Jump to content

Photo

Selvpålagt karantenetid

• Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 JThue

JThue

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,046 posts

Posted 31 March 2012 - 12:29 AM

Noen andre som tar pause fra årets ESC for tiden? Eg koblet ut etter at alle videoene var blitt bekreftet. Skjer jo ingenting nytt før nedtellingsprogrammene begynner nå uansett, og forumet flommer over av at ting kveruleres til døde tongue.gif

Må ha pause for å ikke begynne bli lei av flere låter enn de eg ikke tålte fra starten av. Desto deiligere å høre de beste av dem igjen etter et avbrekk og. Finnes uansett ikke en låt eller et album eg orker gå og høre på bortimot daglig i to-tre måneder, så... Keepin' it fresh cool.gif

Skal begynne høre på litt gamle låter igjen om en uke eller to, og så blir det tilbake til å fokusere gradvis på 2012 igjen når SVT starter med showene sine, og så fullt kjør når albummet slippes.

EDIT: Pokker heller, der kom Euphoria på hjernen med en gang.

Edited by JThue, 31 March 2012 - 12:32 AM.

#2 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 31 March 2012 - 08:33 AM

Ja, det begynner å bli noen år siden jeg lastet ned alle låtene så fort de kom ut og hørte på dem hver dag frem mot finalen. I fjor hadde jeg et prosjekt hvor jeg planla å høre alle låtene én gang (når de ble valgt), og så ikke høre på dem igjen før finalekvelden. Men da ble det kjedelig på forumet, siden jeg faktisk ikke husket mange av sangene og ikke fikk sagt så mye forunftig på f.eks Deres Dom. Så i år gjør jeg det på en annen måte. Jeg laster ned de jeg liker (som jeg klarer å få tak i), og hører på dem når jeg vil. Det har stort sett dreid seg om fire låter (Italia, Storbritannia, Sverige og Nederland), og så har jeg også Kypros, Island og Belarus liggende uten at det blir så altfor mange spillinger på dem. De andre hører jeg bare på YouTube hvis de dukker opp i diskusjoner her. Så jeg plages ikke alvorlig mye med å bli lei av låtene før finalen. Og skulle jeg bli det, gjør det så mye egentlig? Jeg stemmer jo på dem likevel.

Forumet er kanskje ikke så spennende akkurat nå, men det er da opp til oss selv å gjøre det spennende. Og her på NRK er det aktivitet hver dag hele dagen, så dette er ikke ille. Mye bedre enn f.eks Esctoday med sine hooligans. Så jeg lander på en annen konklusjon enn deg. Det er bedre å bidra til et aktivt og spennende forum nå i ESC-sesongen, og så får vi heller ta en pause når sommeren kommer og vi alle får andre ting å tenke på. Og du er absolutt en spennende forumist, så hvis du holder koken blir det bedre for alle her smile.gif

#3 Lisa2

Lisa2

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,322 posts

Posted 31 March 2012 - 09:46 AM

Jeg hadde planlagt en liten pause, også med begrunnelsen av at jeg har blitt lei noen av låtenene allerede. Faktisk har jeg blitt lei Euhporia, som jeg elsket langt oppi skyene for noen uker siden. Men jeg klarer ikke å holde meg unna dette forumet, må innom og sjekke hver dag. smile.gif Foreløig har jeg bare hatt en kjapp gjennomhøring av alle sangene, bortsett fra noen få som jeg liker godt, de har jeg hørt mye, men jeg har altså ikke kommet så langt at jeg kan lage en skikkelig favorittliste enda, men da har jeg litt å kose meg med fremover mot mai.

Dessuten jobber jeg iherdig med å få opp ESC-interessen på jobben. Har laget en konkurranse hvor ESC-resultatene skal tippes, noe som har resultert i litt ESC-snakk i lunsjen. Ingenting kunne glede meg mer. smile.gif Håper å konvertere flere til ESC-sirkuset og regner med at hvertfall de fleste deltar i konkurransen. Blir spennende å se hva de liker.

