Jump to content

Photo

Troen på Norge

• Please log in to reply
145 replies to this topic

#1 manofthepeople

manofthepeople

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,527 posts

Posted 04 April 2012 - 11:11 AM

Det samme skjer hvert år... om vi har en elendig sang tror likevel rundt halvparten at vi kan vinne, og har vi en helt middels låt, som i år, tror flertallet vi kan vinne. Ikke bare det, men når vi i år har et uptempo bidrag som i alle utenlandske fora plasserer seg godt bak Sverige, er det fremdeles et flertall som LIKER det norske bidraget best. Det kommer fram på polls her inne også, hvor det ikke hjelper om alle svenskene på forumet drar andre veien. Hva er greia?? Skylapper?

#2 ESC-Katy

ESC-Katy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 122 posts

Posted 04 April 2012 - 11:29 AM

De tror på hypen rett og slett! biggrin.gif

#3 OSLO/LISBOA2009

OSLO/LISBOA2009

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,748 posts

Posted 04 April 2012 - 11:36 AM

Vel. Norge kan jo gjøre det bra - mange tror den kan gjøre det bra, meg inkludert, men jeg regner norsk seier som utrolig usannsynlig. Tror ikke seierskänslen er her på langt nær så mye som det den var i 2009 eller tidligere i vinter for den saks skyld tongue.gif

#4 Br_E

Br_E

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 284 posts

Posted 04 April 2012 - 11:55 AM

Jeg likte stay fra første øyeblikk, og føler at den skiller seg ut. Men det gjorde jo haba haba i fjor også.
Men var mere forberedt i fjor på at det kunne slå veldig negativt ut.
Jeg tror nok Norge sanker flere stemmer enn i fjor, men fra å være veldig postiv så har jeg nok blitt noe mere realistisk og tenker det kan slå begge veier.
Men håper både Tooji og Norge får en fin opplevelse i mai rolleyes.gif

#5 ninus

ninus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,237 posts

Posted 04 April 2012 - 11:57 AM

Sitat(manofthepeople @ 04.04.12 - 11:11) <{POST_SNAPBACK}>
Det samme skjer hvert år... om vi har en elendig sang tror likevel rundt halvparten at vi kan vinne, og har vi en helt middels låt, som i år, tror flertallet vi kan vinne. Ikke bare det, men når vi i år har et uptempo bidrag som i alle utenlandske fora plasserer seg godt bak Sverige, er det fremdeles et flertall som LIKER det norske bidraget best. Det kommer fram på polls her inne også, hvor det ikke hjelper om alle svenskene på forumet drar andre veien. Hva er greia?? Skylapper?

Skylapper.. er det noen her som har skylapper?? Ikke jeg en gang tror vi vinner med den typen låt, men at vi kommer til finalen og klarer en brukbar plassering ser jeg ikke bort i fra.

Og en 2 plass på polls er slettes ingen dårlig plass. Det er 10p. det, om de ville blitt delt ut uansett hva differansen i mellom er.

http://www.eurovisio...oting.php?id=14

http://www.esceurovi...ntry_view=Total

Vi har ikke under en 5 plass på noen bortsett fra de tyske som vi har karret oss fra en 20 plass og opp til 7 plass på under en uke.

Den franske ligger vi på en 5 plass, den spanske en 4 plass.

Vest nesten ikke om det er positivt å ligge i toppen på alle målinger heller. Det kan gå bra, men det kan gå den andre veien også som det har gjort de siste åra med de som lå i toppen på nesten alle målinger.

Men Norge ligger gjenomsnittelig høyere opp på disse listene enn vi gjorde i fjor og året før.
------

Denne her tar jeg med en klype salt for det finnes ingen oversikt over hvor mange som stemmer på eget land.

http://www.kolumbus....pen/chart12.htm

Edited by ninus, 04 April 2012 - 12:04 PM.

#6 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 04 April 2012 - 12:22 PM

Sitat(ninus @ 04.04.12 - 10:57) <{POST_SNAPBACK}>
Skylapper.. er det noen her som har skylapper?? Ikke jeg en gang tror vi vinner med den typen låt, men at vi kommer til finalen og klarer en brukbar plassering ser jeg ikke bort i fra.

