bare tull.1/6.

#3 ninus

ninus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,231 posts

Posted 06 April 2012 - 08:39 PM

Sitat(Malene @ 06.04.12 - 20:04) <{POST_SNAPBACK}>
Bare tull.1/6.

Henger meg på. Terningkast 1.

#4 ESC-Katy

ESC-Katy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 122 posts

Posted 06 April 2012 - 08:44 PM

En masse dritt med bestemødrene som ikke kan synge rent. Vinn IKKE!

0/6!

#5 northfrom

northfrom

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 589 posts

Posted 06 April 2012 - 08:58 PM

I år er da ikke mangel på livserfaring, når det Russiske bidraget komer i Mai!
Synes dette ville funket bedre som ett underholdningsbidrag, ettersom musikken i seg selv er litt fengende! biggrin.gif
Imidlertid så får de stryk når det gjelder å synge "rent og samstemt" angry.gif

Så fra mæ blir da terningkast: 2

Edited by northfrom, 06 April 2012 - 09:00 PM.

#6 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 06 April 2012 - 09:06 PM

Hør disse to låtene etter hverandre (gjerne "i blinde" cool.gif ), og folk vil forhåpentligvis forstå en gang for alle at det er klasseforskjell her i livet. laugh.gif

#7 eurofant

eurofant

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,141 posts

Posted 06 April 2012 - 09:08 PM

Ikke noe jeg faller for
1/6

#8 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 06 April 2012 - 09:10 PM

Sitat(eurofant @ 06.04.12 - 21:08) <{POST_SNAPBACK}>
Ikke noe jeg faller for
1/6

Faller du så faller jag. laugh.gif
Bokstavelig talt. cool.gif

#9 eurofant

eurofant

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,141 posts

Posted 06 April 2012 - 09:11 PM

Sitat(eric82oslo @ 06.04.12 - 20:06) <{POST_SNAPBACK}>
Hør disse to låtene etter hverandre (gjerne "i blinde" cool.gif ), og folk vil forhåpentligvis forstå en gang for alle at det er klasseforskjell her i livet. laugh.gif

Riktig. Her blir det veldig tydelig
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

#10 eurofant

eurofant

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,141 posts

Posted 06 April 2012 - 09:16 PM

Sitat(eric82oslo @ 06.04.12 - 20:10) <{POST_SNAPBACK}>
Bokstavelig talt. cool.gif

Liker biggrin.gif

#11 jodlebirger2

jodlebirger2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,366 posts

Posted 06 April 2012 - 09:26 PM

Sitat(eric82oslo @ 06.04.12 - 20:06) <{POST_SNAPBACK}>

Enig i det, men du valgte litt feil sang.... Du skulle ha valgt stay siden det er den som skal være i esc, og ikke swan song som er en helt annen sang og kanskje kan virke som en bedre sang.

men uansett så er det klasseforksjeller, ja. rolleyes.gif Jeg synes det russiske bidraget er bare tull, og jeg klarer ikke å se det koselige og humoristiske i dette siden det ikke er en lokalbasar de skal opptre på men esc. For dette blir veldig useriøst og spekulativt. Og kan ikke eldre mennesker stå for et seriøst innslag? Folk har i årevis klaget på artistenes alder og at de er for gamle når de er over 35, og dette blir bare så søtt så søtt, fordi de er gamle?? Nei, få inn en vel voksen dame som kan synge. Synd at Humpen har fått det værst tenkelige startnummeret for hans type sang, slik at han ikke har store sjansen til å slå ned på fordommer og tull.

Melodien er banal, men bittelitt småfengende - litt sånn hits for kids over den, bortsett fra at den synges av en gjeng av falsksyngende eldre damer og ikke av 10 åringer. Selv om jeg synes det er et skrapbidrag så kan jeg ikke gi den absoulutt bunnkarakter for den er da bedre enn vrælene til Albania eller mumlingen og surret til Montenegro!
Min dom: egentlig 1, men jeg har gitt 0 til Albania, men det går vel ikke an så den er vel egentlig en 1'er, så derfor må dette bli 2. En meget meget svak en (eller 1+)

Edited by jodlebirger2, 06 April 2012 - 09:28 PM.

#12 Diskus

Diskus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,088 posts
  • Interests:MUSIKK!!! Mest av alt....og mer!