Edited by Lisa2, 31 March 2012 - 09:47 AM.

#4 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,091 posts

Posted 31 March 2012 - 10:15 AM

Jeg hører ikke så mye på noen av låtene, selv ikke favorittene mine, nettopp fordi jeg vil at det fremdeles skal være noenlunde ferskt materiale når vi kommer til ESC.
Men diskutere alt rundt ESC. Absolutt. biggrin.gif

#5 harlekin

harlekin

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 12,964 posts

Posted 31 March 2012 - 10:39 AM

Har vel ikke vært så veldig bevisst, men har vært litt mindre aktiv i det siste ja smile.gif
Delvis synes jeg det ikke er så gøy når en svenske får så mye oppmerksomhet her inne ved hjelp av sine hetsinger av Norge, Rybak osv.
Delvis skjer det jo ikke så mye på ESC fronten akkurat nå.
Det er godt med litt pauser innimellom.
Tenker vi sier at det bare er stille før stormen! biggrin.gif

#6 Toppboy

Toppboy

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 6,703 posts

Posted 31 March 2012 - 10:43 AM

April er jo den verste måneden i året for oss, skjer absolutt nada. Så kommer nok også til å være mindre aktiv før det braker løs etter 17. mai smile.gif

#7 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 6,212 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 31 March 2012 - 11:15 AM

Sitat(harlekin @ 31.03.12 - 10:39) <{POST_SNAPBACK}>
Har vel ikke vært så veldig bevisst, men har vært litt mindre aktiv i det siste ja smile.gif
Delvis synes jeg det ikke er så gøy når en svenske får så mye oppmerksomhet her inne ved hjelp av sine hetsinger av Norge, Rybak osv.

Eventuelt ved alle hennes fans som ikke kan fordra å IKKE motsi henne. biggrin.gif

Dere har drevet en intens geriljakrig mot henne med en 10-12-15 syl-krasse innlegg hver eneste dag, men skulle gjerne ha sett at dere fikk smake den samme medisin i ørsmå dråper, så skulle dere raskt se hvor gøy hele sulamitten er. laugh.gif

Neida, men der er jo ganske barnslig da å holde på å kverulere på en slik nedverdigende måte med en 8 år gammel svenske. huh.gif Jeg har aldri følt meg så ekstremt hyper-flau over å være norsk som når den norske ESC-mafiaen her bedriver sin nasjonalistiske hetsing av en 6 år gammel svenske. angry.gif

Hva med Kvekar? Jeg mener, få dere en hobby å hetse i det minste. blink.gif

Det blir litt for patetisk å ha som fritidssyssel å hetse en svenske som ikke vet sitt eget beste. unsure.gif

#8 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,091 posts

Posted 31 March 2012 - 11:22 AM

Sitat(eric82oslo @ 31.03.12 - 11:15) <{POST_SNAPBACK}>
Eventuelt ved alle hennes fans som ikke kan fordra å IKKE motsi henne. biggrin.gif

Dere har drevet en intens geriljakrig mot henne med en 10-12-15 syl-krasse innlegg hver eneste dag, men skulle gjerne ha sett at dere fikk smake den samme medisin i ørsmå dråper, så skulle dere raskt se hvor gøy hele sulamitten er. laugh.gif

Neida, men der er jo ganske barnslig da å holde på å kverulere på en slik nedverdigende måte med en 8 år gammel svenske. huh.gif Jeg har aldri følt meg så ekstremt hyper-flau over å være norsk som når den norske ESC-mafiaen her bedriver sin nasjonalistiske hetsing av en 6 år gammel svenske. angry.gif

Hva med Kvekar? Jeg mener, få dere en hobby å hetse i det minste. blink.gif

Det blir litt for patetisk å ha som fritidssyssel å hetse en svenske som ikke vet sitt eget beste. unsure.gif

Er så barnslig at jeg syns ordkrigen er artig, jeg. tongue.gif

#9 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 6,212 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 31 March 2012 - 11:33 AM