Enig i dette. Jeg tror ikke Norge vinner, men jeg tror bestemt at vi tar oss til finalen og får et bra resultat. Jeg har helt tiden hatt en 8. plass-følelse for Stay. Blir vi nr 8 er det faktisk veldig bra, og det tror jeg er fullt mulig i år. Men jeg tror låta er for safe til å kjempe helt i toppen. Folk har liksom hørt dette mange ganger før, og særlig jruyene vil nok ikke la seg imponere så veldig. Personlig synes jeg det er kult at Norge for en gangs skyld sender en skikkelig dance-låt. Det har vi vel ikke gjort på aldri så lenge, og nei jeg synes ikke Stig og Stella hadde skikkelige dance-låter.

Når det gjelder skylapper så synes jeg den diskusjonen er ganske uinteressant. Selvsagt er det greit å ha trua på vårt eget bidrag. Selvsagt skal vi sikte høyt. Selvsagt skal vi være positive og optimistiske når vi har en låt vi liker og som gjør det bra på stort sett alle målinger herfra til Samarkand. Noe annet ville vært temmelig grått og trist og ikke så rent lite bakbundet av jantelov, slik Norge var for lenge siden. Heldigvis går verden fremover.

#7 Toppboy

Toppboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,249 posts

Posted 04 April 2012 - 02:59 PM

Sitat(manofthepeople @ 04.04.12 - 11:11) <{POST_SNAPBACK}>

"Greia" er vel god gammeldags patriotisme. Men er enig i at det til tider kan bli i overkant naivt å tro at vi skal vinne hvert bidige år. Det tror jeg ikke skjer på mange år igjen, men håper på kvalifisering i første omgang. Så nøkterne bør vi være etter en pinlig sorti i fjor. Går vi til finalen håper jeg på topp 10 smile.gif

Edited by Toppboy, 04 April 2012 - 03:02 PM.

#8 Lisa2

Lisa2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,647 posts

Posted 04 April 2012 - 03:23 PM

Jeg innrømmer gjerne at jeg har gedigne skylapper. biggrin.gif Så sant jeg ikke direkte misliker den norske låta vil jeg alltid ha troa på seier. I år var det imidlertid litt spesielt fordi jeg likte Stay fra første gang jeg hørte den, men var så overbevist om at den ikke ville vinne den norske finalen. Da den likevel vant, mot alle odds vil jeg si, så ble vel både jeg og mange andre ekstatiske av lykke og spådde både gull og grønne skoger. Jeg er mer realist nå, men vil gjerne klamre meg til den optimismen som rådet da Stay vant den norske finalen, bare litt til. Det er tross alt morsommere å benke seg foran ESC-sendingene med håpet og troa.

#9 ESC-Katy

ESC-Katy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 122 posts

Posted 04 April 2012 - 03:41 PM

Jeg faktiskt tror at Norge kan gjøre seg bedre enn Sverige, hvis dere spør meg.... biggrin.gif smile.gif

#10 Rekeurovision

Rekeurovision

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 131 posts

Posted 04 April 2012 - 03:43 PM

Det forundrer meg faktisk at Norge ligger sa höyt pa listene i utlandet. Liker sangen, men ser heller for meg rundt 7 plass, kanskje litt höyere om vi er heldige, men tror ikke den er top 3. Men det at den er sa populär pa listene og youtube sier vel ogsa litt. Blir spennende a se i mai. Synes mellom partiet pa slutten av sangen (bridgen move your body) styrker sangen enormt, ogsa den midtöstiske instrumentale delen med dans, men synes vers og refreng og tekst ikke nar helt opp. Han fremförer den fint.

#11 alfiboy

alfiboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,443 posts
  • Interests:MGP
    MF
    ESC
    Reiser
    film
    Musikk
    Interiør
    Matlaging
    Svømming

Posted 04 April 2012 - 11:01 PM

Vi kan diskutere i det vide og brede om norges sjanser i Azerbajan, men til syvende og sist er deg dagsformen på tooji, nrk sin danseinstrukser og Per sundes sin entusiasme som avgjør om Norge vinner eller ikke...

Jeg tror NRK satser i år, og at Tooji får all den støtte han trenger. Han får nytt kostyme, ny dans og ny show. Alt bir bedre enn i norsk finale. Jeg tror norge får en topp 3 plassering. Og jeg krysser fingre for at alt klaffer og at norge får sin 4 seier. Da skal jeg være oppe hele natten og feire...

#12 å2ril

å2ril

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 526 posts

Posted 04 April 2012 - 11:25 PM

Sitat(alfiboy @ 04.04.12 - 23:01) <{POST_SNAPBACK}>
Vi kan diskutere i det vide og brede om norges sjanser i Azerbajan, men til syvende og sist er deg dagsformen på tooji, nrk sin danseinstrukser og Per sundes sin entusiasme som avgjør om Norge vinner eller ikke...