Posted 06 April 2012 - 09:41 PM

Fremføringen er og blir teit, selv om det tydeligvis er deres stil. Men er jo selve låten som skal telle, og den er faktisk både spretten og original. Men blir litt repetitiv i refrenget, og den seige introen funker ikke helt. Likevel en sjarmerende folkpop-aktig sang. Ikke det beste de har stilt med. Men denne blir i alle fall husket av folk lenge etter scenelyset er slukket i Baku.

Strekker meg til en 4er

#13 Vendelay

Vendelay

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,673 posts

Posted 06 April 2012 - 09:42 PM

Sitat(eric82oslo @ 06.04.12 - 21:10) <{POST_SNAPBACK}>

Faller en, faller alla! laugh.gif

Jag kan inte påstå att jag har fallit helt för det ryska bidragets charm i år. Jo, det är charmigt, och det går inte att låta bli att smittas av deras glädje, men sången i versen är inte lika charmig. Hade tänkt ge dem en 3:a, men okej, charm kommer man långt på... En 4:a.

Tärningskast 4

#14 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 8,457 posts

Posted 06 April 2012 - 10:23 PM

Eurovision Freak Concert. Årets verste bidrag. angry.gif

Dette er et hån mot alle de andre artistene som deltar. Folk som ønsker at noe slikt skal vinne har ikke skjønt hva en melodikonkurranse går ut på. Da kunne man like greit ha hentet inn en gjeng med uteliggere og ha latt de representere landet sitt. Så jeg klarer ikke å se hva flere her inne ser i dette søppelet. De må ha fått i seg noe som ikke kan være sunt. blink.gif

Expressens Andreas Nunstedt mener at dette er Sveriges største konkurrent. Så hadde ikke juryen bestemt 50%, ville jeg kanskje vært bekymret. Heldigvis er det deres oppgave å bedømme kvalitet. Regelrett tøv som ikke har noen verdi utenfor en lokal revyscene skal selvsagt vurderes deretter. dry.gif

Den fetaste nollan som det overhodet har vært mulig å gi.

Terningkast 1.

#15 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 06 April 2012 - 10:39 PM

Sitat(KingCreole @ 06.04.12 - 22:23) <{POST_SNAPBACK}>
Den fetaste nollan som det overhodet har vært mulig å gi.

Det var den fetaste svorskan ni kunna komma ihåg överhuvudtaget? tongue.gif

#16 KingCreole

KingCreole

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 8,457 posts

Posted 06 April 2012 - 10:51 PM

Sitat(eric82oslo @ 06.04.12 - 22:39) <{POST_SNAPBACK}>
Det var den fetaste svorskan ni kunna komma ihåg överhuvudtaget? tongue.gif

Hva behager? dry.gif
Kom heller med ditt terningkast du.

#17 synnalama

synnalama

Aktiv bruker

• Registrert bruker
  • 32 posts

Posted 06 April 2012 - 11:02 PM

Sangen er söt og bestemödrene söte,men Russland bör ikke vinne på grunn av den politiske situasjonen i Russland.Men en plass de 10 beste kan jeg akseptere. wink.gif

#18 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,167 posts

Posted 06 April 2012 - 11:05 PM

Sitat(KingCreole @ 06.04.12 - 22:51) <{POST_SNAPBACK}>
Hva behager? dry.gif
Kom heller med ditt terningkast du.

0,0000.
Eller som ishavskatedralen i transsibirsk norsk-putinisk ishavsarbetsförödande råd vil ha det til: "Niet niet, ni nordmenn er noen babushka-hatende hurpor! angry.gif "

#19 nIcelander

nIcelander

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 465 posts

Posted 06 April 2012 - 11:06 PM

Sanger som Ruslands sang år er vældig vigtig for en "entertainment show" som Eurovision

#20 Emmet

Emmet

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,553 posts

Posted 06 April 2012 - 11:08 PM

Musikalsk sett er dette helt dødfødt. Melodien er på barnehagenivå, og bestemødrene kan jo ikke synge samstemt for fem flate øre. Samtidig er det en viss underholdningsverdi i dette, spesielt fordi den minste av damene minner sånn om Teskjekjerringa laugh.gif

Det blir nok en del publikumsstemmer på dette, men forhåpentligvis setter juryen kontant stopp for alle spekulasjoner om en topplassering.

Jeg skal være snill og strekke meg til en svak 2'er...

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users