Sitat(Malene @ 31.03.12 - 11:22) <{POST_SNAPBACK}>
Er så barnslig at jeg syns ordkrigen er artig, jeg. tongue.gif

Men da blir du dratt med i dragsuget, bare så du er bevisst det da. smile.gif biggrin.gif

#10 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,091 posts

Posted 31 March 2012 - 11:45 AM

Sitat(eric82oslo @ 31.03.12 - 11:33) <{POST_SNAPBACK}>
Men da blir du dratt med i dragsuget, bare så du er bevisst det da. smile.gif biggrin.gif

Ja. Er morsomt å se oppfinnsomheten når det gjelder å slenge ut fornærmelser. Er en egen kunstform, det. biggrin.gif tongue.gif

#11 harlekin

harlekin

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 12,964 posts

Posted 31 March 2012 - 11:46 AM

Sitat(Malene @ 31.03.12 - 10:45) <{POST_SNAPBACK}>
Ja. Er morsomt å se oppfinnsomheten når det gjelder å slenge ut fornærmelser. Er en egen kunstform, det. biggrin.gif tongue.gif

Blir bare trist av det jeg, og trekker meg bare unna..... smile.gif I alle fall ei stund.

#12 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 6,212 posts

Posted 31 March 2012 - 12:03 PM

Sitat(Malene @ 31.03.12 - 11:45) <{POST_SNAPBACK}>

Jeg holdt på med den slags i altfor mange år til å synes det er morsomt, men men. smile.gif Ikke at jeg personlig er så frekk av meg av legning akkurat, men fikk ufattelige mengder spydig gørr slengt etter meg til slutt. laugh.gif

Åpner man kjeften så får man svar. huh.gif Men dessverre ikke fra de man skulle ønske man fikk svar fra. sad.gif blink.gif

Edited by eric82oslo, 31 March 2012 - 12:04 PM.

#13 superdresser

superdresser

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,759 posts

Posted 31 March 2012 - 12:21 PM

Ja her tok det mange innlegg før saken ble drevet over kjølen..

Edited by superdresser, 31 March 2012 - 12:21 PM.

#14 JThue

JThue

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,046 posts

Posted 31 March 2012 - 12:53 PM

Artig å lese om litt forskjellige vaner og ritualer i dødtiden smile.gif Var forsåvidt derfor eg laget tråden og - for å ikke være helt fraværende.

Satser på å fyre opp ESC 1987 på YT i påsken. Startet optimistisk med 85 og 86, men må kjøre litt på om man skal rekke aaaaaalt før Baku tar over. Skal og sortere ut hva eg skal beholde fra de siste par års album, samt handle en liten håndfull sanger som ikke vant i Norge, Island, Danmark og Finland. Vips er det mai.

#15 Keith Timmons

Keith Timmons

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,260 posts

Posted 31 March 2012 - 12:56 PM

Sitat(JThue @ 31.03.12 - 11:53) <{POST_SNAPBACK}>
Artig å lese om litt forskjellige vaner og ritualer i dødtiden smile.gif Var forsåvidt derfor eg laget tråden og - for å ikke være helt fraværende.

Satser på å fyre opp ESC 1987 på YT i påsken. Startet optimistisk med 85 og 86, men må kjøre litt på om man skal rekke aaaaaalt før Baku tar over. Skal og sortere ut hva eg skal beholde fra de siste par års album, samt handle en liten håndfull sanger som ikke vant i Norge, Island, Danmark og Finland. Vips er det mai.

Lag en liten tråd om det, da! Så kan vi være med vi osgå smile.gif

#16 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,091 posts

Posted 31 March 2012 - 01:42 PM

Sitat(harlekin @ 31.03.12 - 11:46) <{POST_SNAPBACK}>
Blir bare trist av det jeg, og trekker meg bare unna..... smile.gif I alle fall ei stund.