Jeg tror NRK satser i år, og at Tooji får all den støtte han trenger. Han får nytt kostyme, ny dans og ny show. Alt bir bedre enn i norsk finale. Jeg tror norge får en topp 3 plassering. Og jeg krysser fingre for at alt klaffer og at norge får sin 4 seier. Da skal jeg være oppe hele natten og feire...

"Han får nytt kostyme, ny dans og nytt show". Nei, nei nei, måtte Gud forby at de gjør den tabben en gang til slik de gjorde med Didrik. angry.gif
Jeg begynner nesten å grine bare ved tanken.

Nå tror ikke jeg vi vinner iår, men at vi kan få en hederlig plassering tror jeg på. Også håper jeg vi vil kjempe side om side med Sverige et stykke opp i avstemningen. Det hadde vært kjempe gøy biggrin.gif

#13 eurofant

eurofant

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,141 posts

Posted 04 April 2012 - 11:27 PM

Sitat(alfiboy @ 04.04.12 - 22:01) <{POST_SNAPBACK}>

Elsker optimismen din. biggrin.gif

#14 alfiboy

alfiboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,443 posts
    MF
    ESC
    Reiser
    film
    Musikk
    Interiør
    Matlaging
    Svømming

Posted 04 April 2012 - 11:39 PM

Sitat(eurofant @ 04.04.12 - 23:27) <{POST_SNAPBACK}>
Elsker optimismen din. biggrin.gif

Vi er da norske, og må heje på norge i ESC.

Ærlig talt så synes jeg Norge er bedre enn Sverige. Sverige er jo alltid storfavuritter. Popular i fjor var da mye bedre enn euphoria. Men sverige har jo ikke vunnet på mange år, og de hadde jo fortjent en sier nå, spesielt med tanke på at Azerbajan vant i fjor med en svensk låt. Men nå er jo ikke verden rettferdig, og jeg må jo le om sverige åker ut i semi 2 og norge vinner. Da må jeg innrømme at jeg koser meg.,

Jeg tror faktisk det blir et bra nordisk år i år.

Norge sverige island danmark kommer til finale tror jeg. Kanskje også island. Det hadde vært gøy,

Men vinne det skal NORGE:...

#15 STHLM

STHLM

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,572 posts

Posted 05 April 2012 - 12:35 AM

Sitat(alfiboy @ 04.04.12 - 23:39) <{POST_SNAPBACK}>
Vi er da norske, og må heje på norge i ESC.

Ærlig talt så synes jeg Norge er bedre enn Sverige. Sverige er jo alltid storfavuritter. Popular i fjor var da mye bedre enn euphoria. Men sverige har jo ikke vunnet på mange år, og de hadde jo fortjent en sier nå, spesielt med tanke på at Azerbajan vant i fjor med en svensk låt. Men nå er jo ikke verden rettferdig, og jeg må jo le om sverige åker ut i semi 2 og norge vinner. Da må jeg innrømme at jeg koser meg.,

Jeg tror faktisk det blir et bra nordisk år i år.

Norge sverige island danmark kommer til finale tror jeg. Kanskje også island. Det hadde vært gøy,

Men vinne det skal NORGE:...

Sverige är alltid storfavoriter?? Ok, säg mig vilka odds och listor var det Stenmarck, The Ark, Malena, Anna och ERIC SAADE toppade???

Nej inte ens Saade var i toppen på alla listor och odds som Loreen är! Charlotte var den stora fanfavoriten 2008 men hon var inte i topp på oddsen. Carola 2006 var ett tag i toppen på oddsen men toppade inte många polls!

Kan ni norrmän sluta med denna idiotiska dissande av Loreen och Sverige??

#16 OSLO/LISBOA2009

OSLO/LISBOA2009

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,748 posts

Posted 05 April 2012 - 12:42 AM

Sitat(STHLM @ 05.04.12 - 00:35) <{POST_SNAPBACK}>
Sverige är alltid storfavoriter?? Ok, säg mig vilka odds och listor var det Stenmarck, The Ark, Malena, Anna och ERIC SAADE toppade???

Nej inte ens Saade var i toppen på alla listor och odds som Loreen är! Charlotte var den stora fanfavoriten 2008 men hon var inte i topp på oddsen. Carola 2006 var ett tag i toppen på oddsen men toppade inte många polls!

Kan ni norrmän sluta med denna idiotiska dissande av Loreen och Sverige??

