Jump to content

Photo

Presidentens svigersønn blir pauseunderholdning

• Please log in to reply
26 replies to this topic

#21 Diskus

Diskus

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 6,340 posts
  • Interests:MUSIKK!!! Mest av alt....og mer!

Posted 30 March 2012 - 02:12 PM

Sitat(Laze @ 30.03.12 - 09:05) <{POST_SNAPBACK}>
For det første. Han kan jo synge, så ser ikke problemet her. Hvorfor kan ikke en som er i familie med presidenten opptre?

Og for det andre. Armenia TRAKK SEG, de ble ikke skviset ut. Grunnen var et grenseangrep mellom landene.

Enig

Enig

I begge avsnittene. Tør jeg antyde at vi av og til har en tendens til krisemaksimere litt her på forumet? Synes det kan virke slik innimellom. Godt mulig også jeg også gjør det i blant.

#22 KristinaNo

KristinaNo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,963 posts
  • Interests:Musikk, humor og alvor

Posted 30 March 2012 - 03:09 PM

Sitat(Laze @ 30.03.12 - 09:05) <{POST_SNAPBACK}>
For det første. Han kan jo synge, så ser ikke problemet her. Hvorfor kan ikke en som er i familie med presidenten opptre?

Og for det andre. Armenia TRAKK SEG, de ble ikke skviset ut. Grunnen var et grenseangrep mellom landene.

1 - Det er grovt upassende på alle tenkelige måter. Presidenten i Aserbajdsjan misbruker verdens største internasjonale sangkonkurranse til å fremme karriæren til sine egne familiemedlemmer. Om man skal bedømme fra videoen på NRK's sider, så er nok denne Emin neppe det fremste som er å hente frem fra det aserbajdsjanske musikk - og kulturliv, så man beøhver ikke være noen stor kjenner eller kritiker av dette totalitærstyret for å se at dette er ren nepotisme. Syns du det er helt uproblematisk? blink.gif

2 - Enig, konflikten om Nagorno - Karabakh er gammel, etnisk befestet og veldig vanskelig, så man skal passe seg for å peke på en synder. Det er ikke engler og kristus - disipler som styrer i Armenia heller, og konflikten er trappet opp det siste halvåret.

#23 knp

knp

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 3,555 posts

Posted 30 March 2012 - 03:29 PM

Jeg tror nok at det blir lenge til Azerbaijan får arrangere esc uannsett om de skulle vinne i år.De styrende i Azerbaijan undertrykker sitt eget folk,og bör ikke få arrangere esc så lenge det er et diktatur.Eu bör innföres sanksjoner lik de Eu förer mot Hitrussland.

#24 Vendelay

Vendelay

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 1,584 posts

Posted 30 March 2012 - 06:14 PM

Presidenten i Azerbaijan bestämmer väl åtminstone inte startnumren? Det gör ju vår diktator, Christer Björkman.

#25 Malene

Malene

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 10,133 posts

Posted 30 March 2012 - 06:26 PM

Sitat(Vendelay @ 30.03.12 - 18:14) <{POST_SNAPBACK}>
Presidenten i Azerbaijan bestämmer väl åtminstone inte startnumren? Det gör ju vår diktator, Christer Björkman.

laugh.gif laugh.gif

#26 eurofant

eurofant

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 2,923 posts

Posted 30 March 2012 - 07:48 PM

Sitat(KristinaNo @ 30.03.12 - 14:09) <{POST_SNAPBACK}>
1 - Det er grovt upassende på alle tenkelige måter. Presidenten i Aserbajdsjan misbruker verdens største internasjonale sangkonkurranse til å fremme karriæren til sine egne familiemedlemmer. Om man skal bedømme fra videoen på NRK's sider, så er nok denne Emin neppe det fremste som er å hente frem fra det aserbajdsjanske musikk - og kulturliv, så man beøhver ikke være noen stor kjenner eller kritiker av dette totalitærstyret for å se at dette er ren nepotisme. Syns du det er helt uproblematisk? blink.gif

2 - Enig, konflikten om Nagorno - Karabakh er gammel, etnisk befestet og veldig vanskelig, så man skal passe seg for å peke på en synder. Det er ikke engler og kristus - disipler som styrer i Armenia heller, og konflikten er trappet opp det siste halvåret.

Fullstendig enig.

Jeg skjønner ikke at det går an å være så likegyldig til dette at man kan se på det som uproblematisk.

Når det er sagt er det EBU som må ta grep. Det er overhodet ikke greit at totalitære land får delta i ESC.

Edited by eurofant, 30 March 2012 - 07:52 PM.

#27 eric82oslo

eric82oslo

Fast bruker

• Registrert bruker
  • 6,333 posts
  • Interests:Musikk / Musikk-konkurranser / Reising / Reiseliv / Oppdagelsesreiser / Andre kulturer /Språk / Spansk / Engelsk / Italiensk / Film / Kunst / Arkitektur / Farger / Internasjonal politikk / Obama / Gandhi / Fotografering / Bartending

Posted 30 March 2012 - 11:12 PM

Sitat(Vendelay @ 30.03.12 - 18:14) <{POST_SNAPBACK}>

Christer Björkman (og hans team) var eneveldig diktator i altfor mange år - som da de bestemte at Martin Stenmarck og Charlotte Perrelli skulle delta for Sverige mot folkets vilje - men de senere år har han i alle fall bevist at han er langt mer edruelig enn de aller fleste andre ESC-generaler og lekmenn på dette kontinentet. Jeg har fått svært stor respekt for ham de siste 2-3 årene, og Gud må vite at jeg virkelig hatet ham intenst med all min kraft for bare noen svært fattige få år siden. smile.gif Særlig etter at han så villig gav bort seieren til så totalt overlegne Nanne. Men ingen mennesker er feilfrie, og jeg har innsett de siste årene at hvem er jeg til å kaste dartpiler, som ikke når mannen til knærne en gang. tongue.gif Jeg tørr påstå at fremtidens historieskriving vil være nesten like overveiende positiv til Björkmans innflytelse på nasjonal og internasjonal ESC-utvikling, som Winston Churchill (selv om han var langt fra noen perfekt mann på noen som helst måte overhode) hadde på europeisk politikk, utvikling, historie, selvforståelse osv. Jeg tror Churchill var forhatt av mange i sin samtid, kanskje særlig i de 2-3 tiårene før utbruddet av 2. verdenskrig, likevel framsto han raskt etter krigen som en gud, som det nærmeste man hadde kommet en messias siden Mohammeds og Jesus dager. Nå er sammeligningen litt vel overdrevet, men poenget mitt er at vi nok vil se med atskillig blidere øyne på herr Björkman etter at han fratrer sin betydningsfulle stilling. tongue.gif

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users