For min del varierer det med hvilket humør jeg er i. Jeg er stort sett flink til ikke å ta mitt eget dårlige humør ut på vår opportunistiske gjest. Slenger meg bare på når jeg er i form og litt ertelysten. Nettopp for som sagt å se hva som kommer tilbake.
Barnslig så det holder. rolleyes.gif

#17 manofthepeople

manofthepeople

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 4,178 posts

Posted 31 March 2012 - 02:38 PM

Sitat(JThue @ 31.03.12 - 12:53) <{POST_SNAPBACK}>

Er ikke denne tiden litt som advent da? Morsomt å glede seg også, gjette hva som er i pakkene (framføringene, poenggivningen, osv), diskutere forventninger. Hvis man bare melder seg ut kan det hende man blir litt skuffet når første juledag kommer... at det ikke fikk bygget seg opp som det skulle.

Edited by manofthepeople, 31 March 2012 - 02:39 PM.

#18 eurofant

eurofant

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,900 posts

Posted 31 March 2012 - 03:54 PM

Er litt som deg Thue. Det er jo ikke all verden som skjer akkurat nå. Går litt lei av og til, særlig når de fleste trådene dreier seg om en viss låt jeg begynner å gå lei av. Jeg gidder ikke diskutere en låt opp og ned ad stolper.
Samtidig så er det i denne tiden det er morsomt og spennende å følge med på hva som rører seg i ESC-verden så jeg har nok mine sjekkerunder ganske ofte.

#19 Eurogroover

Eurogroover

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,162 posts
  • Interests:Musikk generelt, og Eurovision spesielt...

Posted 31 March 2012 - 05:36 PM

Har hatt en ukes pause, og det var rett og slett deilig. Har vært i en liten eurovision-boble siden februar, og måtte slippe til litt annen musikk også. Har vært en super uke der jeg har fått lastet ned masse ny og bra musikk som ikke har noe med eurovision å gjøre. Skal imidlertid på fest i kveld, og regner med at noen av årets låter kommer til å dukke opp, og da er vel pausen strengt tatt over.

#20 Diskus

Diskus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 6,254 posts
  • Interests:MUSIKK!!! Mest av alt....og mer!

Posted 31 March 2012 - 08:11 PM

Pause fra ESC?? blink.gif unsure.gif Går det ann å bruke de tre ordene sammen?? rolleyes.gif laugh.gif

Ikke for en som kan "finne på" å se den Portugisiske 76-finalen på DVD en Julaften formiddag - selvsagt FØR "Reisen til Julestjernen" og medistermaten og all familiekosen! Bare for å sette det på spissen.

Jeg er GP-fan, og er det - om ikke 24 timer i døgnet, så i alle fall 18. Joda, jeg hører på annen musikk. Veldig mye annet faktisk. Så mye at jeg må "Innrømme" at mesteparten av musikken jeg hører IKKE er fra ESC og ulike NF. FORDI det blir produsert MER musikk utenom. Og man kan jo ikke ignorere det. Musikk gir masse uansett. Okke som, GP vil alltid ha en STOR plass i hjertet mitt. P.g.a. musikken, venner og kjæreste jeg har fått grunnet det, konkurranse-elementet, showet, samleverdien m.m. Man kan ikke skru av en slik interesse som en bryter. Ikke jeg i alle fall. Selv om jeg også har mange interesser utenom ESC.

Selv setter jeg pris på denne tilsynelatende "dødtiden" mellom NF-sesongen og ESC-sesongen. Det kan like godt kalles en "oppvarmingstid". SLIK ser jeg på det. En tid jeg bruker på å bli mer kjent med årets låter. Som jeg kanskje ikke hører så mye på ETTER Esc til gjengjeld. Snakke med kjæresten, venner og bekjente som er interessert i om det som HAR skjedd og SKAL skje. Skrive diverse innlegg her på forumet..... Få med meg stort og smått fra nettet, aviser osv. Samtidig som jeg også "må" gjøre ting som IKKE har med ESC å gjøre.

Når jeg skriver slikt....jo mer klar blir jeg over det jeg allerede visste. Det er utrolig GØY å være GP-fan! biggrin.gif

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users