Nei, det er nok riktig at Sverige ikke alltid er storfavoritt, men at Sverige ofte er blant favorittene - det er noe jeg tør stå bak. 2011, 2009 delvis, 2008, 2006. Dissing blir det vel aldri slutt på i noen retninger. Da får du fjerne hvert enkelt menneske her inne. Blir ikke mye diskusjon da rolleyes.gif Og dessuten, "dissing"? Definisjonsspørsmål. For meg er det litt som knuffing eller engasjement. Og jeg vil ha engasjement og litt knuffing, så litt dissing kan vel ikke være det verste her inne, vel? wink.gif

#17 STHLM

STHLM

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,572 posts

Posted 05 April 2012 - 12:54 AM

Sitat(OSLO/LISBOA2009 @ 05.04.12 - 00:42) <{POST_SNAPBACK}>
Nei, det er nok riktig at Sverige ikke alltid er storfavoritt, men at Sverige ofte er blant favorittene - det er noe jeg tør stå bak. 2011, 2009 delvis, 2008, 2006. Dissing blir det vel aldri slutt på i noen retninger. Da får du fjerne hvert enkelt menneske her inne. Blir ikke mye diskusjon da rolleyes.gif Og dessuten, "dissing"? Definisjonsspørsmål. For meg er det litt som knuffing eller engasjement. Og jeg vil ha engasjement og litt knuffing, så litt dissing kan vel ikke være det verste her inne, vel? wink.gif

Malena var favorit? Inte att döma av denna sammanställning av olika polls.

http://www.eurovisio...bigpoll2009.php

Inte heller Carola och Saade toppade några fanpolls.

Och ingen, även inte Charlotte och Carola, var så stor favorit som Loreen är i år.

#18 OSLO/LISBOA2009

OSLO/LISBOA2009

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 5,748 posts

Posted 05 April 2012 - 01:01 AM

Sitat(STHLM @ 05.04.12 - 00:54) <{POST_SNAPBACK}>
Malena var favorit? Inte att döma av denna sammanställning av olika polls.

http://www.eurovisio...bigpoll2009.php

Inte heller Carola och Saade toppade några fanpolls.

Och ingen, även inte Charlotte och Carola, var så stor favorit som Loreen är i år.

Sverige var vel plassert i topp 10 på oddsen i 2009. Og det å være blant favorittene er langt fra det samme som å være storfavoritt. Og jeg poengterte for at hun delvis var det. Saade og Carola var også favoritter, men gjerne bak andre land. Kan diskuteres opp og ned, men det er ofte 8-9 land som kan være favoritter et år, selv om det blir opp til den enkelte å definere hva en favoritt er.

#19 STHLM

STHLM

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,572 posts

Posted 05 April 2012 - 02:15 AM

Sitat(OSLO/LISBOA2009 @ 05.04.12 - 01:01) <{POST_SNAPBACK}>
Sverige var vel plassert i topp 10 på oddsen i 2009. Og det å være blant favorittene er langt fra det samme som å være storfavoritt. Og jeg poengterte for at hun delvis var det. Saade og Carola var også favoritter, men gjerne bak andre land. Kan diskuteres opp og ned, men det er ofte 8-9 land som kan være favoritter et år, selv om det blir opp til den enkelte å definere hva en favoritt er.

Så då är Norge bland favoriterna varenda år också??? Varför hckar vissa norrmän på Sverige när ni ofta också är topp 10 på oddsen och listor?

#20 alfiboy

alfiboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 7,443 posts
    MF
    ESC
    Reiser
    film
    Musikk
    Interiør
    Matlaging
    Svømming

Posted 05 April 2012 - 06:36 AM

Det viktigste er ikke å delta men å slå sverige. har du ikke hørt pauseunderholdningen i norsk MGP i 2008. Guri sang det. Slik er det jo. Vi nordmenn ønsker hele tiden å slå sverige, og dere svensker elsker å slå nårje... hehe...

Vi elsker jo hverandre i ESC og gir hverandre godt med poeng. Men egentlig elsker vi å slå hverandre. Norge er jo lillebror tilsverige, og har nok derfor en stor drøm om å slå sveirge, men man vet at det blir vanskelig. Slik er det bare.

Hva betyr dissade? Snakke negativt om? Jeg er veldig positiv til sverige som regel. men akkurat i år er ikke sangen dere har valgt i min smak, men grattis for å ligge etta på bookingen... Kanskje vi skal til stockholm til neste år????

Edited by alfiboy, 05 April 2012 - 06:37 AM.

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users